Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 april 2021, 17:37:09 PM
Citaat van: efl045 op 26 april 2021, 17:24:49 PM
Dit staat op de Märklin site: Dit product ontstond in samenwerking met het bedrijf Viessmann Modellspielwaren GmbH.
lees zij maken hem wij zetten onze naam erop ! ;)

De motorloze onderstopper van Kibri werd ook door Viessmann onder handen genomen/gemotoriseerd en nadien was daar nergens nog de naam Kibri op te bespeuren.

;)

Peter

Tja, dat is zoals de bouwset van het station Himmelreich.
Staat ook op de Märklin/Trix website maar wordt in werkelijkheid geproduceerd door Modellbau Laffont in Aachen.
Ik denk dat we meer een meer gaan zien dat merken (niet alleen Märklin) bepaalde producten door anderen laten produceren.

PS: Modellbau Laffont heeft ook nog andere mooie gebouwen


https://modellbau-laffont.com/
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

ook gevraag naar dit model maar de CFL versie zou alleen marklin uitbrengen.Dan navenant de prijs

evan

Citaat van: Rangeerduivel op 26 april 2021, 17:51:16 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 april 2021, 17:37:09 PM
Citaat van: efl045 op 26 april 2021, 17:24:49 PM
Dit staat op de Märklin site: Dit product ontstond in samenwerking met het bedrijf Viessmann Modellspielwaren GmbH.
lees zij maken hem wij zetten onze naam erop ! ;)

De motorloze onderstopper van Kibri werd ook door Viessmann onder handen genomen/gemotoriseerd en nadien was daar nergens nog de naam Kibri op te bespeuren.

;)

Kibri, Viessmann en Vollmer zijn hetzelfde bedrijf.  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Een prachtige "Reichsbahn" aanwinst, de Roco 85.004
Patrick, van Modeltrein Paradise had die nog in stock, en aan een zeeeeer goede prijs.

DSCN5090[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

Zojuist nog eens een aankoop gedaan, Heljan spoor O Nohab model zwart/rode versie 44811. Persoon heeft hem komen afgeven en ik hem direkt betaald (uiteraard). Soms is dit nog de beste manier om iets aan te kopen, zelfs in deze moeilijke en gevaarlijke tijden. Alles is aanwezig, vervangpotten voor op de draaistellen, Lenz koppelingen + NEM schachten, decals, volle en halve sneeuwruimers. Enfin, weinig mee gereden zo te zien. Zal wel "ooit" dan eens verbouwd worden naar een ander model. 8)
Den Eric.

Andress24

Via Ebay Kleinanzeigen niet minder dan 7 Memling rijtuigen van Märklin kunnen aanschaffen voor een heel schappelijke prijs en ze ook direct van DC assen voorzien. Toegegeven, een paar compromissen moest ik sluiten, het zijn al wat oudere rijtuigen, de detaillering is summier en ze zijn wat aan de korte kant (ik vermoed 1/100?) maar ze passen netjes aan het langste perron dat ik heb. Mijn toekomstig station is niet echt uitgerust voor internationale treinen, maar een onvoorziene stop is altijd mooi  ;)
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

OlivierV

Citaat van: Andress24 op 04 mei 2021, 17:19:24 PM
Via Ebay Kleinanzeigen niet minder dan 7 Memling rijtuigen van Märklin kunnen aanschaffen voor een heel schappelijke prijs en ze ook direct van DC assen voorzien. Toegegeven, een paar compromissen moest ik sluiten, het zijn al wat oudere rijtuigen, de detaillering is summier en ze zijn wat aan de korte kant (ik vermoed 1/100?) maar ze passen netjes aan het langste perron dat ik heb. Mijn toekomstig station is niet echt uitgerust voor internationale treinen, maar een onvoorziene stop is altijd mooi  ;)
Die zijn inderdaad 1/100, de roco i6-en vind je ook vrij makkelijk aan acceptabele prijzen (+- €30-35/rijtuig), goede detailering en op schaal, behalve de hele eerste uitgaven.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Frank_N



Minitrix 12802, model van de DR V140.001 Voor mijn Roco set Hechtwagen.
Voorbeeld: https://de.wikipedia.org/wiki/DR_V_140_001
Deze diesel hydraulische locomotief had vergelijkbare spec's als de BR038, het enige exemplaar dat werd gebouwd heeft gereden van 1935 tot 1953.
Staat nu in het Deutsches Museum. Grote blij dat ikke hem heb gevonden 8-)
Groet van Frank

Driesel

Een schappelijke prijs geboden op eBay, en tot mijn verrassing de bieding gewonnen: een complete ICE 3 van de NS. Het voorbeeld is regelmatig te zien in België.



Nu moet ik wel weer op zoek naar decoders...


Peter

#3670
Verkeerd
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#3671
d
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Voor mezelf nekeer iets gekocht:

20211009_170404 by Dirky dyniMo, on Flickr

Geen plannen voor een baan, maar 'k wou iets hebben dat ik achter mijn BR18 kan hangen.

... En deze set achter een BR18 met grote wielen, blijkt nu toch niet juist te zijn. Dus, nu op zoek naar een BR18 met kleine wielen  :) ...

Dirky

Deze zal wel geen onbekende zijn voor een paar mensen...

20211029_154313 by Dirky dyniMo, on Flickr

en nu weer iets vinden om er achter te hangen :-)


Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D