Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

celtjan

#3600
Net voor het weekeinde zijn een Blauwe KESR Hornby Terrier en een Virgin Trains 87 Class van de nieuwste uitvoering aangekomen:
De Terrier DCC on board heb ik zaterdagnamiddag op de OVMV 2-Rail layout Kerkeveld es los gelaten en zijn beentjes laten strekken:

Deze nieuwe uitgave van de Terriers zijn ofwel digitaal voorbereid of met een gewone DCC decoder te koop.
De rijeigenschappen volgens Hornby normen subliem te noemen en een hele verbetering tov de oude Ringfield/Pancake motoren.
Loc is zonder oplichtende frontseinen.
Echter, de Roco Cleaning wagen kreeg ie niet vooruit. >>> Dus enkel geschikt voor zeer korte sleepjes.
www.flickr.com/photos/46742861@N03/50080393642/in/album-72157714982101041/
www.flickr.com/photos/46742861@N03/50080142096/in/album-72157714982101041/
www.flickr.com/photos/46742861@N03/50080394127/in/album-72157714982101041/
Voor de gelegenheid kreeg ie 2 wagonnetjes van Kent's oudste en bekendste brouwerij als sleep om de baan wat te ontstoffen.
Die 2 kocht ik vorige herfst op een klein beursje in Kent bij de stand van een modelbouwvereniging die deze bij Bachmann speciaal voor hen liet maken voor hun jubeleum.
Het Welshe Dapol heeft ook deze loc in de maak, maar met de "Bodiam" plaat (genoemd naar het kasteel op het einde van de KESR lijn)
Dapol?/Hornby? de meningen lijken wat verdeeld.
Het museum en beginpunt van de lijn is gelegen in Tenderden, op amper een half uur vlot rijden van de Kanaaltunnel terminal te Folkstone of 45min. vlot rijden van de Ferry terminals te Dover

Den VT moet nog efkens wachten op een decoder...
Deze Hornby 87 Class is eveneens een upgrade versie, met werkende frontseinen, een mooiere panto en fraaiere detailleering onderaan de kast...
www.flickr.com/photos/46742861@N03/50080393882/in/album-72157714982101041/
www.flickr.com/photos/46742861@N03/50080393702/in/album-72157714982101041/

Gr,
Jan(tje)

SirGresley

Celtjan, hebben die Terrier anti-slipbandjes?
De 1/1 werden op "light-railways" gebruikt zoals die van Col. Stephens. Ook vooral op Isle of Wight, Hayling Island,  "branch-lines" en shunting.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

celtjan

Nee, vandaar dat dit schattig ding geen lasten met zware weerstand kan hebben.
(Maar zo'n leuk dingetje behoeft geen grote lasten)

(gewoon om enkele ideeën te geven ivm de richtprijzen):
https://railsofsheffield.com/search?searchTerm=terrier
www.hattons.co.uk/stocklist/siteresults.aspx?searchfield=terrier
www.oliviastrains.com/trains/mt/hornby-steam/hornby-steam-class-terrier/
www.modellbahnunion.com/e-vendo.php?SessionId=&a=search&SearchStr=terrier

Gr,
Jan(tje)

bollen neus

Juist hier afgegeven een Scnellenkamp O wagon Tbis 871, kende dit merk niet maar vind m wel fijn afgewerkt. Weer eens wat anders dan de andere merken die hier al staan.
Den Eric.

dani

Citaat van: bollen neus op 16 juli 2020, 13:00:20 PM
Juist hier afgegeven een Scnellenkamp O wagon Tbis 871, kende dit merk niet maar vind m wel fijn afgewerkt. Weer eens wat anders dan de andere merken die hier al staan.
Den Eric.
ik zie het zo voor me ....       NOT  :(
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SirGresley

Celtjan,

Als er terug beurzen zijn zo je een over de plas naar Engeland moeten gaan voor treinbeurzen. In den tijd in Chatham vond je er tamelijk veel occasie stomers in alle formaten.
Is vroeger Dapol niet een van de eersten geweest met de A1(X) Terriers?
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

celtjan

Zelf ben ik niet echt een stoomfanaat.
De grote beurs van Chatham is niet meer, wel eentje in een school op de heuvel tijdens het najaar.
Momenteel is de beurs van The Leas te Folkestone de grootste in Kent (Najaar)
Leuke beursjes zijn te Broadstairs, Faversham, Birchemington, Gravesend.

Op Modelshops.Co.uk kan je richting Events en vervolgens exhibitions calender navigeren. En dan kan je zien wat waar en wanneer.
Van Dapol heb ik niet veel spul.


