Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

locosound reeks 59 en 77

Gestart door locomotion, 07 februari 2005, 13:35:46 PM

locomotion

Ik ben op de website van Esu op zoek gegaan naar een locsounddecoder voor de reeks 77 en 59. Ik vind die daar niet in terug. Toch heb ik al locomotieven gezien en gehoord met deze decoders. Trouwens je kunt een 77 bestellen met locsound.

Wel staat er een decoder voor de AFB/Nohabs, een type 25 en een type 81 op de website van Esu. Ook staat er een Bombardier dieselloc bij. (Is dit de reeks 77?)

Weet iemand welke de bestelnummer is voor een locsound reeks 59 en 77?
Weet ook iemand waar ik deze decoders kan bestellen?
En tot slot. Hebben deze decoders dezelfde mogelijkheden als de nieuwe generatie mfx decoders van M?rklin (Esu)? Of met andere woorden: zijn mfx decoders alleen geschikt voor M?rklin systemen.
Locomotion

n/a

Ik kan het ook niet vinden zowel op de Belgische als de Duitse website.
http://www.loksound.be/
http://www.loksound.de/

Wel kan ik je het volgende vertellen over mfx. Het is een nieuw protocol dat mfx, motorola II en motorola oud verstaat en het wordt allemaal tegelijkertijd doorelkaar gebruikt. Switchen tussen protocollen is dus niet nodig.
MFX is 128 rijstappen, meer dan 16000 adressen en tot 16 functies.

Heb je een loc met een mfx decoder en een centrale die dit kan verstaan. Voorlopig is dit alleen maar het mobile station van Marklin dan meldt de loc zich zelf aan bij het mobile station en is het invoeren van een adres of zoeken loc in databank niet meer nodig.
Ook als je twee mfx locs op de rails zet zal eerst de ene zich aanmelden gevolgd door de andere mits de locs niet al in het geheugen zitten van het mobile station. Wat dan kan je als je de stekker in het  stopcontact stopt binnen een paar seconden met je trein rijden.

Het aanmelden van een mfx loc duurt zo'n 10 seconden. Hoe meer functies hoe langer het duurt. De functies van een mfx loc worden weergegeven door symbolen op een klein lcd schermpje. Dus niet meer via functietoetsen.
Al is een mfx loc ook te besturen al dan niet volledig via een centrale, die motorola II verstaat. Terugwaarste compatibiliteit is bijna volledig gegarandeerd. Je kan gewoon je oude spullen bljven gebruiken.






karthuizer

citaat:
Geplaatst door locomotion

Ik ben op de website van Esu op zoek gegaan naar een locsounddecoder voor de reeks 77 en 59. Ik vind die daar niet in terug. Toch heb ik al locomotieven gezien en gehoord met deze decoders. Trouwens je kunt een 77 bestellen met locsound.

Wel staat er een decoder voor de AFB/Nohabs, een type 25 en een type 81 op de website van Esu. Ook staat er een Bombardier dieselloc bij. (Is dit de reeks 77?)

Weet iemand welke de bestelnummer is voor een locsound reeks 59 en 77?
Weet ook iemand waar ik deze decoders kan bestellen?
En tot slot. Hebben deze decoders dezelfde mogelijkheden als de nieuwe generatie mfx decoders van M?rklin (Esu)? Of met andere woorden: zijn mfx decoders alleen geschikt voor M?rklin systemen.
Locomotion




Ik denk dat je ergens op loksound.be wel een mailadres zal vinden, waar je met je vragen terechtkan!

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

tonycabus

Er is hier ook een rubriek (met toestemming) gecr?eerd door Patrick Danckaert die over inbouw en zo van dekoders gaat. Maar da's misschien de plek om het eens aan Patrick "ESU" te vragen?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

locomotion

Als ik het goed voor heb is de nieuwe mfx decoder een nieuwe generatie decoder van ESU met terugmelding en alleen geschikt voor M?rklin (motorola protocol)

Komt er dan ook een nieuwe versie decoder DCC voor gelijkstroom?
locomotion

quf

Als het je enkel om de terugmelding te doen is en niet speciaal om het geluid, kijk dan ook eens naar
http://www.lenz-elektronik.com/neu_2004/neu2004_01.htm
Deze decoder heeft ook heel wat extra mogelijkheden.

