Retro-rubriek

Gestart door rixke rail, 15 augustus 2007, 20:30:11 PM

rixke rail

Vandaag wegens geveld door een ordinaire verkoudheid wat zitten snuisteren in oude foto-albums. Deze foto dateert van exact 27 jaar geleden (15-08-1980) : de MW 4003 als Hageland-Bokrijk (een toenmalige t-trein) op zijn eindbestemming.

IMGhttp://i60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/retro/Aug1580.jpg/IMG

De foto is wel niet al te scherp 't waren mijn eerste pogingen tot fotografie.
't Is misschien een idee voor een nieuwe rubriek : hebben jullie zulke foto's in jullie albums steken laat maar komen zou ik zou zeggen !
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

eric

#1
De 29013 op de reeds verdwenen keerdriehoek in Essen
Dit ter gelegenheid van de stoomdagen te Essen/Wildert.
augutus 1986.


Frank_N

#2
Euh.......... Keerdriehoek, hoe werkt dat Eric? Je ziet dat niet vaak.
Sporen die elkaar vrijwel haaks kruisen, zonder dat problemen opleverd? Er is dan wel veel ruimte nodig + drie wissels?, of zie ik dat niet goed?

(mooie plaatjes!!)

Groet van Frank.
Groet van Frank

eric

#3
In een draadje over het Station van Essen heeft Anarchy een mooi tekeningetje gemaakt van een keerdriehoek.
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2970&SearchTerms=keerdriehoek

dgrr57

#4
Enkele voorbeelden (sorry, in het frans [;)] )



Maakt deel uit van een heel pak documentatie die binnenkort op mijn site komt [:)]

Frank_N

#5
Dank U, Eric en dggr!

Dat tekeningetje van Jeroen (Anarchy) had ik in gedachten, maar de schetsen zijn duidelijker en goed doordacht, dggr. Het lijkt me meer ruimtebesparend te zijn. Zo te zien werd dit gemaakt bij of in een grensstaion tussen Italie en Oostenrijk tbv. de locwissel.
Een leuk thema voor je modelspoorbaan!

Blijft me de vraag hoe het werd opgelost met de zich haaks kruisende sporen? Mij lijkt een flinke opening te ontstaan daar waar de locwielen de sporen gaan kruisen?

Groet van Frank.
Groet van Frank

eric

#6
Nog eentje van de 29013.
Voor het keren had hij al een smeerbeurtje gekregen.
augutus 1986


rixke rail

#7
Door mijn vader gemaakt met zijn "boxke" te Aulnoye op 1 april 1956 [:D]


Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

eric

#8
Of we kunnen hier verder doen h? naamgenoot.
Of een nieuw draadje opstarten met
"foto's uit den goeien ouden tijd"
Wat denk je ?

ERVIN

#9
Als ik nu een scanner had dan had ik ook foto's kunnen plaatsen, ik heb er hier nog liggen van de 51ers en nog enkele van de Reeks 59 met de Hupac-treinen, die reden in de jaren '80 nog door Mol h?.
Maar helaas heb ik geen scanner dus geen foto's.[:(]

eric

#10
Weet je wat, we doen hier verder.
@ Erwin
Jammer dat je geen scanner hebt.
Den 51 is een van mijn favorieten.
Heeft jaren naast mijn deur gedenderd.
Die deed een (nieuw) huis op zijn gronvesten daveren.




rixke rail

#11
citaat:
Geplaatst door eric

Of we kunnen hier verder doen h? naamgenoot.
Of een nieuw draadje opstarten met
"foto's uit den goeien ouden tijd"
Wat denk je ?




Ik had dit draadje ook zo kunnen noemen, maar ik heb er "Retro-rubriek" van gemaakt. [}:)] Da's eigenlijk hetzelfde verschil ,niet ? [:)]
Laat maar komen, naamgenoot ! [;)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dgrr57

#12
1959


eric

#13
Ik heb even de maand en het jaar bij mijn foto's geplaatst.
Samen met Roy Kedeng vandaag gevonden op de affiches van destijds in de bakkersmolen van Essen/Wildert


dgrr57

#14
citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN

Dank U, Eric en dggr!

Dat tekeningetje van Jeroen (Anarchy) had ik in gedachten, maar de schetsen zijn duidelijker en goed doordacht, dggr. Het lijkt me meer ruimtebesparend te zijn. Zo te zien werd dit gemaakt bij of in een grensstaion tussen Italie en Oostenrijk tbv. de locwissel.
Een leuk thema voor je modelspoorbaan!

Blijft me de vraag hoe het werd opgelost met de zich haaks kruisende sporen? Mij lijkt een flinke opening te ontstaan daar waar de locwielen de sporen gaan kruisen?

Groet van Frank.



sorry voor het late antwoord. Hier een foto (niet van mij).