Gr,
Jan(tje)

svvander

Deze wagonnetjes kreeg ik van de week toegestuurd. Een deel uit een startset en eentje, nieuw in de verpakking.


Ik heb een aantal rode DB loc's, dus moest ik toch ook wel iets rood van wagon hebben. En ook al zijn ze misschien niet allemaal bestaande, ik vind ze wel mooi.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

ze zien er ook nog zo nieuw uit, smachtend naar wat gebruikssporen...   ;D ;D ::) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

#3609
Awel normaal heb ik daar geen problemen mee... om zo is snel er over te gaan met een penseeltje met een heel klein kleur (drybrush). Maar nu krijg ik het niet over mijn hart. Allé nog niet.  :)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Floris

Had laatst gewoon es zin om een trein te kopen, dus maar es een REE moyse gekocht. Is nu niet belgisch, wordt t misschien wel (heb dr in charleroi wel eentje zien staan en dr waren er vast meer), voorlopig ist gewoon een leuk ding.
DSC_3179 by Floris Dilz, on Flickr

celtjan

Begin vorige week vanuit The Midlands aangekomen.
Tig aantal jaren na Hornby heeft nu ook Bachmann Europe de Britse BR 90 Class in model.
Van deze loc's voor het Intercity verkeer en goederen diensten voor o.a. op de West Main Coast line, werden er eind de 80's een 50-tal nieuwe loc's besteld. Met de opening van de Kanaaltunnel werden er 3 loc's in een continentaal jasje gestoken.
SNCF 'Sybic'; DB Rood; En NMBS Blauw (90028 = later 90128 als goederen inzet)

De Hornby versie had een pancake motor en geen werkende frontseinen.
Deze Bachmann (Collectorsclub versie) heeft werkende frontseinen (keuze dag/nacht), en in digitaal bedrijf kan ook de panto bediend worden. Bij ESU werden daartoe passende decoders besteld.
https://www.flickr.com/photos/46742861@N03/50181038998/in/dateposted-family/
https://www.flickr.com/photos/46742861@N03/50181835082/in/dateposted-family/
https://www.flickr.com/photos/46742861@N03/50181835037/in/dateposted-family/
Hoewel hoofdzakelijk voor de goederen diensten voorzien, werd deze 90028/900128 ook al eens ingezet voor de Virgin Mk3 TD rijtuigstammen voor de snelle Intercity's naar Birmingham/Manchester/Liverpool/Glasgow/Edingburgh.
Het is voor een van deze (Hornby) rood/zwarte rijtuigstammen dat ik deze loc wens te gebruiken.
Spoorwegen

Later op de week is er ook een oude Bachmann samenstelling met Loc en 5 Maroons 57ft' rijtuigen (ex LMS) van de Ierse Spoorwegen in m'n bezit gekomen. De rijtuigen in het groen, de loc is de N Class 'Woolwich' in het zwarte jasje (de andere versies zijn Black&Cherry en groen)
https://www.flickr.com/photos/46742861@N03/50181581336/in/dateposted-family/
Deze samenstelling komt  mijn volledige groene samenstelling versterken.
Het wordt opnieuw een flinke klus om de loc te digitaliseren (inzet BMB 00 Modulebaan).

Gr,
Jan(tje)
(weinig plek)
Alles met het oude 'Flying Snail logo' (De set was bij de verkoper verkeerd als Brits gemerkt)

55erke


Hoy,
Heb mij laten verleiden door deze Brawa BLS traxx. Het is een buitenbeentje in mijn collectie aangezien deze loc niet in België komt,  maar ik wou hem graag omdat ik het zo een knappe loc vind. En al zeker omdat ik hem onlangs uitbundig heb kunnen spotten in het Duitse Mullheim. Of was ik nu net naar daar gegaan omdat ik wist dat ik hem daar ging spotten  ;D ;D
Het model van Brawa is zeer gedetailleerd. een echt pareltje.

Brawa 43996 by J.s 5541, on Flickr

BLS TRAXX by J.s 5541, on Flickr

BLS TRAXX by J.s 5541, on Flickr

20200807_064003 by J.s 5541, on Flickr



Groetjes
Johan


Johan


bellejt

mooie lok en brawa is steeds top kwaliteit.Dat hij niet past is maar bijzaak als jij hem maar graag ziet rijden :) .Daarvoor doen we het toch

svvander

Mooie loc. En inderdaad, Brawa is topkwaliteit. Staat ook nog ergens op mijn lijstje. (Maar eerste de lotto winnen  ;D )
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be