Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

s26xx/s 27xx met automatische koppeling?

Gestart door Havoc, 20 juli 2007, 12:06:43 PM

Havoc

Deze morgen zag ik vanuit de auto een 26 (geen idee welk nummer, ik zat achter het stuur...) aan kop van een trein dubbeldekkers. Deze loc had vooraan precies een automatische koppeling. Wegens de situatie niet veel detail gezien of dat nu zo'n russisch geval was of nog iets anders. Achter de sleep hing nog een 26 maar die zag er normaal uit. Dit op de lijn die passeert langs het arsenaal in Gent. Weet iemand meer?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

trainfreak

#1
Er zijn geen 26'ers met een omgebouwde koppeling hoor...

Bij mijn weten trekken die ook geen dubbeldekkers, waren het die nieuwe? (M6) of die oude? (M5)

Ben je zeker dat het geen 27 was? Zo zijn er 2 met een automatische koppeling waarmee ze testen doen met de M6..
Spoorse groeten
Dimitri

Havoc

#2
Je hebt gelijk, het was een 27...auto rijden en treintjes kijken tegelijk is niet simpel. Ik had niks om te schrijven en geen secretaresse.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

#3
citaat:
Geplaatst door Havoc

Je hebt gelijk, het was een 27...auto rijden en treintjes kijken tegelijk is niet simpel. Ik had niks om te schrijven en geen secretaresse.

Johan, als je het verschil tussen een 26 en een 27 niet ziet zat je ofwel met de secretaresse op de schoot ofwel zat je ingedachten al op 't strand. [:D][:D][:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

wimmeke

#4
Hl 2742 rijd al rond met GF-koppeling tussen FN - FSD  maar ze mag nog niet gebruikt worden (enkel testritten met GF-Kop mogen)
(vermoedelijk gebrek aan andere HL)
We hebben er nog geen les (?) of papieren van gekregen maar er zal niet veel verschil zijn met andere GF-koppeling
Alhoewel er in STP ??n lamp(rode) en een schakelaar(testschak.)deze dragen het zelfde piktogram is bijgeplaats t.o.v andere GF-koppelingen . Waar deze voor dienen weet ik nu nog niet ???????[;)][:o)]

trainfreak

#5
HLE 2742 en 2750 hebben zo een GF koppeling.

In Merelbeke en omstreken deden ze er een tijd geleden testen mee met M6 rijtuigen.
Spoorse groeten
Dimitri

Anarchy

#6
Foto's dateren van 18 mei:








Rikkie

#7
'k Wist niet dat er ook als 13'en uitgerust waren met automatische koppeling!
Rikkie

Anarchy

#8
Da's een M6 stuurrijtuig Rikkie.

Rikkie

#9
Ja, natuurlijk, stom van mij[:I]

n/a

#10
En vandaag in het Brugse.
Verzorgde de verbinding Oostende - Antwerpen
2742 vooraan, een aantal M6 rijtuigen (dacht 6) en den 2750 achteraan, met bovengenoemde koppelingen

marklinfreakske

#11
hmm, ziet er nog redelijk ingewikkelde koppeling uit, word hier alles automatisch gekoppeld ? of moet de perslucht ect.. nog met de hand gedaan worden ? de elektrische is alleszins automatisch, maar er hangen nog slangen aan...


mvg, Brecht

Anarchy

#12
Brecht,

De pneumatische leidingen worden uiteraard ook automatisch gekoppeld. Net zoals bij de gewone GF koppeling.

marklinfreakske

#13
hmm, inderdaad zijn het zeer goede koppelingen hoor, nogal ingewikkeld aan de buitenkant, maar de functionaliteit is wel zeer goed hoor, veel handiger voor de rangeerders, waardoor er veel werk bespaard zal worden! [:)]

Anarchy

#14
Ik heb gehoord dat de nieuwe GF koppelingen op HLE 27 en HVR M6 niet echt frequent gebruikt gaan worden ...

Vanaf volgende week komen 2 stuurrijtuigen in dienst. Vermoedelijk op de as Antwerpen - Brussel! Ze komen dus in dienst, maar de GF koppeling zelf mag nog niet gebruikt worden!