Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Duitse winkels

Gestart door dibbetje, 13 februari 2005, 18:06:41 PM

dibbetje

Ik zoek adressen van winkels die net over de Duitse grens zijn.
En ook N-schaal in hun assortiment hebben.
Alvast bedankt en tot op de trein ;)
tot op de trein

D_Loc

H?nerbein in Aken is een enorme modelbouwzaak (niet alleen treinen maar ook RC en racebanen). Zover ik mij kan herinneren hebben ze hier ook schaal N. Mocht je er heen willen gaan, dan zou ik dus eerst even bellen of mailen om dat na te vragen.
Adres:
Markt 11-15
52062 Aachen
Tel: +49 - (0)241 - 3 39 21
Fax: +49 - (0)241 - 2 80 13
http://www.huenerbein.de/

Een andere winkel waar ik wel eens kom is EuroTecnica (+49/6557/920640) in Ardenner center in Losheim op de Belgisch-Duitse grens. Hier is ook een digitale modelbaan te bekijken voor een aantal euro's (of is het euri). Ik weet ook hier niet zeker of ze N materieel hebben (es tut mir leid). Ik rijd zelf H0.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

tonycabus

Walen spreken op hun forum met veel lof over dat "Ardenner Center" in Losheim...
H?hnerbein in Aken ken ik al sinds mijn jeugd (en da's h???l lang geleden!)

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)


n/a

Beste

Hunerbein IN Aachen verkoopt tot heden toe nog altijd N materiaal.
Gaan zoal 30 jaar naar deze handelaar .
Wel een beetje ( maar niet veel ) duurder , maar de service is daarentegen optimaal.

M.v.g

ysbeer

De winkel in losheim heeft veel.Maar is angstaanjagend duur.
Zelfs voor ned/belg begrippen.
Kijk eens op MIBA.de daar staan honderden winkels per landstreek.
Hunerbein is goed maar ook niet echt goedkoop.
Internet winkels,zijn vaak veel goedkoper.
wim

pabe

Mocht je ?berhaupt in de buurt van Losheim komen, in ieder geval de baan gaan bezichtigen...  is zeker de moeite waard.  Vrouwtje kan ondertussen naar Krippana (kerststallenverzameling) of Puppenwelt, vlak naast de deur.  En iets over de grens ligt Wilgehege Hellental, een mooi wildpark, waar ze elke dag ook spectaculair met roofvogels vrij vliegen...  
success,  Paul[;)]

modelbaanHO

Hallo,

Ik koop veel van mijn materiaal in Duitsland, vooral bij H?nerbein in Aken. Maar ook bij Hobby Treff Studel, vroeger ook in Aken gevestigd, maar sinds het begin van dit jaar verhuisd naar Alsdorf. Alsdorf ligt een 10-tal kilometer van Aken. Het juiste adres en de openingsdagen en uren staan om mijn website (links). http://home.tiscali.be/modelbaanho/Index.htm
Hij is ongeveer 10% goedkoper dan H?nerbein, maar heeft als groot nadeel dat hij geen grote voorraad in huis heeft. Ik heb al dikwijls met mijn verlanglijstje in de hand aan de toonbank gestaan, maar noodgedwongen onverrichter zake dan toch maar naar H?nerbein getrokken. Je kan natuurlijk altijd bestellen. Nog een klein nadeel: alleen contante betaling mogelijk.
Luc.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be