Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Protos Connexxion

Gestart door cottage, 11 september 2007, 11:49:39 AM

cottage

De nieuwe Protos van Connexxion die de verbinding gaat verzorgen tussen Amersfoort en Ede heeft tegenslagen te verwerken. De testritten kunnen niet op tijd worden uitgevoerd en nu is het nieuwe treinstel door de Arbo dienst afgekeurd. De machinst moet namelijk via het passagiersgedeelte in de cabine komen en dat mag niet van de Arbo, er moet een eigen cabinedeur aanwezig zijn. De treinstellen moeten dus aangepast worden en kunnen daardoor niet op tijd worden ingezet. Een dure grap, mede omdat de provincie Utrecht Connexxion nu een boete oplegt. Ik denk dat de fabrikant toch moet zorgen dat zijn product aan de eisen voldoet, ook als deze afwijken van de regels in het eigen land. Ook het model dat door Halling op de markt is gebracht heeft kinderziektes. De eerste versie was ronduit slecht, liep bij het minste geringste uit de rails en dat koste veel tijd aan herstel, omdat de hele aandrijving dan los kwam te zitten. De nieuwe versie schijnt stukken beter te zijn, maar ook hier ontbreekt een instapdeur voor de machinst. Voor de echte freaks die de werkelijkheid willen nabootsen op hun baan wordt dat een hoop geknutsel, of even wachten tot de gemodifiseerde versie op de markt komt.

ysbeer

Ik geef het voor wat het waard is.
Connextion schijnt een 2 maanden durende ontheffing te krijgen.zodat men toch met het stel kan rijden.
Farhzeugtechnik uit Dessau schijnt het te klaren om de nummer 3,4 en 5 op tijd om te bouwen
Wie e.e.a moet betalen is nog onzeker,wel idioot dat men al weken met nr 1 (in blauw)proef rijdt,en dan niemand iets heeft gezien.

wim ysbeer