wegstrepen in H0

Gestart door Raoul en Jordy, 29 augustus 2007, 19:02:43 PM

Raoul en Jordy

hoi iedereen,

weet iemand hoe je mooie lijnen moet maken voor op parkings og gewoon op de weg? want ik weet dus echt niet hoe dat moet.;)

bedankt.

Peter

Je kan hiervoor verfstiften gebruiken die je bijna overal kan kopen.
Ik koop die van mezelf hier in Antwerpen bij de grote papierhandel AVA aan de Brederodestraat.
Je hebt die stiften (pennen) in meerdere kleuren, voor ons het belangrijkste is geel en wit en in verschillende breedtes van lijn.
Het door mij gebruikte merk is "Marabu" brilliant painter en in de breedtes 0,8 en 1 en 2 mm.
De website van Marabu is: "www.marabu.de"
Met vriendelijke groeten
Peter

Xa4

hallo,

ik heb voor een klein diorama in h0 gewoon alles afgetaped (schilderstape), en dan met een half droge verfborstel de lijnen bewerkt.
(in het engels wordt deze techniek drybrushing ganaamd)
foto's van dit diorama zijn te zien op ondersaande link van het sprookjesbos, zoeken naar 't Brandweer in h0

   http://hetsprookjesbosandbeyond.spaces.live.com/photos/cns!59DBC254851BBD16!219/

   succes
   Xa4



ps: de straat zelf is fijn schuurpapier, geeft naar mijn idee een mooi beeld van asfalt..

ysbeer

Ik maak asfalt straat van hardboard,eerst in de juiste vorm zagen.
Mat zwart spuiten(de glim kan) en daar na (als het droog is,en niet eerder)met gips inwrijven (gips er op en dan met lapje poetsen).
Naar mijn idee een perfecte straat.
wim

janjozef

Heu Wim dat is de straat, en dat is een techniek die ik nog niet kende, zal ik eens uitproberen, [:)] maar de vraag was naar de strepen [;)], ik gebruik een rotering pen van 1mm met witte inkt

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Strepen heb ik nog niet getrokken,van daar,
Maar weg is ook nooit weg
Zo kan het er uit zien (sorry de weg is wat vervuild,mar het ligt los er op)
alle,niet boos zijn dat ik een zijweg heb ingeslagen
wim
[/img]

Ludwig

Tja Wim, dat is weer een knap staaltje modelbouw.
Maar om terug te komen op de wegmarkering,ik heb de gewone afwrijfdecals gebruikt en die werken perfect.
Het hangt natuurlijk ook af van de gebruikte ondergrond.
Ps, de fabrikant ontgaat me nu even [:(]
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

rixke rail

Ik heb een combinatie van de Busch-wegfolie met eigen stukken in zwart papier, waarop ik de strepen, zoals hoger vermeld met een witte verfstift (fietspad, verdrijfvakken) getrokken heb. Op die manier kan je ze ook vervagen, zoals in de realiteit. Ook schade aan het wegdek kan je zo simuleren !








Ofwel doe je met de (vaste) hand of wel met een lat.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Xa4

citaat:
Geplaatst door Raoul en Jordy

hoi iedereen,

weet iemand hoe je mooie lijnen moet maken voor op parkings og gewoon op de weg[?] want ik weet dus echt niet hoe dat moet.[;)]

bedankt.



En? heb je al iets kunnen maken met al deze tips?
ben gewoon curieus..[;)]

Raoul en Jordy

citaat:
Geplaatst door Xa4

citaat:
Geplaatst door Raoul en Jordy

hoi iedereen,

weet iemand hoe je mooie lijnen moet maken voor op parkings og gewoon op de weg[?] want ik weet dus echt niet hoe dat moet.[;)]

bedankt.



En? heb je al iets kunnen maken met al deze tips?
ben gewoon curieus..[;)]

ja natuurlijk!![:D]
ik denk dat ik voor het idee met de verfstiften ga.[:)]
merci iedereen voor de info.

br212

Op http://www.nproject.nl/modelspoor-scenery/strepen-maken-op-de-modelspoor-weg.html zie ik nog wat technieken staan met stiften. Verf lijkt niet zo goed gelukt.

Peter

Op onderstaande foto zijn de lijnen op het perron met die Marabu verfstiften gedaan. Lijnen op de weg die iets breder zijn zou je ook met "Heki Randstreifen" tape kunnen doen. Dat gaat heel vlot.

Met vriendelijke groeten
Peter

jefke100

Hoi,

Ik denk als je de strepen op de juiste breedte aftekent en daarna afplakt je ze dan ook kunt spuiten met de airbrush.
Heb het zelf nog niet gedaan omdat ik nog niet aan straten leggen toe ben maar denk wel dat het zo ook zou lukken.

br212

Als de weg vlak is zal dat gaan, maar met een steenmotief niet. Dan krijg je een overspray tussen de voegen waar de tape niet goed in de voeg gedrukt zit.

janjozef

op kinderkopjes zul je raar of zelden strepen tegenkomen op 1/1

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem