Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

waarom zoveel in te loggen op het forum?

Gestart door Havoc, 07 februari 2005, 22:05:04 PM

Havoc

Niet zeker dat dit hier moet, maar ik vind niets beters.

Ik heb de indruk dat ik bijna elke week moet inloggen op het forum. Dit lijkt me zo vaak in vergelijking met andere fora. Ben ik de enige die er last van  heeft? Of is er een andere verklaring (bvb omdat ik wel eens met verschillende browsers/OS inlog)?

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tonycabus

Waarschijnlijk clean je je cookies ongeveer wekelijks: het forum maakt een (onschuldig) third party cookie aan op je computer en daarmee word je herkend als je binnenkomt.
Ikzelf surf veel en dus maak ik elke dag de boel schoon en zo moet ik elke dag weer inloggen...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Heeft dat cookie een naam? Ik kan via mijn Norton Utilities namelijk selectief mijn internet-verontreiniging opkuisen, en dus bepaalde bestanden beschermen. Op die manier hoef ik niet telkens terug in te loggen.

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

D_Loc

Gerolf,

Ik heb even gezocht in mijn cookies. Deze verborgen map is te vinden in:
x:documents and settings<user>cookies

x = vaste schijf
<user> = de (geregistreerde) gebruiker van windows XP

Het betreffende cookie is de cookie die eindigt op @newforum
Je kan ook zoeken naar de tekst 'modelspoormagazine' binnen de cookies map, dan zou die ook te voorschijn moeten komen. Verborgen bestanden tonen moet wel aan staan!

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Havoc

In feite zijn er 4 cookies verbonden met www.modelspoormagazine.be.

Het eerste is een asp session id, waarschijnlijk verbonden met je laatste login. Dan zijn er 3 van het forum. Eentje geeft een aantal dagen (365 om precies te zijn), het tweede iets van size (de weergave op scherm vermoed ik) en het laatste houdt je paswoord bij. Als dat van het aantal dagen je cookie is dat bijhoudt hoelang voor je opnieuw moet inloggen, dan klopt er iets niet.

Ik kuis nooit de cookies op van sites waar ik regelmatig kom (doe dit manueel). Enkel eens om de zoveel maanden die waar ik zeker van ben dat het reclame toestanden zijn die erdoor geglipt zijn.

Nu ja, geen ramp...

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Bedankt voor de duidelijke omschrijving! De volgende keer dat ik nog eens opruim, volg ik jullie beider raad.

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw