Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

ERVIN

Mooie wagons Kees-Jan , wat ga je van die Lima maken??

Kees-Jan

Dit Erwin:



Deze is nu bijna klaar maar ook in "Polen"rijden er natuurlijk meer dan ??n van dit soort treinstellen dus maak ik een tweede[;)].

Kees-Jan

Peter

Hallo Kees-Jan,

Mischien een domme vraag, maar op die Falns staat als code 80 DB EER. Ben ik verkeerd of had die code niet 80 DB ERR moeten zijn, vermits het gedeelte na DB voorbehouden is aan de naam (of afkorting) van de eigenaar van de wagen(s)
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

Goed gezien zeg de wagen is reeds in de schredder verwenen want deze wil niemand natuurlijk meer hebben [}:)] en daarbij ook niet echt mooi(was trouwens ook het streepje onder de D vergeten).

Op naar een nieuwe poging.

Kees-Jan

Peter

citaat:
de wagen is reeds in de schredder verwenen want deze wil niemand natuurlijk meer hebben


Dat weet ik nog zo maar niet. Ik vond het best een mooie wagen, niet mijn smaak, maar smaken verschillen. Ik denk wel dat er kopers voor te vinden zouden geweest zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michel F

Een tweede BR 101 van de DB, Mijn nieuwe Fleischmann (links) samen met mijn BR 101 van Trix (rechts)


DB restauratie rijtuig.


DB 2e klasse rijtuig met sluitverlichting.


Fleischmann ICE II en wederom de BR 101 met IC

janjozef

Waarbij je duidelijk kunt zien dat de fleischmann een stuk fijnder afgewerkt is dan de trix, kijk naar de hoorn of de handvatenaan de deur.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

treinliefde

Ja  een serieus verschil ok in de bedrukking.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door janjozef

Waarbij je duidelijk kunt zien dat de fleischmann een stuk fijnder afgewerkt is dan de trix, kijk naar de hoorn of de handvatenaan de deur.

Jan


Ja, en kijk dan eens naar de handgreppen op de voorkant. Die zijn wel in voordeel van Trix [:D]
En de voettrapjes op de voorkant vind ik ook beter bij Trix.
We zullen dus zeggen : 2 schoon machinetjes [;)]

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michel F

citaat:
Geplaatst door janjozef

Waarbij je duidelijk kunt zien dat de fleischmann een stuk fijnder afgewerkt is dan de trix, kijk naar de hoorn of de handvatenaan de deur.

Jan


Hij rijdt ook een stuk stiller, en de kleur rood lijkt meer op het "verkeersrood" van de DB.

Ben er dan ook erg blij mee, evenals met de ICE II op de onderste foto, vele malen gedetaileerder als mijn vorige ICE II van Roco (Playtime)

Jean

Ter uitbreiding van de Zwitserse tractie:



Deze rode Lima Re6/6 11637 is in de periode 1987 - 1993 in productie geweest. Dit exemplaar heeft nog nooit gereden.
De onderdeeltjes zijn in een ongeopend zakje bijgevoegd. Eigenlijk gewoon een 'nieuwe' loc dus.


Groeten van Jean

adrievans

Mijn nieuwste aanwinst,geen trein,maar wel onontbeerlijk voor de modelbouwer.
Na vele jaren van trouwe dienst mijn Bosch miniboormachien vervangen voor eentje van Proxxon.
Eerste indruk,lekker slank en ligt heerlijk in de hand.

amibo

#478
Vandaag heeft een beroemd reportage team mijn treinbaan bezocht, echter waren ze wel precies op schaal (H0)[:D]


Hagen von Ortloff met zijn team, past ook op Belgische modelbanen [8D]
maar hij is van mijn vrouw (die is nogal verkikkerd op Hagen [8D]) voor haar Zuid Duitse modelbaan.

Kees-Jan

deze voor mezelf uit een mislukt project gemaakt:



kees-Jan