Leve de Trein

Gestart door jan77, 09 september 2007, 10:27:54 AM

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng




Misschien even off-topic, sorry daarvoor ! [:I]
Maar bij het zien van deze foto wilde ik even een vraag stellen.
Let even op de sticker op de 2313. Meer en meer loks hebben die. Het begon bij de 21-en en de 27-en, maar nu vind je ze zelfs op de reeks 73 en 77. Er staat op dat de loks uitgerust zijn met lichten type S.N.C.F. (Magelan ?) in de drie landstalen.
Oorspronkelijk hadden all??n de 13-en die, en dan nog all??n in het Frans.
Weet iemand de betekenis hiervan ?
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Ja dat zou ik ook graag even willen weten waarvoor die stickers dienen, ik heb verleden week hier in Mol ook enkele 77/78ers zien rijden die zulk een sticker hadden.

dgrr57

Eerst de naam : M?thode d'acheminement et de gestion des lanternes.

Is het systeem die in Frankrijk gebruikt word voor het beheer van de draagbare sluit seinen.

Dus zijn alle 13 voorzien van zo een sticker om te melden dat de loc voldoet aan de franse eisen.

Maar de NMBS wou van lichten veranderen. En heeft de franse lichten gekozen. Die werken op batterijen. Wanneer een loc uitgerust is met het nieuw systeem plakt men er een Belgisch Magelan sticker op.

Anarchy

Inderdaad. Wil gewoon zeggen dat de loc voorzien is van twee niet-herlaadbare elektrische SNCF eindseinlantaarns. Heb vorige maand zo is eentje geplaatst voor de foto, zie hieronder:


B-Modelbouw

NIET-Herlaadbaar ... dat is nog al eens milieu bewust (???),
m.a.w. eenmalig gebruiken en batterijen op de afvalberg (Foei)

Anarchy

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

NIET-Herlaadbaar ... dat is nog al eens milieu bewust (???),
m.a.w. eenmalig gebruiken en batterijen op de afvalberg (Foei)




Inderdaad, niet herlaadbaar.

Anarchy

Deze worden aaangevuld sinds 11 juni