Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wisselaandrijving PIKO

Gestart door n/a, 02 augustus 2007, 00:39:19 AM

n/a

Dag,

Heeft de wisselaandrijving van PIKO een eindafschakeling? Staat nergens in hun folbers aangegeven.
Kan ik dat zelf nameten?
Onder stroom zetten en wachten op een eventueel rooksignaal is mij te duur.

Duveltje

Gerolf

Dat kan je inderdaad zelf nameten, met een universeelmeter (stand weerstandsmeting)
In een uiterste wisselstand zou slechts ??n van beide spoelen een lage weerstand mogen aangeven.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RobE

Hallo Duveltje,

Ja, deze zijn voorzien van een eindafschakeling.

Groet,
Rob

Ludwig

Duveltje,
Een goede raad is de wissels van Piko goed te testen voor je ze in je baan inbouwd.
Sommige hebben namelijk de slechte gewoonte niet vast te blijven zitten bij het schakelen.
Een oplossing is er niet dus moest je dat probleem ervaren gewoon terug naar de winkel ermee.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

RobE

Dit is niet alleen bij de Piko wissel aandrijvingen zo.
Wil je een zeer betrouwbare wissel aandrijving, schakel de eindafschakeling dan uit.
Dit kan alleen zonder nadelige gevolgen als je gebruik maakt van een decoder als aansturing. (b.v de Lenz LS150)
Hierin kun je de puls duur instellen.

Groet,
Rob

n/a

Bedankt voor de goede raad en uitleg. Heb ook gehoord dat eindafschakelingen niet altijd even betrouwbaar zijn. Om het simpel te houden ga ik best werken met puls schakelen. (analoog of digitaal)

Duveltje