Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Eeckeren - Foto's Opbouw

Gestart door B-Modelbouw, 02 september 2007, 22:33:55 PM

Johan Poelmans

#45
Je kan ook een wand met daarvoor bomen plaatsen. Dat ga ik op een heel aantal plaatsen doen bij mijn baan. Dit om te vermijden dat je door/over de bomen heen kijkt. Die bocht van 180?, daar zou ik me dan ook niet teveel zorgen over maken. Als je een buigmultiplex + bomen op de juiste plaats neerpoot, dan is die wel weg te werken.

Waar gaan de sporen bovenaan eigenlijk naartoe?
 

Johan Poelmans

#46
Die wand hoeft niet hoog te zijn. Je muur heeft waarschijnlijk eveneens een blauwe kleur, dan moet je met die wand net maar zorgen dat je qua zichtlijnen de trein uit het zicht onttrekt. In verband met fotografie zou je er van uit kunnen gaan dat dat klein vals wandje dan naadloos aansluit op de muur.

Ik kan alleen niet afleiden hoe diep je baan is. Zelf ervaar ik dat over een zichtbaar gedeelte van 60 cm breed reiken nog net te doen is. Vandaar dat bij mij een modulebak 80 is, en de laatste 20 zit in de schaduw. Over 80 cm reiken (vanuit de andere kan) is al redelijk moeilijk.
 

krispy

#47
citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw
Vraagje aan de overige modelspoorders ... Gebeurt het bij jullie ook wel eens dat plots een loc niet meer wil of radicaal in kortsluiting gaat ? (Heb zelf nog niet de kans gehad om na te gaan wat er mis is)




Heb ik ook eens voor gehad met men G2000 , hier was het een verlichtingsledje ( 3de sein ) dat in kortsluiting ging en de decoder in beveiliging bracht , nieuw ledje geplaatst en alles gedroeg zich weer zoals voorheen .

Met andere loks nog niets gehad tot nogtoe.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

#48
Yep , heb ik ook meegemaakt , enkele dagen geleden met mijn Thalys van Trix , de binnenverlichting begon wat te flikkeren en daarom eens inspectie gedaan aan de wielen , deze zagen vuil ( na 100en kms rijden), wielen terug proper gemaakt en op de baan gezet , pats , opnieuw wielen bekeken , niets abnormaals aan te zien , terug op de rails en ... pats... , all?? , nog maar eens grondig nagekeken , en wat bleek , wielen op de verkeerde manier onder het stel geplaatst , nu doet hij het weer voortreffelijk.

Ook een 77 heeft dit probleem eens gehad , maar ook dat terug kunnen oplossen.

JC2180

#49
Volgens mij zijn er serieuze stroomproblemen ter hoogte van station E(ec)keren [;)] ... nu kan ik mijn gesmolten draad / spoeltje / motortje / ... ook eindelijk verklaren...[:D]
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

B_Modelbouw

Oei, oei ... Meer dan vijf jaar niets meer gepost in mijn eigen item (Foei). En stel net als in vele andere oude items dat de foto's niet meer te vinden zijn.

Gelukkig kan ik jullie vertellen dat er terug is gestart met de bouw van de tweede tafel ...
Het Havendeel met centraal thema een "containerterminal - Combinant" ... Een degelijk framewerk (maar lichter dan de vorige tafel) werd gemaakt en geplaatst
en het onderste schaduwstation (-4) werd reeds ruw uitgelegd. Nu weten we exact waar we kurk moeten gaan kleven, waar we de draadstangen kunnen plaatsen
voor het bovenliggende schaduwstation (-3) en het klimspiraal.

De andere tafel met thema "Station Ekeren" is nu in ruwbouw volledig klaar (treinenverloop reeds volledig digitaal en operationeel in Koploper) enkel het spoor naar
de tweede tafel dient nog gelegd te worden, waarna hier eindelijk gestart kan worden met de afwerking ... Het Car systeem werd voorzien voor zowel het Faller Car
Systeem als latere uitbreiding naar DC-Car Systeem (Sorry, Geen MCC ... leek me net te omslachtig om nog een antennedraad in te frezen).

Binnenkort mijn foto's is overzetten naar een degelijke foto-programma dat wel foto's laat zien aan 3de zonder te betalen (Salut PhotoBucket)...

Nu heb ik wel enkele vraagjes aan mede-forum gebruikers ...
- Iemand had foto's genomen van de NMBS ticketautomaat, deze ik dan ook graag zou willen namaken. Mogelijk kan die me de foto's toesturen per PM.
- Voor de viaduct dien ik twee raster-hekwerken te maken die bovenop de brugleuning staan boven het onderliggende spoor, zelf al wat geprutst met plasticart en
  gaas (Niet tevreden) en zoek nu iemand die deze mogelijk (tegen vergoeding) zou kunnen etsen.         
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


vyncky

Citaat van: B_Modelbouw op 27 december 2017, 12:45:16 PM
Oei, oei ... Meer dan vijf jaar niets meer gepost in mijn eigen item (Foei). En stel net als in vele andere oude items dat de foto's niet meer te vinden zijn.

