Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Ecos

Gestart door n/a, 01 augustus 2007, 22:17:40 PM

n/a

Ben in het bezit van een Ecos centrale en om mijn baan beter digitaal te kunnen besturen op zoek naar een programma dat met Ecos kan samenwerken. Wie heeft er hier ervaring mee en kan me verder helpen?
EDIT: bericht verplaatst naar "digitaal" door Gerolf.

DasBert33

Hallo,

Ik heb ook de Ecos en ik gebruik Freiwald Traincontroller om mijn baan via PC te besturen. Dit programma gebruik ik al enkele jaren en onlangs heb ik de laatste versie aangekocht die ecos ondersteunt. De userinterface is nogal basic maar het is een zeer uitgebreid programma met bijna eindeloos veel mogelijkheden. Ik heb nog altijd niet alle opties in gebruik. Je kan een demo downloaden om er mee te experimenteren.

Een ander programma dat ecos ondersteunt is de laatste versie van windigipet. Er is zelfs een gratis eenvoudige versie beschikbaar geloof ik. Dit heb ik echter nog niet uitgetest.

Bert
 

LokSound

Ondertussen heeft WinDigipet haar versie Pro X uitgebracht voor ECoS en andere systemen!
Werkt prima.
Zie http://www.win-digipet.de.
Zie ook site importeur: http://www.traintechnology.be.


mvg,

LokSound

ecosgebruiker

Is er al iemand die de versie 1.1.0 heeft geinstalleerd.
Zoja, graag uw mening over de verbeteringen.

Andy_P

Als je even geduld hebt zal in het Railroad Express worden geimplementeerd.

INFO

Oh, moet je daar dan zo blij mee zijn dan, met iets minder geduld zit het binnenkort ook in Koploper, dat is iets betrouwbaarder qua ondersteuning en support dan RailRoad Express, en Koploper is en blijft gratis. En biedt vele malen meer mogelijkheden.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ecosgebruiker

citaat:
Geplaatst door ecosgebruiker

Is er al iemand die de versie 1.1.0 heeft geinstalleerd.
Zoja, graag uw mening over de verbeteringen.



Ik bedoelde wel de 1.1.0 op zijn ECoS h? mannen.

Ludwig

citaat:
Geplaatst door INFO

Oh, moet je daar dan zo blij mee zijn dan, met iets minder geduld zit het binnenkort ook in Koploper, dat is iets betrouwbaarder qua ondersteuning en support dan RailRoad Express, en Koploper is en blijft gratis. En biedt vele malen meer mogelijkheden.


Ook voor mij is Koloper een geschenk uit de hemel[:D]
Nu maar hopen dat dit sprookje nog lang mag duren.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ecosgebruiker


dieseltje

Beste Ecosgebruiker,

Ik heb mijn (bijna nieuwe) Ecos net voor herstelling [V][V]teruggestuurd naar ESU...  Ik hoop hem eind deze week terug te ontvangen (met dan de 1.1.0 terug ge?nstalleerd)
Ik kan dan proberen om met Windigipet Pro X (voorlopig de demo versie) te gaan communiceren....
Op het Ecos forum en het Windipet forum kan je meer en recente info terugvinden, zoals je hierboven al had aangegeven...

ecosgebruiker

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Beste Ecosgebruiker,

Ik heb mijn (bijna nieuwe) Ecos net voor herstelling [V][V]teruggestuurd naar ESU...  Ik hoop hem eind deze week terug te ontvangen (met dan de 1.1.0 terug ge?nstalleerd)



Oeioei Dieseltje,

Wat was er mis met uw ECoS?

dieseltje

De rechterkant van het scherm viel uit, of gaf het spiegelbeeld van de linkerkant....

Anarchy

Amai ik wist niet dat er opnieuw een update beschikbaar is, dit is al update nr. 7 [:0] Ik heb hem net gedownload, ik zal hem deze week installeren.

eric

't Gaat snel blijkbaar met de updates.
Ik zal er toch eens werk van moeten gaan maken om een beetje bij te blijven.
Al een geluk dat we het thuis kunnen doen en niet elke keer naar de winkelier moet zoals de "M" central station.

LokSound

citaat:
Geplaatst door eric

't Gaat snel blijkbaar met de updates...


Updates zijn er om fouten te verbeteren doch ook om meer mogelijkheden toe te voegen. Denk aan deupdate die de mogelijkheid gaf tot het gebruik van de draaischijf.
mvg,
LokSound