life steam LGB loc ontwerp

Gestart door n/a, 19 juli 2007, 11:44:19 AM

n/a

hier mijn ontwerp voor mijn life steam loc
imghttp://img257.imageshack.us/img257/4757/stoomlocbouwtekening1hc6.png/img

tips altijd welkom

Havoc

#1
Omdat dit mijn laatste dag is (voor ik op vakantie vertrek) toch nog snel enkele opmerkingen/vragen:

- kan je er enkele basisafmetingen bijgeven?
- naar verhouding lijkt de ketel wat dun. Ga je die zelf maken of is het een ingekocht exemplaar? Als je die zelf gaat maken, kijk dan eerst eens welke buis diameters je kan krijgen. Dit lijkt me echt dunnetjes. Smalspoor locs hadden inderdaad wel kleinere ketels dan normaalspoor locs maar maak het jezelf niet te moeilijk.
- Oscilerende cilinders zijn simpelder om maken, maar verschiet je niet als je loc als een racepaard ervandoor gaat. Ze zijn moeilijker af te regelen om langzaam te rijden. Los daarvan voor een eertse loc zeker een aanrader, veel minder afregelwerk voor het allemaal werkt.
- je koppeling staat aan de lage kant, die moet eigenlijk tussen je buffers staan.

En dan nog zoveel vragen...
- wat ga je zelf maken en wat ga je inkopen?
- welke brandstof?
- kan je goed aan alle bedieningen?

EDIT: nog enkele vragen voor ik wegben:
- welk type ketel? (pot, Smithies, locomotieftype of nog iets anders)
- naar een model of free-lance?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

#2
ik zet er wel een binnekort wat afmetingen bij

ik bouw er een Wilesco stoommachine in

je hebt gelijk met die bedienigen kan er helemaal niet bij had ik niet over na gedacht en inderdaad de koppeling hoort tussen de buffers

ik laat de loc op lampolie lopen er komt dus een brander in

bedankt havoc ik ga mijn ontwerp aanpassen

Havoc

#3
Lampolie? Dat wordt een nieuwtje, heb ik nog nergens gehoord. Dat wil niet zeggen dat het niet kan, maar wel dat je onbegane paden opgaat en dus moet rekenen op experimenteren. De in spoor 1 gebruikelijke branders kan je niets mee aanvangen en ga je moeten aanpassen.

Die Wilesco machine, ga je die gebruiken op de plaats van de cilinders in je tekening of ga je die verborgen opstellen en de zichtbare cilinders als dummy gebruiken?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

#4
bedankt voor je reactie havoc

het is inderdaad even wat prutsen met lampolie maar het wil toch wel aardig lukken

over de cilinders ben ik nog niet uit kan best wezen dat ik ze binnen in plaats maar aan de buitenkant is toch mooier.

ik hoob snel te kunnen laten zien maar op het te druk om te hobbyen

mvg kevin