Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Problemen HLE 26

Gestart door LockyLuke, 25 augustus 2007, 18:58:13 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Guy Van Meroye

<CUT>
Een wisselstroomversie is nog niet getest.
Guy



spijtig [:(][:(][:(]

ricky56

Ik heb met Tony gesproken, en ook inlichtingen over dit probleem gehad...

De probleem is : Een Bug in de ESU Decoder (normaal aleen voor LokPilot).

Als gehoord van Tony, de winkels zullen nieuwe decoders van Mehano hebben en dan een "Echange" maken.

Zo, zie uw winkel over dit probleem. Normaal zij zullen een "echange" van decoder maken, en dit gratis, wanneer zij zullen de nieuwe decoders hebben.

Vriendschappelijk,

Ricky.

PS : scusi voor mijn slecht nederlands, maar ik ben "totaal Out" because Momallia Expotrains (op werk vanaf donderdag avond tot vandag 14 U...[xx(][xx(][xx(]) Nu, het zal "Farniente en Siesta" zijn voor de volgende dagen[:D]

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

citaat:
Geplaatst door ricky56

I...hebben en dan een "Echange" maken.
Ricky. [:D]


--------------------------------------------------------------------

Eric,

"Echange" = omwisselen, in dit geval is het dus ;

De decoder zal door uw verkooppunt worden omgewisseld tegen het slechte exemplaar.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

loebaske

Ge kunt ook niet alles tegelijk hebben h? dgrr57....
in het volgend exemplaar staat dan de test van uw machien[:)]

ricky56

Bedankt voor de vertaling en de hulp, Herman.

Vriendschappelijk,

Ricky.

Break302

Hallo
Het is blijkbaar een probleem dat alleen de lokpilot heeft en niet de sound versie. [:(]
Probeer eens met CV 52 op 5 te zetten ipv 32 en ge gaat U ogen niet geloven ![;)]

Break302 Jos

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Break302

Hallo
Het is blijkbaar een probleem dat alleen de lokpilot heeft en niet de sound versie. [:(]
Probeer eens met CV 52 op 5 te zetten ipv 32 en ge gaat U ogen niet geloven ![;)]

Break302 Jos



juist getest : de lokpilot van de 26 weigert CV 52 te veranderen. Andere CV's, geen probleem. Heb een andere lokpilot geprobeerd, ook geen probleem. Dus, zeker een slechte serie decoders [:(][:(]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door loebaske

Ge kunt ook niet alles tegelijk hebben h? dgrr57....
in het volgend exemplaar staat dan de test van uw machien[:)]


dit zal het (ik ben niet de enigste) probleem niet oplossen [:(]

tonycabus

Ja Jos en Patrick,
Ik heb het geprobeerd maar de parameters van de lastregeling doen zeer eigenwijs, 'fout' bij het veranderen van die CV's en zo. In feite is de snelheid in rijtrap 1 hoger dan in de volgende, vandaar dat 'schok-effect'. Ik heb de importeur onmiddellijk gebeld hierover en het lijkt idd aan de Lokpilot te liggen. De Loksounds hebben hier geen last van. Moet wel zeggen met de schat aan goede geluiden die de 41 en de 26 aan boord hebben, verkopen we v??l meer 41'en en 26 MET dan zonder sound...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Break302

Alle momenteel nog aanwezige 26 ers of decoders hier voor bij Mehano zullen opnieuw worden geprogrammeerd.
ESU gaat een speciaal aangepaste decoder bezorgen aan Mehano waarmee ze per 8 stuks kunnen geprogrammeerd worden.
Wat er gaat gebeuren met die wat al in Belgi? zijn valt af te wachten, misschien een terug roep actie zoals al eens met auto's gebeurd [:D].
Wat die CV 52 aan gaat, die heb ik hier met de lokprogrammer veranderd zonder problemen.
Het wil niet altijd zeggen omdat er een fout melding komt dat daarom de CV niet veranderd is, dus toch altijd even proberen of het toch niet gelukt is.
Zo snel ik meer nieuws heb laat ik iets weten.

Jos

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Break302

<CUT>
Wat er gaat gebeuren met die wat al in Belgi? zijn valt af te wachten, misschien een terug roep actie zoals al eens met auto's gebeurd [:D].
<CUT>



terug naar de winkel en geld terug vragen. PUNT.

tonycabus

In de winkel kan er eventueel een andere decoder ingestopt worden, maar wat dan bij eventuele garantieproblemen??
@Jos: Na programmeren van de betrokken decoders (eerst RESET, CV 8 op 8) willen de CV's van de lastregeling gewoon de defaultwaarden uit de handleiding niet aannemen, bij her-uitlezen tonen ze opnieuw afwijkende waarden. Ik deed het met de FLM Twin Center. Daarmee heb ik tevoren nooit problemen gehad om eender welke multiprotocoldecoder te programmeren. Of zou ESU een truukje hebben gevonden om iedereen die Lokprogrammer op te solferen???
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tufken

Hallo Tony,

Met mijn Lokprogrammer krijg ik het ook niet goed, de CV 52 springt telekens terug op 4.
Als je de decoder volledig terug uploadt blijft het schokken ook.

Conclusie, ik ga alles terug sturen naar Paul, morgen pak ik al die loc's in.

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Break302

Alstublieft geen paniek zaaien ![:0]
Ik heb juist 60 locs geprogrammeerd met nieuwe software van ESU daar straks ontvangen, en alles loopt zoals het hoort.
Hoe de omruil wordt afgehandeld hangt natuurlijk niet van mij af [:D].

Jos

SuSke

Mijne HLE26 loopt als een trein.
Maar 't is dan ook een analoge 2-rail.[;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.