Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Peter

#1005
Laatste aanwinst, de prachtige Brawa  "Rübezahl" in tijdperk III versie. Het origineel werd spijtig genoeg in 1959 al verschroot, doch niets let mij dit prachtige model als zogenaamde museums versie te verklaren en zo in te zetten op mijn baan.






Met vriendelijke groeten
Peter

railtravelmanager

hallo forumleden,

mijn nieuwste aanwinsten [:)]

in dienst sinds 9 juli 2011 Roco IORE dubbellok 105-106 "Narvik-Kiruna" in wisselstroomuitvoering



filmpje van eerste testrit
http://youtu.be/rlcH2bCQ-Uw

in dienst sinds 6 september 2011 Roco DSB MZ 1414 zesassige dieselloc rood/zwart in wisselstroomuitvoering



groeten,

Erwin
[/quote]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

B-Modelbouw

Lijn 12 is weer een personentrein rijker op de baan, deze keer een Benelux-stam in speciale uitvoering ...

Hiervoor een 2813 die weldra een ander nummertje krijgt (voor Benelux-dienst i.p.v. goederen), Een vijftal ?BB-rijtuigen 2de klasse Bmz (die NS gaan worden ... vier toch althans)
en twee ?BB-rijtuigen 1ste klasse Ampz (die eveneens NS worden).

Ik kijk al uit naar meer varianten ... Om de zuurstokkentrein te vervangen.

Weet er toevallig iemand de samenstelling van de variant met new-look en memling rijtuigen (reed in grootspoor ergens in 2009) ???

vanmiegroet

nu nog steeds dacht ik.
Ik heb er nog een gezien in den Midi
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

bollen neus

Juist binnen met auto uit Duitsland, 2 x ROCO 63960 DSB NOHAB MY1124 rood/zwarte schilderingen om te verwerken naar andere modellen.[:)] En er is er eentje bij met sound wat ik daar nog mee ga doen dat zal zijn voor later denk ik.

Arbeco

Beste spoorders,

Mijn nieuwste aanwinst(en) zijn van de "overkant van de plas"...
Momenteel zit ik een beetje in de Amerikaanse hoek, als liefhebber van diesellocs was (en is) het daar goed treinen kijken. Inmiddels heb ik enkele diorama's gemaakt in USA-stijl, om deze modellen te showen. Op de eerste foto de dieselloc onder de diesellocs; de Union Pacific 6900, ook wel bekend als "Centennial:



Een beetje bijzondere loc vond ik tijdens mijn vakantie, afgelopen weekend. De UP 3300 reed enkele jaren rond in een speciale livrei, Athearn maakte er dit model van:



En dan natuurlijk, een andere locgigant die ik inmiddels alweer een tijdje in mijn bezit heb, maar wilde jullie er toch nog een plaatje van tonen. De "Big Boys" van de Union Pacific waren de grootste stoomlocs ooit gebouwd. Ik wilde er al j?ren een in mijn collectie hebben, en onlangs kocht ik deze 4023 op de beurs in Houten. Het model is voorzien van geluid, en ja, dat is dus ?cht wel indrukwekkend om deze loc langs te zien en horen rijden!![:p]
De "Big Boy" 4023 op mijn "Western" diorama:



Voor diegene die misschien wat geschrokken zijn, dit najaar gaat gewoon de bouw van mijn Belgische baan weer verder hoor![:)] Zie het draadje "ooit zal het klaar zijn".
Binnenkort meer foto's uit de USA, want er ligt nog wat van dit soort materieel in huis...[;)]

Spoorse groetjes,

Len[;)]
Old diesels never die...

conducteur

Dat kun je inderdaad BIG noemen. Hoe lang is het ding?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Arbeco

Hoi Rian,

De Big Boy is inclusief tender bijna een halve meter lang.
Het hele model is van metaal, en weegt meer dan een kilo...

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door conducteur

Dat kun je inderdaad BIG noemen. Hoe lang is het ding?



Heb hier ook zo eentje rondrijden. Die kan zelfs door R1 bogen. En die is wel heel lang. Inderdaad imposant om die te zien rijden.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Mattias

Deze ochtend, na een nachtdienst, toch maar eventjes langs de ruilbeurs van Locomatic gereden, te Zwevegem. Daar vielen mijn ogen op 2 diesels, die geschikt zouden zijn voor onze clubbaan, in MSC Pacific.
Respectievelijk de blauwe 67479 (piko 95155) en de FRET 67466 (piko 95171). Het zijn wel Hobby-modellen, maar mits wat vervuiling en een gepaste decoder, kunnen ze zonder problemen in treinschakeling ingezet worden op de modulebaan "Antwerpen".

Genoeg gezeverd, op naar de foto's...




MVG,
Mattias
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Steven 1/43 modelling

schitterend, ze worden vervuild, breng ik mijn airbrush mee vrijdag ???? [:D][:D][:D]

Mattias

Gij moogt gerust uwe airbrush meenemen... Maar ik zal er niet zijn (ik moet namelijk weeral werken) en mijn locs, tjah, die geraken er niet tijdig [:o)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

ysbeer

Vandaag gekregen
Merk HOBBY TRADE
Deens merk met duurdere loks.
Echter deze kost maar 99 euro (was eerst 198 euro) en loopt fantastische.
Is met nog een andere beschildering de enig duitse lok
Echt zeer goed afgewerkt,aanbevolen.

[/img]

Arbeco

Mooi machien Wim, ik heb hem in de CFL uitvoering, je weet wel, die "Dispolok"... Rijdt goed he?[:)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Sicco