Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Dirky

Die van 50 jaar geleden heb ik  nog hoor! Ik zou nu geneigd zijn een moderne DC te kopen (voor op de baan die ik niet heb  :))

Michiel

#3541
Een heel ander verhaal, maar even absurd. Ik heb eens geprobeerd om m'n EMD DD40X van de Union Pacific door Brussel-Luxemburg te loodsen, en dat ging niet zonder problemen. De DDA40X is de grootste en sterkste enkelvoudige diesellocomotief ooit gebouwd, als waardige opvolger van de Big Boy. De locomotief is zo ontzettend lang, met een laag-hangende dieseltank, dat ze niet langs perrons in bogen kan rijden. Ook onder NEM-standaard hoge bruggen kan deze loc niet kruipen. Het Amerikaans profiel is al wat hoger, en hun N-schaal is ook een stuk groter (1:150 dacht ik). Samengenomen komen Amerikanen niet zonder verbouwing door Brussel-Luxemburg. Is is ook geen zicht, dergelijke grote modellen; 1:150 mengt men niet met 1:160 zonder een wenkbrauw te fronsen. Het blijft dus een vitrinemodel. Wel een beetje jammer.

EDIT: Amerikaans modellen zijn wel op schaal 1:160, maar Amerikaanse treinen hebben al een groter vrij ruimte profile dan de Europese treinen, en NEM normen slaan enkel op Europese modelen, niet op Amerikaanse. Heb ik net bijgeleerd.  ;)



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Floris

ja zoiets had ik ook met een mantua-malletloc. Past niet onder de leidingbruggen van ougree. ;D

marctje

zelfde meegemaakt op de baan van MTD Vaerwegh dok: ook een Amerikaan sd 70 opgezet en kon niet onder de bovenleiding aan de keerlussen en dit in HO.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

SuSke

tja, die Amerikanen zien nu een keer alles zo veel groter. Ze zeggen het toch zelf "We are the biggest" en zullen dat dan wel zijn op elk gebied zeker. ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

De, volgens mij, momenteel het mooiste H0 V200 model (zelfs beter, vind ik, dan het veel duurdere ESU model) vind ik het Piko model
Het enige met de juiste formaat zijramen aan de stuurstanden.

Maar wat waren we vroeger blij met de Märklin, Fleischmann en Roco modellen. Ik vermoed dat het V200 model een van de meest verkochte loks is geweest sinds  de jaren 60.

PS: voor degene die ook interesse in het grote voorbeeld is er het uitstekende, 400 bladzijden tellende, boek van Eisenbahn Kurier van de V200

Mijn prachtig Piko model:

Untitled by Peter Verlooy, on Flickr


V200 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

#3547
De reeks wagons die achter m'n V200 komen te hangen heb ik nu ook ontvangen. Het zijn Silberlingen geworden van de eerste generatie. Toevallig zijn dit modellen van Rowa uit 1974. Ik zocht er niet naar, maar vond ze toevallig voor een prikje aangeboden. En wat zijn ze scherp! (m'n foto's wat minder) Ongelooflijk dat Rowa 40 jaar geleden deze kwaliteit kon leveren, en dat ze failliet zijn gegaan. Minitrix heeft dan wel snel de matrijzen overgenomen van deze Silberlingen. Niet voor niets. Ze wisten wat ze binnenhaalden.





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BR-59

Dankzij het hebben van een financiële meevaller vandaag de Märklin 37837 besteld. Levertijd 6 - 8 weken. Hoop dan een stapje hebben kunnen maken met mijn website en een afbeelding te posten.

bollen neus

Een NMJ Superline Models NSB T4 60108 houtwagon gekocht in schaal O, reeds.
Den Eric.

ceuleer

#3550
Enkele CFL containerwagons van LS Models aangekocht.

ERVIN

Het wagenpark blijft fors groeien precies daar , mooie wagons van de CFL , ik wist niet dat deze er waren?

ceuleer

Ja, containerwagons, ik heb er een zwak voor hé.
Elke millimeter rails moet vol !  ;D
Neen, ik wist tot enkele weken geleden ook niet van het bestaan van deze wagons.
Per toeval tegengekomen door op de site van LS alle pagina's eens te doorbladeren.
Op het icoon "in de winkel" kwam ik deze wagons tegen.
Het zijn blijkbaar van de nieuwe serie wagons, ze zitten ook in een andere grotere OVP, met zwarte mousse ipv isomo zoals in de oude OVP.
Nu kan je ook de koppelingen erop laten als ze terug in de doos moeten.

mardig23

Ziet er top uit Gunther 8)

Ik had ze tot nu ook nog niet gezien eigenlijk...
Mvg Karl

bollen neus

Net bericht gekregen dat tweede hout wagon schaal O NMJ OT4-3 onderweg is naar hier. Volledig in messing. Dan is de sleep ook compleet een Nohab Di3.623 met sound NMJ met deze 2 hout wagons achter zich is mooi en lang genoeg voor ondergetekende.
Den Eric.