Het prille begin

Gestart door El Greco, 02 augustus 2007, 21:43:35 PM

SuSke

Tillig rails zijn opgenomen in de offici?le licentie van WinRail.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

El Greco

citaat:
Geplaatst door SuSke

Tillig rails zijn opgenomen in de offici?le licentie van WinRail.


Hartelijk dank Suske.
Iemand een antwoord op mjn twee andere vragen?
[;)]
 

SuSke

citaat:
Geplaatst door El Greco

... Hoeveel mag/moet je elektriciteits voorziening feitelijk minimum zijn voor een redelijke analoge/digitale baan? ...


Dat is natuurlijk zeer sterk afhankelijk van wat je er laat op rondtoeren en wat je aan scenery hebt staan dat electriciteit verbruikt [;)]

Reken per trein zonder verlichte rijtuigen op ongeveer 0,5A. Bij verlichte rijtuigen moet je even gaan optellen in functie van het soort verlichting.

Bij een "normale" analoge baan moet je rekenen aan 1 standaard merktransformator per 3 loc's.

Hoepelijk helpt dit je een beetje verder. Anders zullen de electro-techneuten het wel vervolledigen of verbeteren [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

El Greco

citaat:
Geplaatst door El Greco

Mijn vader heeft 34 jaar machinist geweest bij "den ijzerenweg"....[:D]


Hoy iedereen,

Ik ben nog steeds bezig met zolderwerken en, een banenplan te cre?ren.
Alles loopt hier wat langer uit dan gepland maar we hebben tijd hoor. Dit (tijd) vinden is trouwens mijn grootste probleem[:(]

Nu was ik gisteren bij mijn ouders en wat vond ik daar in een kartonnendoos....


en


Zij zouden getrokken zijn in Antwerpen-Zuid rond 1945-1946.

Deze foto's zal ik maar goed bewaren denk ik.[:)]
 

erik50

Dit zijn inderdaad prachtige foto's.
Is er hier geen plaatsje op het forum waar we zulke foto's kunnen bijeen brengen en bewaren?
erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.