Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Minitrix

Gestart door n/a, 06 augustus 2007, 15:49:45 PM

n/a

Ik ben beginner en heb mij een digitale startset Minitrix aangeschaft. Deze bevat een mobile station waarmee beide treinen afzonderlijk bestuurbaar zijn. Laatst kocht ik een bijkomende loc (voorzien van een DCC-selectrix decoder). Bij het proberen aansluiten met het mobile station heb ik zodanig liggen knoeien dat nu geen enkele loc nog rijdt. De verkoper kan mij niet helpen want kent er ook niets van.
Wie kan mij helpen?
mail: ripel32@pandora.be

okki

hoi rik
kan je iets meer vertellen over hoe je heb zitten klooien
bv heb je cv van de lok decoders  zitten veranderen
zo ja stonden alle loks op de baan
of heb je een apart sukje spoor waarop je de loks kan zetten en lokadressen en degelijke kan veranderen.
je kan de decoder reseten zodat deze weer in de fabriekswaarden komt te staan. meestal cv 8 waarden 8
maarja eerst iets meer info aub


gr arno

Jurgen

Bij welke verkoper heb je dat dan gekocht?
Het is vreemd dat een handelaar er niets van begrijpt. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

Hallo Arno,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb aan de loc decoder niets veranderd; heb op een apart stukje spoor gewerkt en met de handleiding van het mobile station. Heb na vruchteloze pogingen uiteindelijk resetting gedaan met de bedoeling daarna de locdecoders uit te lezen maar deze handeling was mij te ingewikkeld (heb geen noties van elektronica).
Op de verkoper kan ik niet rekenen want heb langs internet gekocht in Duitsland (was veel goedkoper - het zal mij een les wezen ! )
Ik denk dat ik iemand moet vinden die niet te ver afwoont om mij te helpen.
Alvast bedankt voor de aangeboden hulp.

n/a

Ik woon in 9340 Lede (O Vl). Is er iemand niet te ver die mij kan helpen?