Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

M6 stuurstandrijtuig

Gestart door janjozef, 23 augustus 2007, 07:37:21 AM

janjozef

De M6 stuurstandrijtuigen zijn er blijkbaar eindelijk. Zojuist in een gezeten op de IC Antwerpen Brussel. Tot nog toe had ik er geen enkele in commerciele dienst gezien. Toch prettig reizen in een wagon zonder graffiti kapotte en beschadigde of vuil zetels, en propere ramen :)

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Bestaat dat dan nog een rijtuig zonder graffiti?
Kan iemand daar een foto van nemen, want hier in Aarschot moet je al geluk hebben om zoiets te zien. [xx(]

Stonden er nog steeds 2 locs aan de trein gekoppeld? Of was het een trein met slechts 1 loc?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Dag,

Jurgen, de IC Hasselt/Tongeren - Blankenberge/Knokke van xx/40 bv richting de zee en de IC in de andere richting op xx/29.

Roland

Peter

Het wordt hoog tijd dat ze hier, zoals in Duitsland, premies geven als je iemand aangeeft die beschadigingen e.d.aanbrengt. Premies varieren van 250 tot 500 euro (moet je niet vragen wat de schuldige moet betalen) Bij het eerstvolgende station staat de politie dan al te wachten. (geldt ook voor zakjes friet, frisdrank blikjes enz.)
Graffiti kost minimaal 1000 (meestal 3000) euro + de kosten voor het herschilderen (herspuiten) van de lok, wagen of gebouw.
Graffiti kan een kunst zijn (is het ook soms) maar NIET als je andermans eigendommen bekladdert of vernield.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Aan de voorzijde een 27 en aan de achterzijde het stuurstandrijtuig, is binnenin gelijk aan een gewoon 2de klas rijtuig. Behalve de kop natuurlijk

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

Er rijden een paar sinds deze week ja, maar er zijn al veel te veel problemen meegeweest. Al een paar afgeschafte treinen etc ... Zal een tijdje duren eer dat in orde komt. Stuurrijtuig kant FN en HLE 27 MUX kant FCR.

quf

@Anarchy. Wat soort problemen had men dan eigenlijk?

Groeten

Frank

Anarchy

Al de redenen ken ik niet, maar eentje is dat de remmen ontijdig vast kwamen.

Kedeng Kedeng

Gisteren heb ik hem voor de eerste keer kunnen bewonderen,
maar? ik vind hem persoonlijk toch niet echt geslaagd.

Anarchy


Peter

Wanneer komen ze in model H0?
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Wanneer komen ze in model H0?

De gewone M6'en zijn pas voor volgend jaar aangekondigd. Op het stuurstandrijtuig zal het dan wellicht nog wat langer wachten zijn. Ik vraag me trouwens af of het stuurstandrijtuig I11 nog ooit komt ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Dag,

Altijd hetzelfde, maar er is een oplossing.  Bestel uw M6 en zeg aan uw winkelier dat ge ze komt halen (en betalen) als de stuurstand er ook is.

Roland

LokSound

citaat:
Geplaatst door Peter

Wanneer komen ze in model H0?




vraag eens na bij Train Technology.

www.traintechnology.com


mvg,

patrick

jan77

Ik heb er gisteren een zien staan in de bundel schijnpoort kant reizigers ziet er wel HEEL knap uit.
Gr jan