Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Fietsen door Antwerpen Noord ...

Gestart door B-Modelbouw, 05 augustus 2007, 11:15:03 AM

B-Modelbouw

Beste,

Onlangs las ik een artikel in Gazet van Antwerpen van de Fietsersbond over betere fietspaden in de Antwerpse Haven (Scheldelaan) en strengere controles op foutfietsers door 't rangeerterrein Antwerpen Noord.

Ikzelf ben een woon-werk fietser en zondig me soms aan 't feit om door Antwerpen Noord te rijden (toch dat duiveltje van Trein vs Renault), dit daar deze route de kortste en veiligste route is.
Goed verlicht en voor 99% verharde beton of asfaltbaan, helaas priv? terrein. Als alternatief kan ik mijn leven wagen over de Noorderlaan waar vrachtwagens rakelings naast je voorbij scheuren en de fietspaden er behoorlijk slecht bij liggen, of een route die 6km langer is.

Nu is mijn vraag; Zijn die controles echt verzwaard of wordt het nog steeds oogluikend toegelaten ? En welke sanctie kan men verwachten ?

Wie me wil pakken ... Ik ben diegene die in een geel fluohesje braaf door Antwerpen Noord fietst en geregeld halt houdt om treinen te spotten.

matti

Ik heb er onlans iets over gelezen in onze orderboek. Doordat toezicht op de terreinen van de NMBS nu bij de spoorwegpolitie ( afdeling van de federale politie) ligt zijn enkel nog bevoegde personen toegelaten. Er word zelfs gezocht naar een mogelijkheid om de terreinen van Antwerpen Noord volledig af te sluiten. Maar dat zal nog wel even duren. Zolang je een veiligheids vestje draagt en niet tussen de sporen gaat fietsen of lopen voor een foto?tje zal er waarschijnlijk niemand je komen wegjagen. Maar het mag dus niet, over spoorwegdomein fietsen.

[8]