Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Foto ter opening van forum

Gestart door Peter, 14 september 2007, 16:10:26 PM

Peter

Een van de laatst gebouwde stoomloks in Duitsland. Mooi semi-gestroomlijnd, een van mijn favorieten, gefotografeerd in het museum in Neuenmarkt lok 10 001.

IMGhttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/10_001c2.jpg/IMG
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Als tijdperk V rijder heb helemaal gaan verstand van zulk een locs, maar het moet machtig geweest zijn om zo'n super grote loc te zien rijden hebben, veel mensen hebben deze tijd nog bewust meegemaakt, waaronder mijn ouders en grootouders.
Mooi plaatje Peter.[;)]

Raoul en Jordy

[:0]wat een gevaarte. ja het zou wel leuk zijn om zoiets nog zien te rijden maar met al die rook en stoom...[;)]

Peter

Spijtig genoeg is dit geen rijvaardige lok meer. Heb deze lok een keer echt zien rijden tijdens mijn mil. dienst in Soest, en helaas geen foto's toen. Toen deze foto genomen is in het Deutsche Dampflok Museum in Neuenmark-Wirsberg, een paar jaar geleden, was de lok niet meer zelfstandig rijvaardig. Kan/kon enkel nog gesleept worden.
Mijn "All-time favorit" de Bayrische S 3/6 baureihe 18.5 is wel volledig rijvaardig, maar tot mijn grote spijt is/was deze lok (sinds zijn restauratie) in de kleuren van de Bayrische Staatsbahn, dus in het groen.Plannen bestaan/bestonden om hem terug in de DB zwart/rode versie te zetten. Mischien is dit ondertussen al gebeurt, want op hun website staat hij als baureihe 18.6 afgebeeld (maar het is en blijft een 18.5)
Alhoewel: een 18.5 blijft een 18.5 met die typische sound.(in het echt en in model van Fleischmann)
Een foto volgt zou gauw we naar daar gaan van de winter.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Hoi peter,

Dit is nog een klassieker h?, de laats gebouwde sneltreinstomer in Duitsland.  In 2002 was ik op vakantie in Bad Kissingen en hebben we het DDM ook bezocht, daar stond ze te pronken in het museum.

Groeten

Rudy

wisselstromer

het is ene schitterende loc die stomer maar als je tegen mij zegt bundesbahn dan is er voor mij maar 1 loc die daarvoor in aanmerking komt
en wel de deze
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ERVIN

Ja Wisselstromer, dit is ook zo'n pareltje, ik heb hem ??n keer in het "echt" mogen aanschouwen, toen ik mijn legerdienst deed in Duitsland, werkelijk een sublieme loc!![:p]

Pol

citaat:
Geplaatst door Peter

Een van de laatst gebouwde stoomloks in Duitsland. Mooi semi-gestroomlijnd, een van mijn favorieten, gefotografeerd in het museum in Neuenmarkt lok 10 001.



Heeflijk die gestroomlijnde oudjes (Ik heb het dan enkel over lokomotieven! [:(!][;)]) Zo mogen er nog wat volgen! Zijn er mensen die bijvoorbeeld beelden hebben van een gestroomlijnde baureihe 03? Jaja ik weet het, op het internet vind je er genoeg, maar dat is toch anders dan een foto getrokken door een medespoorliefhebber!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

janjozef

Als je van die oude bakjes houd moet je dringend het museum van Bochum-Dalhausen gaan bezoeken. daar staat o.a. de 10008, samen met vele anderen. De inkom is 5? en dat is de moeite waard. er staat ook een aantal modernere stukken. http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/ Zelf ben ik er al een aantal keren geweest, echt de moeite waard en maar juist over de grens in venlo.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Pol

citaat:
Geplaatst door janjozef

Als je van die oude bakjes houd moet je dringend het museum van Bochum-Dalhausen gaan bezoeken. daar staat o.a. de 10008, samen met vele anderen. De inkom is 5? en dat is de moeite waard. er staat ook een aantal modernere stukken. http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/ Zelf ben ik er al een aantal keren geweest, echt de moeite waard en maar juist over de grens in venlo.

Jan



Heb je geen foto's van je bezoek? [:p][:p][:p]
Bedankt voor de tip. Ik heb een oom die in Goch woont. Misschien kan ik een bezoekje aan hem combineren met een tripje naar Bochum!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Peter

Welke 10008? Van de stoomlok baureihe 10 zijn er slechts 2 gemaakt, namelijk de 10 001 en de 10 002. Het zou natuurlijk kunnen dat je de E10 008 bedoeld, maar ja, dat is naturlijk een Ellok en geen stomer.
Mijn favoriete foto plaatsen waren het bahnbetriebswerk van Stolberg (bij Aachen) en het station D?ren waar ik als schooljongen vele uren doorgebracht heb. Toen had D?ren nog een draaischijf tussen de perrons liggen waar drie sporen op aangesloten waren, en die net groot genoeg was om een baureihe 38 en 78 te draaien. Ik zal die foto's (Z/W)eens opzoeken en inscannen indien interesse.
Met vriendelijke groeten
Peter

Pol

@Peter:

INTERESSE: 100% van mijn kant!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Ja, dat zou kunnen. Volgens mij is die lok, de 10.001 eigendom van de DDM in Neuenmarkt-Wirzberg, maar die musea lenen soms een lok uit. D.w.z. indien die nog rijvaardig (ik bedoel geleept kan worden) is.
Met vriendelijke groeten
Peter