Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

GROOOOOOT NIEUWS

Gestart door argilla, 11 februari 2005, 11:42:44 AM

argilla

??:D8D      Ons project in het kader van 175-25 is goedgekeurd door de officiele instanties te Brussel ( www.175-25.be) Ik krijg nu via de post het matriaal (promotie ) waarin gevraagd wordt om tekst en uitleg te geven ( 4 talen aub!!!) Daarin wordt ook een connectie gegevraagd naar onze website van dit forum.
Daarom stel ik voor : iedereen maakt modules volgens de norm die in MSM staan ( 35) modelspoor post van Paul De Blesser
Iedereen maakt zoveel modules als hij ( of zij ) wil. Bij de tekeing A de eerste bovenaan ( met gat en sleuven) gebruiken we telefoonverbinding opbouw stekkers voor de doorverbinding van de stroom  Deze plaatsen we onder het grote get  ( zie tekening)
We "moeten" doorgaan met dit project hoor laat aub iets weten aub...aub


de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Marc,
Gaan zij ons dan een veilige locatie ter beschikking stellen?
DAT is nl het grootste probleem, man!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

Ik neem kontakt op met 175-25 maandag. Zal zeker die vraag stellen , ik had gedacht aan het Turn und Taxis batiment.

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Je enthousiasme is aanstekelijk, argilla, maar ik moet zeggen dat ik niet helemaal kan volgen.
Is het de bedoeling dat we met zijn allen beginnen modules te bouwen voor 'de grootste modulebaan ooit', voor het Guinness Book?
Welke deadline? Hoe weten we het van mekaar? Wie gaat dit co?rdineren naar treintechnische aspecten?
Ik denk maar aan blokbeveiliging en zo, want ik kan me niet voorstellen dat je op een modulebaan van 200m slechts ??n trein gaat laten rijden...

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rgp

Dag,

Prachtig, maar kom terug op de wereld.

Turn and Taxi: zoals ik reeds gezegd heb: een del is van T&T project (het reeds genoveerde gebouw aan de havenlaan): de twee grote loodsen zijn niet waterdicht en ook niet winddicht.  En van de buurt wil ik nog niet spreken.

En nu modules bouwen ?  Tegen wanneer ?  Wie heeft er feitelijk al ooit eens iets gebouwd ( niet zeggen dat hij het gaat doen, he;  effectief GEDAAN)

Dus nu starten is te zot om los te lopen: eerst juiste plaats, veiligheid, datum, vergoeding (wat doet ge met uw modules NA de happening), aanstellen van een coordinator/contactpersoon/verantwoordelijke, vorm van deelname (allen individueel/onder de vleugels van MSM, van een nieuwe - tijdelijke vzw).

Voor al diegene die me nu voor een spelbederver catalogeren, heb ik maar ??n mededeling: al veel van die projecten gezien en al veel fiasco ook (ook voor de deelnemers persoonlijk !)

Roland

argilla

voor RPG

neen je bent geen spelbreker.Het is normaal dat je zulke vragen stelt. Het is uitgegaan van www.175-25.be Die zorgt voor de verspreiding, reklame enz... Het enige ( daar bel ik maandag voor) is een onderkomen. De rest modules moeten we zelf bouwen volgens het in MSM 35 verschenen norm in modelpost ( Paul De Blesser) Maarnogmaals na maandag e.kj kan ik jullie volledige info geven ( leg uiteraard al jullie vragen voor aan de coordinator van het evenement)


de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

En wat met bestaande modules, Marc? De normen lijken veel op mekaar en er moet wel mogelijkheid zijn om aanpas (overgangs)-modules te maken tussen diverse types.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

depovero

Dag modeltreinliefhebbers,

Als er overgansmodules komen, deze eventueel in een soort 'zwarte gat' laten rijden. Daarmee bedoel ik een kleine onzichtbare overgang om, erna, een ander landschap naar voren te toveren. All?, ter verduidlijking; uitrijdend van een polderlandschap, door deze 'afscherming' en, inrijdend naar een ardens landschap. Ik hoop dat het duidelijk is.

Dit is maar een idee, te doen of niet, dat laat ik aan jullie over, mijne schaal is kleiner.

Zuccez,

Denis.
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

tonycabus

Da's een verdomd goed idee Denis!
Maar de locatie is punt ??n!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

Tony ,ben bezig aan het kontact met de verbindingsman. Maar........ die man te pakken krijgen telefonisch is een kafka opdracht Nergens staat die man ( Maarten Stroobants) zijn nummer Wel het adres van het sekretariaat Zelfs de federale infolijn viel men uit de lucht Zullen het opzoeken maar ja ... wanneer ga ik daar van horen Ik blijf proberen De website geeft geen uitkomst Verdomme zijn hier staatsgeheimen te verbergen Een simpel telefoonnummer  Enfin het moet en zal lukken HET MOET !!!! ik heb dat beloofd en ik hou me daaraan

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

het evenement duurt een GANS jaar 2005 Het is dus niet noodzakelijk het in juli te doen We kunnen ook in september de poging wagen Geeft ons meer tijd voor de modules te bouwen

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Ben MIS  en VERKEERD het evenement 175-25 duurt maar tot de 21 juli onze nationale feestdag Dus nu een datum kiezen aub ...... het is jullie die kiezen



de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15