Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Eres

#1695
Ter voorbereiding van het digitale set wat gaat komen ben ik alvast eens begonnen met het aanschaffen van wat goederen wagons. Ik had er al twee en een tankwagon maar dat is niet voldoende uiteraard.

Dinsdagmorgen had ik al een open bak wagon aangeschaft en vanmiddag even terug geweest in Losheim. Ik was dinsdag vergeten om die Shell tankwagon mee te nemen deze had ik een paar jaar geleden een keer gekregen en had dus Marklin wielen en dat past niet op 2 spoor. Dus de wielen laten omwisselen en meteen nog even rondgekeken

Ik heb dus deze week aangeschaft een tweetal open bak wagons van de DB, een gesloten goederenwagon van OBB. Om te laten zien hoe alles er uit ziet hierbij een aantal opnames inklusief de nieuwe loc 2901 van NMBS er voor. Tafel gaan we leeg maken en dan afwachten.










Wim

Metpetergaathetbeter

Wim,

wil je eens een foto plaatsen van die eerste wagen (Belgisch, wat me intereseert is al dat rood op die wagen)na de 2901

Groeten Peter

Eres

Peter,

Ik las net pas je bericht. Heb even een opname gemaakt maar moest dit met flits licht doen. Als deze niet goed is laat a u b weten dan maak ik morgen overdag een betere.

Het is inderdaad een Belgische goederen wagon. Dacht dat deze in beperkte oplage was uitgegeven. Tenminste dat werd mij verteld door dezelfde persoon als waar ik die Shell tankwagon van heb gekregen. Ook deze heb ik dus gekregen.



Wim

Metpetergaathetbeter

zo te zien een Belg.wagon met reclame van modelwinkel ?

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter


Eres

Peter

Ik zou het niet weten. Ik heb deze gekregen van iemand die gewoon verzamelaar was. Hij heeft zijn hobby van de hand gedaan i v m een slopende ziekte en is inmiddels niet meer. Ik kan het dus niet vragen. Maar weet wel dat er mij verteld is dat het een gelimiteerde uitgave was van een Belgische wagon.

Wim

railtravelmanager

verwacht binnen enkele weken

Dsb Mz 1415 Jernbanverket Hobbytrade

Nsb Di3.641 Roco

EG 3109 Litra Heljan

:)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

dani

Samen met mijn B-1605  kocht ik nog een paar wagonnen...

* eentje voor mijn "Märklin trein"   (eigenlijk 2 maar de andere is gelijkaardig)


* een ketelwagon die ik gewoon "zomaar" mooi vond



* Een dubbeldeks stuurstand voor achter mijn "Arriva / Alex"  dubbeldeks set.  Zo wordt het een mooi geheel met e-lok, 3 rijtuigen en een stuurstand.   Past nog net in de treinenlift zo.   Ik heb in totaal 6 Arriva dubbeldeks rijtuigen dus kan in principe nog wel uitbreiden.


* en dan nog een schuifwand wagon die hopelijk een beetje "staat" achter mijn postrijtuig, hoewel ik er een beetje voor vrees gezien land/type  rijtuig.   Maar we zien het wel. 

voor hier bij


Hopelijk morgen geleverd.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

@ Dani: ik hoop dat die 45.00 op dat doosje van de Märklin Digital goederenwagen nog een oude prijs in Duitse Marken is. Anders is dat wel een héél duur wagentje.  :o
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

@Jurgen: ik vermoed het ook, want zo veel heb ik 'm zeker niet betaald.   Hij kost me 10 eurootjes.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Citaat van: dani op 19 augustus 2013, 10:57:36 AM
@Jurgen: ik vermoed het ook, want zo veel heb ik 'm zeker niet betaald.   Hij kost me 10 eurootjes.

Ah, de normale prijs dus voor dit soort wagentjes. Ik heb hier nog een gewone witte staan, ooit eens gekregen voor mijn verjaardag van mijn zusje. Destijds moet dit zo'n 800 Belgische Frank gekost hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Eres

Je bent flink aan het "shoppen" geweest Dani. Maar het zijn mooie spulletjes. Ik zit nu met spanning te wachten op het digitale set. Denk begin volgende week pas.

Wim

dani

bwah, flink shoppen , valt nog mee hoor  Wim.  Dit kostte me in totaal niet echt veel, naar mijn normen.  Maar ja, vakantie echter de rug en begin augustus een andere motorfiets gekocht, dat hapt flink in het budget.

@jurgen : inderdaad, die heb ik ook .  Mijn "grote stationschef" vond het tijd om eens een trein samen te stellen met niet anders dan wagonnen waarop Märklin reklame stond.   Daar zijn we aan bezig, beetje bij beetje  :-)  Dit specifieke wagonnetje ben ik op eBay al tegen gekomen aan 25 euro, maar dat zou ik er niet aan geven.   Denk trouwens dat daar niet eens op geboden werd toen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Citaat van: dani op 19 augustus 2013, 12:47:16 PM
@jurgen : inderdaad, die heb ik ook .  Mijn "grote stationschef" vond het tijd om eens een trein samen te stellen met niet anders dan wagonnen waarop Märklin reklame stond.   Daar zijn we aan bezig, beetje bij beetje  :-)  Dit specifieke wagonnetje ben ik op eBay al tegen gekomen aan 25 euro, maar dat zou ik er niet aan geven.   Denk trouwens dat daar niet eens op geboden werd toen.

Ik denk dat dit wagentje ook zo'n € 10,00 gaat op veilingen. Soms iets meer, soms iets minder, maar gemiddeld zal het daar wel rond draaien.
Mijn wagentje staat nu echter in het doosje in de kast, al enkele jaren, uit vrees dat het gaat vergelen. Mijn containerwagentje van Christiaensen heeft hier last van en is helemaal geel geworden wat ik eigenlijk wel jammer vind want je vindt dit nergens meer.
Bestaat hier trouwens een oplossing voor? Dan hoor ik het graag, maar ik vrees er een beetje voor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

tegen het vergelen van die plastic onderdelen ben ik nog geen afdoend middel tegen gekomen eigenlijk.   In het donker bewaren wil wel al es wat helpen, inderdaad, maar ja....  wat heb je er dan aan hee.   Af en toe moeten ze toch eens rijden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.