Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Help Oskar

Gestart door Janssfs, 01 september 2007, 15:08:22 PM

Janssfs

Vandaag kwam ik tevreden thuis met mijn aankoop van 3 nieuwe OSKAR passagiersrijtuigen (Grijs met blauwe lijn onderaan - Memling?). Mijn blijdschap sloeg vlug om in teleurstelling toen bleek dat de voertuigen zeer veel ontspoorden in bepaalde bochten en op wissels. De kleinste bochten op mijn baan zijn R2 van Piko (ik dacht dat dit geen probleem mocht wezen). Wat kan ik daar aan doen???
Alvast bedankt
 

doomslu

Heb je enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ? Kunnen de draaistellen niet voldoende ver uitzwaaien ? Zijn het de koppelingen ?
Zelf heb ik deze rijtuigen niet. Wie wel ??
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Blausee-Mitholz

Lees mijn ervaring http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=2094.0
Helaas deze zelfde als die van u [|)]
Sterkte er mee..............

Mvg, Johan.

erik de noorman

Meestal volstaat het om de afstand van het linker en rechter wiel op elke as 1 tot 2 mm te verkleinen. Zo krijgen de wielen iets meer bewegingsruimte.

Erik

Klaas Zondervan

Erik, volgens mij vergis je je in de plaats van de komma. Je kunt die afstand niet zover verkleinen, die mag niet kleiner worden dan 14,3mm.