Roco service ??

Gestart door Peter, 14 september 2007, 09:58:57 AM

Peter

Na aankoop van een set wagens (3 wagens) bemerkte ik dat er slechts voor twwe wagens onderdelen bijzaten.
De goede?? service van Roco indachtig, een telefoontje naar de winkel en voila.....3 weken later heb ik mijn onderdelen MAAR :(!:(!:(! moet ik wel voor die stukjes 6,20 euro betalen.
Is dit soms een nieuwe taktiek van Roco, dat wij voor hun vergissingen moeten betalen. Ben trouwens niet de enige. Op verschillende Duitse fora, onder andere Eisenbahn Kurier, is hier ook
al melding van gemaakt.
Met vriendelijke groeten
Peter

fritskuijer

Hallo Peter,
Wanneer de leverancier jouw de kosten laat betalen lijkt het mij dat de service van die winkel niet veel voorstelt.
Als winkelier zou ik dan de kosten op Roco verhalen en niet op de klant.
gr Frits

Tom

Tja, het zijn zo'n tijden, en het zal niet beteren.
Niemand doet nog iets voor niets.
Maar dat onderdeeltje zou nu toch oog gratis moeten zijn, het is tenslotte hun fout.
Tom

Gerolf

citaat:
Geplaatst door fritskuijer

Wanneer de leverancier jouw de kosten laat betalen lijkt het mij dat de service van die winkel niet veel voorstelt.
Als winkelier zou ik dan de kosten op Roco verhalen en niet op de klant.
Dat lijkt me toch ook logischer.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eric

De onderdeeltjes zullen gratis geweest zijn maar uw handelaar heeft waarschijnlijk de verzendkosten aan u doorgerekend.
Garantie ok is 0,00 euro maar de verzendkosten wordt soms aangerekend aan de handelaar.
Dit komen wij bijna ook dagelijks tegen.
Maar wij rekenen dit niet door.

Tom

Het is trouwens ondertussen al weer een hele tijd geleden dat hun website nog een is upgedate.
Tom

Brunel

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door fritskuijer

Wanneer de leverancier jouw de kosten laat betalen lijkt het mij dat de service van die winkel niet veel voorstelt.
Als winkelier zou ik dan de kosten op Roco verhalen en niet op de klant.
Dat lijkt me toch ook logischer.



Zo staat het ook in de wet in Nederland en dat zal in Belgi? toch niet anders zijn?
Een winkel met goede service ruilt gewoon ter plekke de hele set om en laat je geen drie weken wachten.

Frank_N

Blijft het toch slordig, van Roco.
Groet van Frank

eric

B-Modebouw is heel goed op de hoogte blijkbaar.
Zo is het nu eenmaal in de business van tegenwoordig.
Het zomaar klakkeloos mogen omruilen of het ontbrekende te geven is helaas voorbij.

Ludwig

Dus simpel samengevat, voor je het model betaald eerst uit de doos halen, grondig controleren of alles er opzit en aanhangt dan kijken of alle losse onderdelen in de verpakking aanwezig zijn en als het kan een proefritje vragen.
Dan pas met het geld boven komen want eens betaald is het de koper die met de zorgen zit.
Bestaat er nog zoiets als servies naar de klanten toe?
Als je dan achteraf ook nog voor de portkosten moet opdraaien als er iets niet in orde is?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

eric

citaat:
Geplaatst door cota


Bestaat er nog zoiets als servies naar de klanten toe?



Ja, maar de importeurs of fabrikanten moeten het eerst goedkeuren.
Iets wat vroeger niet het geval was. Of toch vele minder.
Dat werdt gewoonlijk achteraf wel geregeld.
Portkosten is ook nog zoiets waar we niet meer onderuitkomen.
De transporteurs rekenen bij wijze van spreken hun wc papier mee aan.



Peter

De uitleg die ik van de week, door de winkelier gekregen heb en die mij gisteren bevestigd werd in Dtsl. is dat Roco de onderdelen gratis geeft ALS je de volledige verpakking teruggeeft aan de winkel en zo aan hun. Op die manier kunnen ze tracen (wie of wat de fout heeft gemaakt) In alle andere  wordt het aanzien als een gewone bestelling en moet je er voor betalen.
Gisteren (in Dtsl) werd er wel bij gezegd dat het aan de winkelier is, om die richtlijn te volgen. Een "goede" winkelier, haalt de onderdelen uit een andere doos en geeft die terug aan Roco, alhoewel zo natuurlijk de kans bestaat dat heel het tracing systeem van Roco niet meer klopt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

citaat:
Geplaatst door Peter

Gisteren (in Dtsl) werd er wel bij gezegd dat het aan de winkelier is, om die richtlijn te volgen. Een "goede" winkelier, haalt de onderdelen uit een andere doos en geeft die terug aan Roco, alhoewel zo natuurlijk de kans bestaat dat heel het tracing systeem van Roco niet meer klopt.

Maar voor somige handelaars is dat al teveel gevraagd.
Tom