Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 62

Gestart door KroontjesPen, 16 augustus 2007, 13:53:57 PM

Gerolf

Fout geraden, Roche! Het onderwerp is een stuk "filosofischer"

Ik heb MSM62 gisteren ook in de bus gehad, en er staat weer een hoop moois in:
Luc 'Belair' Maenhoudt met zijn kolenzakken
Saroulmapoul
De  afwerking van 'module 1835'
Houtimitatie- en verweringstechnieken met plasticard
Bomen
Produktbesprekingen, zoals de 41 en de silentdrive (wat kost die laatste eigenlijk?)
Katrol-laadboom
Kleinere buislampjes
...

Voorlopig ??n zetfoutje gevonden: de WLAB30 op p7 lijkt me iets te kort ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

KroontjesPen

De prijs van de SilentDrive, Gerolf_Peeters, staat toch op pagina 54, 2e kolom.
Tussen de 15 en 21 euro. [:)]

Is trouwens een hele mooie uitleg ervan.
Zou er nu wel een durven kopen om te proberen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door KroontjesPen

De prijs van de SilentDrive, Gerolf_Peeters, staat toch op pagina 54, 2e kolom.
Tussen de 15 en 21 euro. [:)]

Is trouwens een hele mooie uitleg ervan.
Zou er nu wel een durven kopen om te proberen.

Klopt. 15 euro voor de basisuitvoering met soldeeraansluiting tot 21 euro voor de versie met twee wisselcontacten met instelbare omschakelvertraging en schroefconnectoren.
Wie trouwens vragen heeft over de SilentDrive mag mij gerust mailen.

Stom, dat nummer 62 bij mij nog niet in de bus zat. [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tom

T'is weer een mooi nummer.
Een schoon voorwoord Gerolf! [^]
ook alle andere artikels zien er prachtig uit.
Die P zag er me ook al wat verkort uit.
Tom

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Voorlopig ??n zetfoutje gevonden: de WLAB30 op p7 lijkt me iets te kort ...



Was me ook opgevallen. Het kan ook zijn de de wagen iets te dik is. [:D]

Wat me ook meteen opviel was dat er een foutje stond bij de bespreking van het Rietze bushokje. In de tekst staat dat het hokje 3 zitjes heeft terwijl op de foto overduidelijk te zien is dat het er 4 zijn. [:D]

Bij de treinsamenstelling vergeet men dan weer te vermelden dat zij die geen reeks 18 van M?rklin/Trix, Jouef of Lemaco hebben ook een beroep kunnen doen op LS Models die binnenkort met hun reeks 18 komen. We moeten volledig blijven natuurlijk.[;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Ook hier in Mol is hij aangekomen, heb alleen nog maar het voorwoord gelezen van "onze" Gerolf, knap en helemaal de waarheid, ik heb lange tijd een beetje bang gehad voor de reacties die ik zou gaan krijgen als ik ??nmaal de koepel hier op het forum laat zien, ik ben daar nu al bijna 4 maanden aan bezig en het einde is nog lang niet in zicht, dus voor de ??n zal het absoluut niet op de koepel van Antwerpen-Centraal gaan lijken, voor de ander zal het heel mooi zijn, het is dan ook niet mijn bedoeling om Antwerpen-Centraal volledig na te bouwen, maar er komen stukken in mijn koepel die er aan doen denken dat het is zoals in Antwerpen, maar zoals Gerolf dus zegt, het zit in "jou" hoofd,en in mijn verbeelding is mijn kopstation dus Antwerpen-Centraal.[;)]

DelticPower

Hallo allemaal, het huidige nummer is weer een succes. Zonder de andere auteurs te kort te willen doen is voor mij het artikel over het verweren van houten gebouwen de top. Hoop dat er nog veel afleveringen volgen. Tenslotte moet ik nog heel veel leren uit mijn favoriete lesboek. [:)]
Groeten van Jan

Gerolf

citaat:
Geplaatst door KroontjesPen
De prijs van de SilentDrive, Gerolf_Peeters, staat toch op pagina 54, 2e kolom.
[:I] Iets te vluchtig aan 't lezen geweest. Normaal valt een getal bij "diagonaal lezen" direct op - gemist dus [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

kurt10002

Hallo iedereen, Op pagina 42 staat zo beits voor die paal te kleuren waar kunt ge die kopen k heb al in een verfwinkel gaan horen maar daar zijn dat alleen potten van een liter en dat is veel te veel voor het gene waar ik dat voor nodig heb. Weet iemand een adres in de geburen van Mechelen.

Groeten van Kurt
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

PaulC

Kurt,

Kleine potjes beits kun je meestal wel vinden in een hobbywinkel waar men materiaal voor poppenhuizen verkoopt.

Paul

SuSke

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door KroontjesPen
De prijs van de SilentDrive, Gerolf_Peeters, staat toch op pagina 54, 2e kolom.
[:I] Iets te vluchtig aan 't lezen geweest. Normaal valt een getal bij "diagonaal lezen" direct op - gemist dus [:I]


't zijn dan ook maar kleine getallen [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Inderdaad weer een sterk nummer [:)]
en zoals Erwin het aanhaald, het moet niet exact een kopie zijn van een bestand iets, op men baan ben ik bezig om eventueel het station van Denderleeuw te maken terwijl het landschap ardeens getint is.
Of zoals ons clubbaan...die is gesitueerd tussen Marche le Dame en Namech, en dan is het leuk als bezoekers het zien dat het dit traject is, ook al is het niet exact een kopie van de realiteit [8)]

janjozef

zeker een van de betere, ook dat verweren is een voor mij nieuwe methode en een het uitproberen waard

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modelbaanHO

Hij zat vanmorgen in de brievenbus.
Lezen zal voor straks in 't vliegtuig zijn.
Wij vertrekken vandaag met vakantie.[8D]

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

janjozef

goed verlof, geniet ervan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem