Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

(Voorlopig)einde van de Mehano 7833

Gestart door ERVIN, 20 juli 2007, 14:47:37 PM

ERVIN

Ik ben bezig geweest met het verweren van mijn loc 7833, alles ging goed tot ik de wielen ging verweren, ik had de buitenkant geschildert, net zoals ik ook bij mijn reeksen 51 en de Class 66 heb gedaan, nadat ik alles terug netjes op zijn plaats had zitten was het tijd om de loc terug op de sporen te plaatsen, de ene kortsluiting na de andere, na heel lang zoekwerk en na het afbreken van een van de boegies, of hoe noem je zoiets, heb ik het probleem gevonden, er is verf tussen het wiel en het wielas gekomen, ik heb eens een ander wiel van een andere 77/78 genomen en toen was het probleem opgelost, maar mijn 7833 is stuk, ik heb ondertussen al contact opgenomen met Tufken om reserve onderdelen te bestellen, ik hoop dat dit nog goed komt, anders zal ik mij een andere loc moeten aanschaffen, dus de reden van dit bericht is eenvoudig, schilder zeker niet de wielen, aan de buitenkant,van je reeks 77/78!!!:(

rixke rail

#1
Reserve-onderdelen ? Bij Mehano ? V??l succes Erwin ?n Patrick (Tufken) ! Ik heb reeds geruime tijd wat in bestelling via mijn handelaar, nog altijd niet gehad ! [:0]
Als Tufken ze vlugger kan hebben, zal ik het z?ker ??ns aan hem vragen ! [:I]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Greg

#2
Eric heeft gelijk, het is een groot probleem om aan reserveonderdelen te raken.
Ik heb zelf ontelbare mails gedaan, aan winkelier gevraag,...
Maar zonder resultaat. De service is op dat vlak ronduit rampzalig.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Anarchy

#3
citaat:
Geplaatst door marklinhobaan

Eric heeft gelijk, het is een groot probleem om aan reserveonderdelen te raken.
Ik heb zelf ontelbare mails gedaan, aan winkelier gevraag,...
Maar zonder resultaat. De service is op dat vlak ronduit rampzalig.




Dat was voor die ruitenwissers zeker? Nog niets van gehoord? [:0]

ysbeer

#4
citaat:
Geplaatst door ERVIN

 er is verf tussen het wiel en het wielas gekomen, ik heb eens een ander wiel van een andere 77/78 genomen en toen was het probleem opgelost, maar mijn 7833 is stuk,



Vreemd,vreeemd met wat voor verf schilder jij .
Ik heb nog nooit gehoord van geleidende verf.(normale dan bedoel ik)
Acryl doet dat in iedergeval niet als het droog is,en humbrol ook niet.
Was het echt 100% kortsluiting.

wim ysbeer

Break302

#5
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik ben bezig geweest met het verweren van mijn loc 7833, alles ging goed tot ik de wielen ging verweren, ik had de buitenkant geschildert, net zoals ik ook bij mijn reeksen 51 en de Class 66 heb gedaan, nadat ik alles terug netjes op zijn plaats had zitten was het tijd om de loc terug op de sporen te plaatsen, de ene kortsluiting na de andere, na heel lang zoekwerk en na het afbreken van een van de boegies, of hoe noem je zoiets, heb ik het probleem gevonden, er is verf tussen het wiel en het wielas gekomen, ik heb eens een ander wiel van een andere 77/78 genomen en toen was het probleem opgelost, maar mijn 7833 is stuk, ik heb ondertussen al contact opgenomen met Tufken om reserve onderdelen te bestellen, ik hoop dat dit nog goed komt, anders zal ik mij een andere loc moeten aanschaffen, dus de reden van dit bericht is eenvoudig, schilder zeker niet de wielen, aan de buitenkant,van je reeks 77/78!!![:(]


Dag Ervin
Je moet de assen eens bekijken, sommige en misschien wel alle Mehano assen van locs zijn maar aan een zijde geisoleerd.
Als je deze toevallig gedraaid hebt heb je wel degelijk een serieuze kortsluiting.
Dus gewoon even zien dat de isolatie bij alle assen aan de zelfde kant zit. [;)]

Jos Break302

ERVIN

#6
@Ysbeer, de verf was van Vallejo, ik vindt dit zelf ook heel erg vreemd hoor, met andere wielen had ik geen problemen, terug de geschilderde wielen erop en pats, kortsluiting!!![B)]
En ja hoor 100% kortsluiting, Twin-Center schakelde uit, en de booster die die sectie van stroom voorziet begon ook rood te knipperen.

@Break 302, tussen de wielen zit er een tandwiel en dat tandwiel past in een uitsparing in de gegoten vorm waarin dan ook weer een tandwiel zit, dus ik kan de wielen niet verkeerd plaatsen, ook daar heb ik toen aan gedacht maar dat bleek dus niet het probleem te zijn???

Maar wat zou het dan wel zijn???

Ik denk persoonlijk nog altijd dus aan de verf h

13erke

#7
Misschien heb je een van de stroomafnemers die tegen de wielen slepen geraakt? Een contact met het chassis is dan vlug gemaakt, de kortsluiting dan ook.

ysbeer

#8
Ja sorry ervin.
Ik geloof niet in geleidende verf.
Er bestaat natuurlijk wel zo iets (zilver poeder in een soort lijm)
mar daar mee heb je natuurlijk niet geschilderd.

Mijn advies zoek het elders.

oja los die verf op en kijk dan.
Of steek twee draadjes waar spanning op staat in je verfpotje.
Ook sluiting,dan is het de verf.
Zo niet ......................................anders

wim ysbeer

Break302

#9
citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Break 302, tussen de wielen zit er een tandwiel en dat tandwiel past in een uitsparing in de gegoten vorm waarin dan ook weer een tandwiel zit, dus ik kan de wielen niet verkeerd plaatsen, ook daar heb ik toen aan gedacht maar dat bleek dus niet het probleem te zijn???

Dat klopt inderdaad, maar de isolatie zit wel niet aan de zelfde kant ten opzichte van het tandwiel bij het voorste en het achterste draaistel.
Dus misschien toch maar even vergelijken met de andere locs.

Jos Break302

jelle

#10
Hallo Ervin,

heb je die lok nog?

Ik heb een reeks 77 met draaistelproblemen en wil wat onderdelen proberen uit te wisselen.

Jelle.
NS, MRDirect, Edits booster, LocoNet, besturing met eigen geschreven software in VB

ERVIN

#11
Wat heb je nodig Jelle??

marctje

#12
ik heb momenteel de 7738 te koop staan op ebay, er is een bod uitgebracht. deze lok is zo goed als nieuw, heeft 1 maal rond gereden bij MTD hieronder de link

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230638699939&ssPageName=STRK:MESELX:IT
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

ysbeer

#13
Het laat mij toch niet met rust,weet je nu echt zeker dat het die verf is.
Heb je twee draadjes in het potje gedaan?????????????
Kijk eerst 20 keer voor je gaat slopen en onderdelen weg geven.
Gooi dat wielstel eens in de terpetine thiner of zo iets

Sorry hoor maar dit moest ik even kwijt een nieuwe 77/78 kost op dit moment al 300 euro.
wim

conducteur

#14
Het zou mij sterk verbazen dat verf van vallejo zoveel stroom kan geleiden dat er kortsluiting zal optreden.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum