Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

"Anders Modulair"

Gestart door tonycabus, 09 februari 2005, 02:56:08 AM

Gerolf

Met idee?n spelen doe ik zowat constant, maar of ze daarom haalbaar zijn ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

depovero

Idee?n hebben is goed, hoe zot ze soms zijn

Ermee beginnen, dat is tof.

En, als ze zot blijken te zijn,

Je hebt het gemerkt,

Gelukt ... hoerra,

In den vergeethoek belandt

Een ondervinding rijker, om ...

Een nieuw idee op te gaan zoeken

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

vdr

[:D] ik ben aleen paar keren verhuisd van woning met dezlefde baan(tje) waar er na 2 verhuisen niks van overbleef.Ben nu bezig met een baan op de zolder van mijn hopelijk definitieve woonst. Dus da idee van tony is lokkelijk ,maar van verhuis zelfs van decors brengt brokken met zich mee .Allee eerst zien da we het originele af krijgen [8D]
 

hobbyist

ben bezig met een nieuwe baan te bouwen op 2 nivaeu's. Zoals Tony al aanhaalde komt er bij mij op beide niveau's een scheidingswand. krijg zo telkens een ander zicht op de baan. zo heb ik de maximale diepte van de zichtbaarheid tot 45 cm gehouden. Desnoods kan de wand naar voor of naar achter geschoven worden naargelang het concept dat ik wil weergeven.

vdr

 

modelbaanHO

Een baan op 2 niveau's: bedoel je dat op beide niveau's een uitgewerkt landschap is te zien, zo ja : ik heb ook zo'n baan ontworpen en ik zit nog met ??n (groot) probleem: welke ruimte laat je tussen het eerste en het tweede niveau. Wanneer je het tweede niveau op ooghoogte wil maken dan kom je voor een volwassen persoon op max.150 cm. Ik dacht om een hoogteverschil te laten van 50 ? 60 cm, zodat het eerste niveau op 90 ? 100 cm komt te liggen.
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

hobbyist

Mijn baantje staat op een afgewerkte zolderkamer. Om op de kamer zoveel mogelijk ruimte over te houden heb ik bewust de tafel lager gehouden. Het eerste nivaeu is op 80 cm het tweede op 46 cm. Onder de dakhelling worden de klimspiralen gemaakt.m.a.w de afstand tussen de 2 nivaue's bedraagt 34 cm. ruim voldoende om grote bedrijfjes te plaatsen. Ga waarschijnlijk het eerste nivaeu verlichten met led spots.

Tssd43

Ik ben er wel over aan het denken om "modules in modules" aan te brengen. Reden daarvoor is dat ik een smalspoorstation wil nabouwen waarbij in de llop van de tijd eigenlijk wieng veranderd is. Het meeste materieel tussen 1896 en 1969 heb ik al. Het zou neerkomen op een kleine module voor de lokloods (deze is na 1915 vergroot) en een extra spoor (wat dus een stuk met spoor en een stuk met gras / ballast moet worden. Het stationsgebouw is weinig veranderd, maar de verdiepingen zijn los gehouden, zadat ik eventueel deze in een wat verwaarloosder staat van de 50-er jaren zou kunnen uitbeelden. Maar zoals gezegd: allemaal nog vage plannen omdat ik nog geen idee heb hoe de oplossing eruit zou moeten zien.
Lucien


tunnelmotor2000

2 niveau's? Doen! Ben zelf reeds 1jaar  bezig aan een 6,5m x 4,5m doubbledecker en ben nu uit de ballastfaze. PLaatsen van gebouwen en scenery zijn volgend jaarplan.
Ik heb 40cm tussen de niveau's aangehouden en om van 0 naar 1 te gaan is een 4 omwentelingen helix van 150cm doormeter in een hoek geplaatst. Is een plaatsvreter maar loont de moeite = kan met 3locs 11meter trein bergop sleuren.
De diepte van het onderste niveau varieert van 20cm tot 60cm. Op de plaats van de grootste diepte komt de baan wel 20cm vooruit tov het bovenste niveau.