Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Koen

Nog een mooie 231 van de SNCF toegevoegd aan mijn verzameling  :).

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

Cozzy

Bijzonder mooie machine Koen!
Is dit van Ree? En indien ja: hebben stomers van Ree goeie rij eigenschappen?
Gewoon omdat ik ook vaak naar zulke machines aan het lonken ben  ;)
Veel plezier ermee, staat mooi in jouw station!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Koen

Citaat van: Cozzy op 30 december 2022, 23:44:50 PM
Bijzonder mooie machine Koen!
Is dit van Ree? En indien ja: hebben stomers van Ree goeie rij eigenschappen?
Gewoon omdat ik ook vaak naar zulke machines aan het lonken ben  ;)
Veel plezier ermee, staat mooi in jouw station!

Dag Tom,

Dit is inderdaad een loc van REE-models.  Bijna alle Franse locs komen van hen. Ik heb er nog een paar van Jouef. De locs van REE-models zijn bijzonder goed. Beter dan deze van LS-models. Ze zijn niet goedkoop maar prachtig afgewerkt en bijzonder goede rij-eigenschappen.
De meeste locs koop ik via Lippe Modelbau en via Jura Modelisme. De locs via Jura Modelisme worden binnen de 2 dagen geleverd.
In de zomervakantie hebben wij de winkel bezocht. De winkel op zich is zeer beperkt maar de service daarentegen ... Bovendien hebben zij een gigantische stock.
Ik heb vertrouwen in REE-models als fabrikant (ik heb dan ook deelgenomen aan crowdfunding via ULELE). Tot initiatief trouwens.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Koen op 31 december 2022, 10:13:40 AM
Citaat van: Cozzy op 30 december 2022, 23:44:50 PM
Bijzonder mooie machine Koen!
Is dit van Ree? En indien ja: hebben stomers van Ree goeie rij eigenschappen?
Gewoon omdat ik ook vaak naar zulke machines aan het lonken ben  ;)
Veel plezier ermee, staat mooi in jouw station!
Beter dan deze van LS-models.
vertel eens ik ben benieuwd, stoommachines maakten ze tot op heden niet.... Waar ligt het veel betere ?

Trouwens een heel mooie loc van een Franse loc waarvan ik net als Britse niet mijn ding vind....maar er zijn uitzonderingen zowel stoom,diesel als elektr.tractie

Koen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 december 2022, 14:06:31 PM
Citaat van: Koen op 31 december 2022, 10:13:40 AM
Citaat van: Cozzy op 30 december 2022, 23:44:50 PM
Bijzonder mooie machine Koen!
Is dit van Ree? En indien ja: hebben stomers van Ree goeie rij eigenschappen?
Gewoon omdat ik ook vaak naar zulke machines aan het lonken ben  ;)
Veel plezier ermee, staat mooi in jouw station!
Beter dan deze van LS-models.
vertel eens ik ben benieuwd, stoommachines maakten ze tot op heden niet.... Waar ligt het veel betere ?

Trouwens een heel mooie loc van een Franse loc waarvan ik net als Britse niet mijn ding vind....maar er zijn uitzonderingen zowel stoom,diesel als elektr.tractie

Inderdaad Peter. Zij maken geen stoomlocs maar wel diesels. Ik heb van REE-models ook Franse diesels.
Ik vind het rijgedrag en souplesse van de locs van REE-models beter dan deze van LS-models. Ok, dit is wel persoonlijke voorkeur/ervaring maar toch ....
Eigenlijk zou je twee dezelfde types van locs naast elkaar moeten zetten, tegelijk laten rijden en de afwerking bekijken. Ik kan zeker niet ontkennen dat LS-models zeer mooie modellen heeft die que afwerking super zijn maar ik geef de voorkeur aan REE-models als ik tussen beide moet kiezen. Het nadeel van REE-models is de prijs. Een stoomloc zit al snel boven de 600€ wanneer je er een met locsound wenst.
Btw ik heb ook heel wat locs van LS-models in mijn verzameling  ;).

Groetjes,
Koen


Nooit te oud om te leren

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Stieven76


ERVIN


Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Koen

Super machine.
Ik heb deze al heel wat jaren in mijn verzameling. Fantastisch om die te zien rijden  :). Alleen was het een huzarenstukje om deze van sound te voorzien  ::).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Alberke

Citaat van: Koen op 07 januari 2023, 18:43:44 PM
Super machine.
Ik heb deze al heel wat jaren in mijn verzameling. Fantastisch om die te zien rijden  :). Alleen was het een huzarenstukje om deze van sound te voorzien  ::).

Groetjes,
Koen
Niet veel plaats hé, een wonder dat ze er alles in gekregen hebben  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Koen

Dat mag je wel zeggen. Dit is één van de eerste locs waar ik zelf sound in gestoken heb. Destijds waren de decoders dan nog een stuk groter dan vandaag.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Wat had ik weer geluk. Als verrassing van mijn wederhelft werd er dinsdag, de dag van mijn verjaardag, een prachtige loc afgeleverd. Hier komt hij net aan in "Le Varonay".
Een prachtige loc die zeer zacht rijdt. En ja, het is een Jouef.
Ik was vroeger absoluut geen liefhebber van dit merk maar nu kunnen zij tippen aan de kwaliteit van de andere merken! Helaas weten zij dat ook (dit is te zien aan de prijzen die zij nu hanteren)  ::).

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

DFS