Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Koploper van Paul Haagsma

Gestart door Raoul en Jordy, 27 augustus 2007, 18:09:54 PM

Raoul en Jordy

hallo iedereen,
ik heb zojuist Koploper van Paul Haagsma gedownload en vind het er best wel goed uitzien. heeft iemand hier ervaringen mee en weet iemand hoe je het programma moet koppelen aan de baan?

gr Raoul

MARKLINRIJDER

Je sluit de computer aan op je IB of andere Interface.  Daarna kan je alles gaan uittekenen, instellen en uittesten.  Het tekenen, instellen kan natuurlijk aan zonder aansluiting aan de interface.
Het is een boeiend programma met ontelbare mogelijkheden.  Zie ook eens het forum van deze software.

//www.koploperforum.nl

Ikzelf rijd ook met koploper en voor freeware vind ik het echt de top.
Opgelet dit is wel mijn mening.

Groetjes en succes,

David

Frank_N

Om koploper aan je baan te koppelen heb je een interface nodig. Die zijn er verschillende. Voor meer informatie kun je denk ik beter terecht op http://www.koploperforum.nl/

Oeps.........David was net iets sneller.
Groet van Frank

doomslu

Raoul, je hebt Koploper gedownload, dan heb je ongetwijfeld de ganse handleiding ook gelezen (is een serieus pak). Daar moet toch alles in staan ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

INFO

citaat:
Geplaatst door Raoul en Jordy

hallo iedereen,
ik heb zojuist Koploper van Paul Haagsma gedownload en vind het er best wel goed uitzien. heeft iemand hier ervaringen mee en weet iemand hoe je het programma moet koppelen aan de baan?

gr Raoul



Of iemand ervaring heeft met het programma, nu denk ik persoonlijk een mannetje of 3000 zeker.
Download de proefbaan en zijn instellingen en bouw die maar eens na, daar kun je heel van leren.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Raoul en Jordy

bedankt iedereen voor de info
maar... waar kan je die interface kopen ofzo en wat is dat precies[;)]

INFO

B-Modelbouw,

Niet zo moeilijk, ik denk dat Raoul en Jordy, nog helemaal geen digital systeem hebben. Dus alles wat je antwoord zal alleen maar een stortvloed van vragen oproepen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Raoul en Jordy

@ INFO: ik heb wel al een digitaal systeem. het is het 'mobil station' van Markin.
@ B-modelbouw: het is om de treinen en wissels te besturen. moet je dan en die verbindingskabel en die bouwprinten (vb: Decoder63 van Kees Moerenhout) hebben of weer iets anders??

Raoul en Jordy

oke, dank je B-Modelbouw.[:D] ik zal een keer goed gaan opletten bij 1 of andere zaak.[:D]

INFO

citaat:
Om de Computer met je rijregelaar te verbinden heb je de verbindingskabel nodig. Zo kun je de treinen via koploper al aansturen.



Alleen zal dat nooit met een Mobile Station lukken, daarvoor bestaat er geen mogelijkheid om met de computer te rijden of te besturen.
Niet iemand op het verkeerde been zetten, had eigenlijk niet de intentie nog te antwoorden, op deze vraag, maar het moet wel zinnig zijn wat er dan wel geschreven wordt in deze.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Raoul en Jordy

citaat:
Geplaatst door INFO

citaat:
Om de Computer met je rijregelaar te verbinden heb je de verbindingskabel nodig. Zo kun je de treinen via koploper al aansturen.



Alleen zal dat nooit met een Mobile Station lukken, daarvoor bestaat er geen mogelijkheid om met de computer te rijden of te besturen.
Niet iemand op het verkeerde been zetten, had eigenlijk niet de intentie nog te antwoorden, op deze vraag, maar het moet wel zinnig zijn wat er dan wel geschreven wordt in deze.



wat heb je dan wel nodig in plaats van de mobie station?

INFO

Een digitale centrale die wel wordt ondersteund door Koploper zou ik denken en zeggen, dus kijk op www.pahasoft.nl en lees wat de voorwaarden zijn om het programma te kunnen inzetten.
Lees dan de diverse specificaties van de ondersteunde digitale systemen, en maak daar een keus uit.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Raoul en Jordy

oke merci voor al deze info INFO[:D], en alle anderen!!

Frank_N

Er is op de site van Paul nog een verkorte gebruiksaanwijzing van Koploper te vinden van Modelspoorclub Valkenswaard, als ik goed ben. Je kunt zo beslist snel aan de gang!
Groet van Frank

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

(je gaat er vanuit dat ondertussen ieder systeem wel ondersteund wordt h?).

Dat is een iets te gemakkelijk uitgangspunt. Het mobile station heeft niet eens een computerinterface, dus wordt door geen enkel programma ondersteund.