Groeten

Frank

mark7758

Het geluid van de reeks 77 is van alleen voor Mehano toen opgenomen.
Maar mail maar ik heb een zipje van 330KB en volgens mij zijn dat de 14 verschillende geluiden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

locomotion

Mark7758, je mag mij het bestandje opsturen. Je mag het ook onder de files plaatsen indien je geen bezwaar hebt.
Ik heb intussen vernomen dat Rocky Rail zelf gezorgd heeft voor het opnemen van het geluid en hiermee de locsound decoders van passend geluid heeft voorzien. Of hij dit zelf op de decoders plaatst of dit laat doen via Esu weet ik niet. Misschien is die Bombardier diesel op de Esu site wel onze 77. Ik zou er eens naar luisteren.

locomotion

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

locomotion

Mark 7758
Ik dacht dat mijn e-mailadres zichtbaar was wanneer je op mijn naam klikte. Dit bleek niet (meer) het geval. Is intussen in orde gebracht. Maar voor alle zekerheid : locomotion@tijd.com
En alvast bedankt voor het doorsturen van de file.

LokSound

Hallo,

[:)]de geluiden van de 59 staan op de site van loksound.DE, vrij te downloaden. Even converteren naar LokSound3 en klaar is kees...(hoe? support@loksound.be brengt de oplossing) Ook de geluiden van de 77 zijn vrij te verkrijgen bij www.loksound.BE (dit is niet dezelfde file als dewelke Mechano gebruikt in haar 77's.) Geen specifieke bestelnummers... zo vragen...
(let op het verschil in internetsites loksound.BE of loksound.DE !!)

[:)]die aangekondigde Belgische DIESEL Bombardier... bij ESU dacht men die ons te verkopen als een 77... maar da's een mooie Belgische Diesel  Vossloch maar geen Bombardier... dus mogen ze er nu nog een andere Belg bijmaken... joepie!!!

[:)]LokSound3 decoders <-> LokSound mfx decoders.[?]
LokSound3 (en ook de oudere versie 1 en 2!) decoders zijn te gebruiken door DCC-ers en zij die 6021/Intellibox (Motorola) rijden...
LoKSound mfx decoders zijn te gebruiken met een 6021/Intellibox (motorola) ?n met een Mobile Station en later met de Central Station (M?rklin Systems)

Zo ook de LokPilot decoders:
LokPilot MP (51600-51602-52600-52602-51604-52604) decoders <-> LokSound mfx decoders.
LokPilot MP decoders zijn te gebruiken door DCC-ers en zij die 6021/Intellibox (Motorola) rijden...
LoKPilot mfx decoders zijn te gebruiken met een 6021/Intellibox (motorola) ?n met een Mobile Station en later met de Central Station (M?rklin Systems)
(MP= MultiProtocol, hier DCC en Motorola)

Groeten,
[:)]
Patrick
LokSound Benelux/France



citaat:
Geplaatst door locomotion

Ik ben op de website van Esu op zoek gegaan naar een locsounddecoder voor de reeks 77 en 59. Ik vind die daar niet in terug. Toch heb ik al locomotieven gezien en gehoord met deze decoders. Trouwens je kunt een 77 bestellen met locsound.

Wel staat er een decoder voor de AFB/Nohabs, een type 25 en een type 81 op de website van Esu. Ook staat er een Bombardier dieselloc bij. (Is dit de reeks 77?)

Weet iemand welke de bestelnummer is voor een locsound reeks 59 en 77?
Weet ook iemand waar ik deze decoders kan bestellen?
En tot slot. Hebben deze decoders dezelfde mogelijkheden als de nieuwe generatie mfx decoders van M?rklin (Esu)? Of met andere woorden: zijn mfx decoders alleen geschikt voor M?rklin systemen.
Locomotion





Stefke

citaat:
Geplaatst door locomotion

Ik ben op de website van Esu op zoek gegaan naar een locsounddecoder voor de reeks 77 en 59. Ik vind die daar niet in terug. Toch heb ik al locomotieven gezien en gehoord met deze decoders. Trouwens je kunt een 77 bestellen met locsound.

Wel staat er een decoder voor de AFB/Nohabs, een type 25 en een type 81 op de website van Esu. Ook staat er een Bombardier dieselloc bij. (Is dit de reeks 77?)

Weet iemand welke de bestelnummer is voor een locsound reeks 59 en 77?
Weet ook iemand waar ik deze decoders kan bestellen?
En tot slot. Hebben deze decoders dezelfde mogelijkheden als de nieuwe generatie mfx decoders van M?rklin (Esu)? Of met andere woorden: zijn mfx decoders alleen geschikt voor M?rklin systemen.
Locomotion


Heb je al eens geinformeerd bij van Biervliet of Rocky Rail?? Toen ik mijn 77 kocht bij van biervliet (gewone dc uitv) vroeg ik of ik er later wanneer ik digitaal zou rijden deze locsounddecoder voor dit type los kon verkrijgen. Zij zeiden dat dit mogelijk was.