Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Laadkade

Gestart door harzfreak, 05 augustus 2007, 23:41:57 PM

harzfreak

hoi

Ik ben op zoek naar foto's van laadkades.
Voor er een zelf te maken op schaal 1:32.
Heb je foto's stuur ze me dan .

danku
Groetjes Maarten

doomslu

Maarten, ik heb zelf geen foto's van laadkade's maar ik herinner me dat er enkele stonden in MSM 28, in het artikel over het 'M.S.P." van Boom. De foto's zijn nogal klein, maar misschien is er iemand die daar in de buurt woont en enkele foto's kan nemen. Ofwel kunnen de auteurs van dat artikel, Gerrit en Guy, je wellicht helpen ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

In de Limburg zal toch ook nog wel ergens een laadkade zijn zekers? Eigenlijk "een verhoogde kop-en zijlading" als je het juist wil hebben.Als het dat is wat je zoekt.Ik zal eens zien of ik nog een foto heb van zoiets.Enne 1/32? hoezo?eigen baan? clubprojekt? of wat?

Gerrit

Havoc

citaat:
Enne 1/32? hoezo?eigen baan? clubprojekt? of wat?


Dit is toch het "schaal I, IIm, 1/29 en tuinspoor" forum???? Wat heeft het ermee te maken waar het voor moet dienen?

Ik heb een foto van een simpele laadkade van een duitse smalspoorbaan, maar momenteel is er een en ander mis en kan ik ze niet omzetten naar jpeg.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

harzfreak

De laadkade is af.
Ik moet nu alleen nog weten voor de afwerking wat er nog allemaal op moet komen.

Als er dus iemand tips heeft laat maar komen.[:p]

Groetjes Maarten

harzfreak

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

In de Limburg zal toch ook nog wel ergens een laadkade zijn zekers? Eigenlijk "een verhoogde kop-en zijlading" als je het juist wil hebben.Als het dat is wat je zoekt.Ik zal eens zien of ik nog een foto heb van zoiets.Enne 1/32? hoezo?eigen baan? clubprojekt? of wat?

Gerrit



Het is half een clubproject en half eigenbaan.
Het is een module die in mijn spoor 1 baan kan gebruikt worden, maar ook in die van de spoor 1 clubbaan.

ps. Het resultaat van de vernieuwde spoor 1 baan is te zien op [:p]Euromodelbouw in genk [:p]
Groetjes Maarten

Havoc

citaat:
Het resultaat van de vernieuwde spoor 1 baan is te zien op Euromodelbouw in genk


Kom ik wel eens naar zien.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door harzfreak

De laadkade is af.
Ik moet nu alleen nog weten voor de afwerking wat er nog allemaal op moet komen.

Als er dus iemand tips heeft laat maar komen.[:p]





Dit lijkt mij een beetje op achterstevoren werken

Havoc

Ik weet niet of dat achterste-voren is. Je moet toch eerst een laadkade hebben voor je er iets op kan zetten?

Ben er daar over een gelopen om foto's te maken van de bekolingsinstallatie. De enige zaken die op de kade lagen waren een hoop houten paletten, wat ijzer rommel (echt afval: roeste buizen, plaat en draad) en gras tussen de stenen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien





Voila,de laadkade van Boom en wat er daar voornamenlijk gelost wordt.

PS:Is ook op schaal 1/35 te maken[:D][:D]of 1/32 natuurlijk

Gerrit

harzfreak

citaat:
Geplaatst door Rochevalien





Voila,de laadkade van Boom en wat er daar voornamenlijk gelost wordt.

PS:Is ook op schaal 1/35 te maken[:D][:D]of 1/32 natuurlijk

Gerrit



Bedankt voor de foto's .
Wij gaan onze wagens wel nie beladen met die cat's.
Maar wel met sikucontrol traktoren.
Groetjes Maarten