ESU lokprogrammer

Gestart door adrievans, 12 augustus 2007, 18:44:20 PM

adrievans

Met de lokprogrammer kun je geluiden en cv`s van decoders wijzigen.
Geldt dat van cv`s alleen voor de esu decoders of ook voor "vreemde" merken.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

INFO

Nee, ja

Alleen de CV's van andere decoders hebben een andere betekenis dan de CV van een ESU decoder. Maar het wijzigen ervan is geen probleem, als je weet wat je wijzigd.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

adrievans

In de decoder beschrijving staat toch welke cv wat is?
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

MARKLINRIJDER

@INFO

Ik heb zelf een programmeerbox van ESU en meen me te herinneren dat hetgeen je schrijft onwaar is.  De programmeerbox kan alleen decoders van ESU aan.  Hij leest immers eerst de CV met de firmanaam en code.
Als deze anders is dan die van ESU geraak je niet verder.
Althans dat is wat ik me meende te herinneren als ik een andere decoder als ESU las of schreef.  Dit ga ik kortelings toch nog eens nakijken.

Groetjes,

David

INFO

Als je na het uitlezen van de ESU decoder een andere decoder op de rails zet, is er toch geen vuiltje aan de lucht. dat is wat ik bedoelde met je moet wel weten waar de CV die je wil programmeren voor staat in de niet ESU decoder, en die komt dus niet overeen met de ESU beschrijving. Waarschijnlijk zijn niet alle CV's toegankelijk.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

adrievans

Info,nu snap ik je nee/ja antwoord in je eerste antwoord.
Ik start het programmeersysteem op met een esu decoder en bedot daarna het systeem door de esu om te ruilen voor een "vreemde".
Is wat omslachtig,maar als het werkt geen punt,altijd nog goedkoper dan voor ieder merk een eigen programmer kopen.
Alvast bedankt iedereen voor de info.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

INFO

Het ligt er natuurlijk aan met welk digitaal systeem je nu gebruikt,
maar als je bijvoorbeeld een intellibox hebt o.i.d. dan heb je voor normale decoders geen extra programmer nodig per decoder merk.

Alleen als je geluid wil programmeren in een ESU is een programmer wel handig. Voor de normale CV's heb je aan je digitale systeem meer dan voldoende, er is voldoende gratis software om het programmeren te vergemakkelijken.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

adrievans

Ik rijd rond met de roco multimaus en daar is zonder extra apparaat niets mee te programmeren.
Ik ben dus aan het zoeken naar een oplossing tussen alle prijzige apparaten en die van esu heeft dus als voordeel dat er ook nog geluiden mee kunt veranderen.
Vandaar mijn vragen hierover.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

INFO

Met een multimaus kun je alles programmeren, je kunt er alleen geen CV mee uitlezen. Met een LI101 interface van Lenz kun je ook CV uitlezen via een gratis computerprogramma.
Dus programmeren met de MultiMaus is geen enkel probleem.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

adrievans

Ai,weer een keuze,dacht ik dat ik er uit was,kom je weer met een mogelijkheid.
Denk dat ik het bij die lenz houdt,want hoevaak die je een nieuw geluid in je lok,overbodige luxe dus eigenlijk.
Bedankt info voor al je (geduldige) uitleg.[:)][:)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

LokSound

citaat:
Geplaatst door adrievans

Met de lokprogrammer kun je geluiden en cv`s van decoders wijzigen.
Geldt dat van cv`s alleen voor de esu decoders of ook voor "vreemde" merken.



Je kan bij een ESU decoder alle CV's in een lijst UITLEZEN en WEGSCRIJVEN (in je PC of naar de decoder).
Bij vreemde merken kan je de cv's stuk voor stuk (1 per 1) lezen en wijzigen.

Patrick
LokSound