Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Leve de Trein

Gestart door jan77, 09 september 2007, 10:27:54 AM

ERVIN

Veel succes in Aken Peter, ik ben er gisteren nog eens geweest, ik moet zeggen dat het daar serieus duur is geworden, in tegenstelling tot over een jaar geleden, voor een wagon betaal je daar nu evenveel als hier in Belgie, dus voor rollend materiaal ga ik niet meer naar ginder, ik heb mij gisteren een trafo van Fleischmann aangeschaft, die was wel een stuk goedkoper dan hier, maar voor locs en wagons, nee daarvoor hoeft een reis van meer dan een uur niet meer.[:(]

janjozef

Hunerbein is al verschillende jaren duurder als hier, alleen je vindt er nog een iets anders

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Ik ga er zo graag naartoe omdat je er (bijna) alles onder een dak vind, iets waar je hier verschillende winkels voor moet aflopen, of per post laten komen. En voor de goede service. Wij rijden regelmatig naar Duitsland en dan is even stoppen in Aachen lekker meegenomen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Ik ben gisteren dus naar de grote opendeur geweest van de NMBS.
Vandaag gaan we nog eens snel naar Antwerpen om daar door de kathedraal van het station te stappen.

Ik moet zeggen dat het heel leuk was gisteren, maar weinig volk. Ik had een overrompeling verwacht, maar dat was blijkbaar verkeerd gedacht.
Voor de Kuifje postzegels moest je blijkbaar wel op tijd zijn. Dat was minstens een uur wachten voor een postzegel te kunnen kopen denk ik.

Spijtig wel dat alles pas om 10 uur begon en al om 5 uur gedaan was. In Leuven moest men om 9 uur nog alles klaarzetten, dus daar zijn we dan maar meteen op de trein naar Brussel gestapt. Daar waren we ook een beetje te vroeg en stond ook nog niet veel klaar. Zelfs om 10 uur moesten de "hostessen" daar nog gebriefd worden. [}:)]
De tentoonstelling van de Koninklijke treinen kon men ook pas om 10 uur bekijken, de toegang tot die perrons was nog afgesloten.
Dan zijn we maar op de eerste de beste trein naar Haren zuid gestapt om van daaruit met de bus naar de werkplaats van Schaarbeek te rijden. Daar een dik uur rondgewandeld en terug de bus op naar Haren zuid waar toevallig net een trein terug naar Brussel aankwam. Daar hebben we dus heel weinig tijd verloren.
Terug in Brussel konden we dan toch eindelijk naar de Koninklijke trein gaan kijken. Allen kijken, want je mocht er niet op. Op het nieuwe materiaal mocht je wel opgaan, zelfs in de stuurcabines van de reeks 77 en 13.
Dan moesten we onze Thalys naar Luik nemen. Weeral heel weinig volk op die trein. In ons rijtuig zat misschien 10 man, onszelf meegerekend.
Afin, op een uurtje tijd naar Luik dus. Daar hebben we het nieuwe station eens doorgewandeld. Indrukwekkend gebouw, maar verre van afgewerkt. [:D]
Toen was het net 3 uur door en hebben we de trein naar Antwerpen genomen, maar daar was alles al afgelopen. Het was net na 5 uur.
Dus dan zijn we maar naar McDonalds gegaan, maar ik kreeg ineens zo'n hoofdpijn. [}:)] Toen zijn we maar naar huis gegaan.
Om 20 na 7 zijn we in Aarschot aangekomen. Zo'n 11 uur nadat we in Aarschot vertrokken waren.
En vandaag gaan we dus met de auto even naar Antwerpen terug, want ik wil eens door het station gaan. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

In Antwerpen Centraal was het gisteren namiddag behoorlijk druk. Je moest aanschuiven voor de inschrijvingen voor de rondleidingen. Ik heb direkt de shuttle genomen naar Antwerpen haven. Daar moet je niet voor inschrijven, gewoon opstappen op spoor 24. Het bezoek aan het seinhuis en de traktiewerkplaats zijn een aanrader. [:p]

De dag was in ieder geval v???l te kort. Komt er van als je van 300 Km ver komt...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

n/a

citaat:
Geplaatst door janjozef

Hunerbein is al verschillende jaren duurder als hier, alleen je vindt er nog een iets anders

Jan



Wat dan ?


Spoorse

Kedeng Kedeng

Vandaag naar Antwerpen centraal geweest met men ouders, eerst het nieuwe gedeelte is gaan bekijken, daarna begeleide wandeling door het station gemaakt & er boven:







Effen kikken [xx(].




Daarna een bezoekje gebracht aan het seinhuis & de tractiewerkplaats:







& daarna de trein naar huis.

doomslu

Mooie foto's ! [:p]
Geen hoogtevrees, Roy ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Amaai, ik zal nog veel wagons moeten kopen zo te zien!!![:0]

Mooie foto's Kedeng Kedeng, bedankt.[;)]

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door doomslu

Geen hoogtevrees, Roy ?

[:o)]

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Mooie foto's Kedeng Kedeng, bedankt.[;)]

Als je er nog meer wilt hebben Erwin zeg het maar, ik heb er nog meer.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Mooie foto's Kedeng Kedeng, bedankt.[;)]

Als je er nog meer wilt hebben Erwin zeg het maar, ik heb er nog meer.



H??l graag Roy, h??l graag.[:I]

modelbaanHO

Er lopen blijkbaar 2 draadjes over dit onderwerp, dus plaats ik ook hier de link naar de foto's die ik in Antwerpen-Noord heb genomen.

http://picasaweb.google.nl/LucEnVivianeWebAlbum/2007_09_16LeveDeTreinAntwerpenNoord

Veel kijkplezier.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

tufken

Hallo Roy,

Zet maar op, want de mijne zijn allemaal slecht, er is blijkbaar iets met mijn toestel.
Jammer, maar helaas
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


doomslu

Ben je zeker dat het aan het toestel ligt, Patrick ? [:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *