Er komt een nieuwe Intellibox.

Gestart door n/a, 08 februari 2005, 23:37:54 PM

n/a

#15
Bedankt voor je medeleven [:D] Wim.
Leg dan maar eens uit wat je probleem is [:0] 'k ben benieuwd.

Groeten,
Peter

n/a

#16
Peter,

Het aller grootste probleem is de traagheid van verwerking van bezetmelder informatie, en de eis van een minimale lengte van een bezetmeldpunt van 30 tot 40. Anders kan het programma weleens zij opdrachten niet juist uitvoeren.
Hier een citaat uit het handboek van Windigipet.

13.2 ?Wo bringe ich meine Kontaktstrecken an ?"
Grunds?tzlich gilt, dass vor jedem Signal eine etwa 30-40 cm lange Kontaktstrecke
auf der Anlage als Stopkontakt existieren soll. Sind Kontaktstrecken zu kurz, werden
Befehle an Triebfahrzeuge evtl. nicht richtig ?bertragen.
Dort, wo Sie ein Ereignis w?nschen (Licht, Telex, Abbremsen, Beschleunigen usw.),
muss eine Kontaktstrecke vorhanden sein.
Eine Blockstrecke besteht aus minimum 3 Kontaktabschnitten:
Startkontakt - Verlangsamungskontakt (Bremskontakt) - Stopkontakt.

Daarbij moet een blok uit minimaal drie bezetmelders bestaan waarbij de minimale lengte van het middelste meldpunt 1 meter moet zijn. Dat maakt dus dat een blok 1,80 minimaal lang moet zijn. Nu kan ik je al verklappen dat mijn hele maar 1,20 lang is.

Daarbij komt dat alle versies welke ik tot nu toe getest heb niet goed omgaan met de IB en met Lenz Digital Plus. Het gaat te ver om hier in het openbaar nog dieper op in te gaan. Maar lees het forum van WDP er maar eens op na.
Al deze problemen zijn bij het gebruik van andere software ineens verdwenen.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk


n/a

#17
"Shit" [:I] zeg Wim - daar zeg je wel belangrijke zaken.

Tot en met welke versie heb jij getest? Ik heb versie 8, via hun site ge-upgrade-d naar 8.5. Momenteel is 9 alweer uit, maar die heb ik nog niet.

Peter

n/a

#18
citaat:
Geplaatst door Spoor_H0

"Shit" [:I] zeg Wim - daar zeg je wel belangrijke zaken.
Tot en met welke versie heb jij getest? Ik heb versie 8, via hun site ge-upgrade-d naar 8.5. Momenteel is 9 alweer uit, maar die heb ik nog niet.



Peter,

Ik heb 8.5 als laatste getest. Het ziet er op het scherm leuk uit, maar achter het scherm rammelt het aan alle kanten.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk


n/a

#19
Tja dan gaan we het WinDigipet forum maar eens lezen...

n/a

#20
citaat:
Geplaatst door Spoor_H0

Tja dan gaan we het WinDigipet forum maar eens lezen...



Ik zal je dat besparen, het komt er op neer dat de Intellibox samen met de S88 modules niet goed zou werken. Of er komt vervuilde informatie binnen, dus valse meldingen, of er worden zogenaamd contacten gemist. Ook het spontaan opnieuw opstarten van de Intellibox schijnt niet van de lucht te zijn als je het forum mag geloven. Wissels die niet omgaan. Al deze verschijnselen kan ik alleen maar bevestigen als ik WDP gebruik.
Neem ik bijvoorbeeld Koploper als besturingsprogramma, dan werkt de Intellibox met diezelfde S88 modules ineens 24/24. Zonder ook maar een keer de fout in te gaan. Neem ik mijn eigen product (alleen voor eigen gebruik) werkt het eveneens 24/24.
Lees je het Koploper forum, dan lees je ook nergens van de problemen welke je wel op het WDP forum leest.
Beetje vreemd is dat wel zou ik zo zeggen.

Mvg
Wim Ros



www.rosoft.tk


n/a

#21
Ik meen ook begrepen te hebben dat de S88 terugmeldmodules gebaseerd zijn op shiftregisters, en als concept nogal storingsgevoelig.

Ik was eigenlijk van plan met andere terugmeldmodules te gaan werken (Loconet).

Peter

n/a

#22
citaat:
Geplaatst door Spoor_H0

Ik meen ook begrepen te hebben dat de S88 terugmeldmodules gebaseerd zijn op shiftregisters, en als concept nogal storingsgevoelig.

Ik was eigenlijk van plan met andere terugmeldmodules te gaan werken (Loconet).

Peter



Peter, alleen bij het gebruik van de verkeerde spullen is dat het geval. Op de laatste Rail 2004 te Leiden stond er een LGB baan. Deze werd bestuurd door een Intellibox en een string van 8 S88 modules. De lengte van de bus bedroeg meer dan 30 meter.

Heb met WDP een test gedaan met 22 S88 modules en het geflikker en geknipper op het scherm was niet van de lucht. Andere software alles stabiel. Peter ik zou zo zeggen trek je eigen conclusie, ik heb de mijne al getrokken. Het is geen Windigipet maar het is VerliesDigiPet.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk