't Is al weer eventjes geleden, maar vorig jaar op de EUROSPOOR-beurs in Utrecht kocht ik deze twee pareltjes (Sindsdien niets meer gekocht wegens verbouwingen en planning voor aanleg van een modelspoorbaan). Allebei zijn het loks waar ik als tiener voor aan het sparen was, maar die ik nooit gekocht heb wegens stopzetting van de productie (E71 van Roco) en stopzetting van mijn hobby wegens andere interesses (DOM, DOM, DOM!!!!)
Tranen sprongen in mijn ogen (bij wijze van spreken [

] h? mannen!) toen ik ze dan op de beurs vond in goede toestand en aan zowat dezelfde prijs als ik in de vroegere jaren zou betaald hebben (Ik had de catalogi nog liggen met de prijs erbij geschreven in BEF! Kun je nagaan!)
De Roco E71 wordt momenteel niet meer gemaakt, maar is een prachtig lokje met goede rij-eigenschappen hoewel hij een beetje "huppelt" door de dubbele aandrijving.
De BR03 van Fleischmann is een pareltje wat betreft kleur, vormgeving en (analoge) rij-eigenschappen. Ondertussen maakt Fleischmann hem weer, maar in het zwart en met geopende onderhoudsluiken aan de zijkant. Ik vind dat een beetje minder mooi, maar het blijft een prachtige lok die in een baantje van rond de jaren '40 niet mag ontbreken op de sneldiensten!

E7133 van Roco. Catalogusnummer 04196A Niet meer in productie

BR03 1001 van Fleischmann. Catalogusnummer 4173 Niet meer in productie
(NEEN die pantografen zijn niet van de stoomlok! Ze horen bij de E71 die erachter staat
!][

][

])
Ik weet niet of deze "nieuwe" oudjes thuishoren op dit draadje gezien ze niet nieuw zijn en zeker niet nieuw [

], maar ik ben er alvast apetrots op! Als jullie bezwaar hebben, haal ik mijn berichtje wel even snel weer weg!
@T03: Marc: die BR17 is een schoontje man! Ik ben jaloers! Ben jij ook bezig met een Duitse baan in de DRG-tijd of is dit gewoon een aankoop omdat hij zo mooi is? [:p]