Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

mardig23

Very very Nice, maar jammer genoeg niet in AC ???
Mvg Karl

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

T13 rules

Citaat van: ERVIN op 06 december 2022, 22:54:15 PM
Hier is er ook weer een nieuwe aanwinst aangekomen , de Europorte €4002 van Sudexpress.
Super zware 6 asser met sublieme rijeigenschappen.

Europorte €4000 by Erwin Janssens, on Flickr
ik heb al geruime tijd dit monster in dienst en is inderdaad een bijou!
Ze heeft al heel wat kilometers gereden op de Paradebaan van MSKK : https://www.youtube.com/watch?v=DIvkIEpgBtY op 1'15 met autotrein bijvoorbeeld.

veel plezier ermee!
 

mardig23

Citaat van: SuSke op 07 december 2022, 15:54:47 PM
Je wilt echt alles hé Karl  ;D ;D

JA ;D

Maar eerlijk, waarom maken ze dat niet gewoon ineens in AC, en liefst nog met alle toeters en bellen?
Die zijn ze nu toch zo kwijt?
Mvg Karl

ACFI

Karl, kan je het chassis swappen met een ander AV model?

(Of is er geen AC tout court?)

Acfi

SuSke

Volgens de website van Südexpress is er wel een AC versie voorzien voor de Stadler EURODUAL versie.
Voor de Stadler/Vossloh Euro 4000 reeks vind ik ze ook niet direct.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Bedankt T13 rules , is inderdaad een pracht exemplaar en een mooi filmpje van jou prachtige autotrein , wil ik ook al lang , moet er echt eens werk van maken.  ;)
Hij gaat hier een gasketeltrein slepen.

Wel raar dat ze hier geen 3-rail van maken? ???

the_gold

Ik zag er vorig weekend nog een staan in Schaarbeek met I-11 rijtuigen.

mardig23

Zo, ik heb even contact gehad met Sudexpress, en er is en komt dus geen AC-versie :-[

De brave man liet me weten dat je die wel heel gemakkelijk kan ombouwen, en dat je daar enkel een tandwielkastdeksel voor nodig hebt en enkele connectie voor moet maken.

Nu zie ik ook dat je daar een dedicated decoder voor nodig hebt, die je enkel via Sudexpress kan bestellen...

Iemand verder ervaring mee hier?
Dat is weer zo een verhaal waar ik niet echt op zit te wachten, maar ik zoek dat ding al jaren en wil dat gewoon hebben ;D
Mvg Karl

ERVIN

Hij is hier enkele malen verschenen door andere collega's , maar ook hier is hij al een paar dagen zijn lijnstudie's aan het maken.
De Vectron van RTB Cargo , hier broederlijk naast de RTB Cargo Clockwork.

RTB Cargo Vectron by Erwin Janssens, on Flickr

the_gold


Olivier77

Hallo Karl,
Ik heb de 4001 op 3  rail rijden omgebouwd van 2 rail naar 3 rail hier maar:
Ik heb de voorste wielen/assen moeten veranderen naar ''echte" 3 rail wielen want anders
ging de lok telkens ontsporen op wissels en vooral op kruisingen (K rails).
De wielbreedte was uiteraard al aangepast.
Ze hebben 3 rail wielen/assen maar ook met een (te) lage flenshoogte.
Het zijn vrij kleine wielen met nog eens schijfremmenversiering, niet te vinden.
Ik heb er een Loksound V 4 ingezet.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Alberke

santa2 by Hugo Albert, on Flickr
;)
Vrolijk kerstfeest en een voorspoedig 2023 !
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Arnaudmarklin

HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

Metpetergaathetbeter