Schande! Welkom terug  ;)

Citaat van: B_Modelbouw op 27 december 2017, 12:45:16 PM
Nu heb ik wel enkele vraagjes aan mede-forum gebruikers ...
- Iemand had foto's genomen van de NMBS ticketautomaat, deze ik dan ook graag zou willen namaken. Mogelijk kan die me de foto's toesturen per PM.
- Voor de viaduct dien ik twee raster-hekwerken te maken die bovenop de brugleuning staan boven het onderliggende spoor, zelf al wat geprutst met plasticart en
  gaas (Niet tevreden) en zoek nu iemand die deze mogelijk (tegen vergoeding) zou kunnen etsen.         

Heb je een foto van het hekwerk, je kan het wss kant en klaar kopen? PB-messing Modelbouw, ABE, ... .
Maakt het zoeken iets gemakkelijker ;-)


Voor +/- €7 (per 3)  kan je dat volgens mij zelf niet maken.... (Rietze H0 Ticket automaat Mobillity Belgie)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

B_Modelbouw

Voor de ticketautomaat wil ik wel wat meer dan een plastiek rechthoekje bedrukt met de NMBS Mobility Automaat ...

ik dacht iets met een verzonken display en doe dan ook maar wat verlichting, voor de Zwitserse modelbouwer vindt je alvast dit terug;
https://www.alpenspoor.nl/userdata/gfx/c23281a07935fec455ae8a8b8ab50753.jpg

Wat het rasterwerk op de brug betreft;
https://www.google.be/maps/@51.2811138,4.43422,3a,75y,324.37h,78.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sr-GrHz1P3-58lYsY6VVoRQ!2e0!7i13312!8i6656
mijn zoektocht leverde nog niets op ... vandaar zelfbouw
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


B_Modelbouw

Viola, een nieuw jaar en einde vakantie...
Voorbije dagen aardig opgeschoten met de bouw van de nieuwe baan.

Raamwerk van de nieuwe baan volledig geplaatst, plaatwerk van de bodem voor schaduwstation -4 geplaatst, kleven van kurk gebeurt, en het weer uitleggen van de rails.

In tegenstelling tot het baanontwerp, werden enkele wissels bij de in- en uitrit anders geplaatst, waardoor ik zowel lengte win in het klimspiraal (wordt later een lagere hellingshoek) als in het schaduwstation zelf (langere lengte van de opstelsporen van bijna 5,00m), ook werd er nog een extra (doodlopend) opstelsporen voorzien voor korte treinen en locs (1,20m).
Bij het opladen van de nieuwste Koploper versie werd ook de wisselstraat en het extra spoor aangepast)...

De komende weken kan er gestart worden met het plaatsen van een deel van de klimspiraal, het vastleggen van de rails en voorzien van aansluitdraden.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

B_Modelbouw

Die komen eraan ... als ik een degelijk foto-opslag programma aan de praat krijg op mijn tablet.

Wou een Flickr profiel aanmaken, maar die vraagt dan weer een Yahoo gebruiker, die ook werd aangemaakt,
maar bij 't aanloggen in Flickr blijft die een fout geven ... IOS11 en Yahoo/Flickr werken nog niet zo goed samen.

In ieder geval niet meer zo'n uitgebreide fotoreportage als bij de bouw van voorgaande baan.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


OlivierV

Citaat van: B_Modelbouw op 04 januari 2018, 22:47:35 PM
Die komen eraan ... als ik een degelijk foto-opslag programma aan de praat krijg op mijn tablet.

Wou een Flickr profiel aanmaken, maar die vraagt dan weer een Yahoo gebruiker, die ook werd aangemaakt,
maar bij 't aanloggen in Flickr blijft die een fout geven ... IOS11 en Yahoo/Flickr werken nog niet zo goed samen.

In ieder geval niet meer zo'n uitgebreide fotoreportage als bij de bouw van voorgaande baan.
Flickr is deel van de Yahoo-groep die dan weer deel uitmaakt van Verizon (laatste naam ben ik niet zeker van).

Normaal kan je met je Yahoo-account inloggen op flickr.

Desnoods probeer je het eens op een pc, dat werkt ietsje vlotter voor dergelijke zaken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

B_Modelbouw

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


HO_COMP_FAN

Bert

Test met de foto's OK .

Success met de verdere opbouw en plaatsing van foto's


Dirk
Kalmthout
Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

B_Modelbouw

Hé Dirk, merciekes ...

Komend WE de oude foto's van tafel 1 ook eens omzetten naar Flickr, dan is het verschil in opbouw van de tafels beter te volgen.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC