Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Water

Gestart door n/a, 28 augustus 2007, 11:35:24 AM

n/a

Ik zou graag een waterval maken.
Maar wat heb ik er voor nodig?
En hoe moet ik het doen?

erik de noorman

Zie bij algemeen, onze banen, p 49.


Erik

Raoul en Jordy

je ziet vaak dat probleem. ik gebruik polyester hars. maar er zijn verschillende mogelijkheden. kijk maar eens op google.[;)]

Jurgen

Erik, geef dan meteen de link ernaartoe h?. [;)]
Hier dus. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Beste Klyper, ik heb het zo gedaan : de waterpatij zelf met kathedraalglas en het watervalletje met "Scenic Water" van Woodland Scenics. (Is het dat wat Raoul en Jordy bedoelen met polyester-hars ?)





Edit : Wel niet zo indrukwekkend als wat mijn naamgenoot-met-een-k gemaakt heeft, natuurlijk !  [:I]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Raoul en Jordy

jep dat bedoel ik met polyester-hars.[:D]

rixke rail

The making of :
Je maakt je bedding : kleine keien op de bodem, algen gemaakt van groene wol (uitgerafeld in de stroomrichting), wat strooimateriaal, glasplaat erop, oever afwerken met o.a. riet van een ouwe scheerborstel gemaakt. Voor de waterval zelf wat dikkere stenen tegen de kathedraalglas-plaat aanzetten en met uw Scenic Water "slierten" water tussen de stenen trekken. (Het product is melkwit, maar kleurt kristalhelder uit !) Voor de ruimte tussen de stenen gebruikte ik wel de waterfolie van Faller !


De achtergrond aan de andere kant is gewoon een foto gezocht op Google, tegen de muur geplakt op de juiste hoogte en zo lijkt het of de rivier verder loopt (terwijl het eigenlijk de muur is) Zo dus :



Zo heb ik het dus gedaan, nogal eigenzinnig, maar het resultaat bekoort mij wel. [8)] Of dat bij anderen ook zo is, laat ik over aan interpretatie. [:I]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

n/a

De glasplaat zal ik niet kunnen gebruiken omdat het eigenlijk over een waterval gaat(toch bedankt voor de tips).
De ondergrond is voorlopig bedekt met elastische tegellijm, die opgedroogd is. Er is wel al plaats voor een waterval.
Wat moet ik doen om een waterval te cre?ren?
Het wit bij de sluis van Erik zou anders wel mooi zijn.

Vele groeten,

Klyper

Raoul en Jordy

ziehier wat ik uit een boek gevonden heb:

het boek zelf natuurlijk


deel 1 van het artikel


en deel 2 van het artikel


en nog een foto van het eindresultaat


hopelijk kom je hiermee al een beetje verder

n/a

Wat is die folie juist?
En waar kun je die krijgen?

Raoul en Jordy

ja dat weet ik ook niet echt.
het heet waterfolie meschien een keer zoeken bij google.

gr raoul en jordy

loebaske

Die leuke gaste <Raoul & Jordy> zijn goed bezig, daar ligt de toekomst mannen[;)][;)]

Raoul en Jordy

@ loebaske: hahaha[:D][:D]merci loebaske[:D]
@ Klyper: die waterfolie kan je halen van Busch. het artikelnummer is: BUSCH7180. hij is ongeveer 7 euries[;)].

jean-luc

Vrienden,

ER-decor heeft speciaal materiaal om een waterval te maken. Een snel opstijvende vloeistof gedrengkt in een soort engelenhaar. Vergt wat oefening, maar het resultaat mag gezien zijn.

Groeten, Jean-Luc

Peter

Faller heeft ook produkten om een waterval te maken.
ER is hier in het Antwerpse nogal moeilijkte vinden.
Met vriendelijke groeten
Peter