Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Verlichting CC7100 bij storing

Gestart door n/a, 13 juli 2007, 21:47:36 PM

n/a

Beste allemaal,

Voor een diorama heb ik een CC7100 liggen (SNCF) die ik voor een diorama wil gebruiken. In het scenario moet het ding stil op de baan staan, panto's omlaag alsof deze met een defect op de baan is stil komen te staan.

Welke verlichting wordt er zowel voor als achter gevoerd als de loc in die omstandigheden stil komt te staan op de baan?

Alvast bedankt voor de hulp. (oh ja, ik ken geen woord frans, dus linkjes naar een fr site ga ik helaas niet snappen;) )

ERVIN

Ik kan het mis hebben, maar ik heb hier in Mol eens een defecte 55er zien staan in de volle baan en die zijn lichten knipperde dan links en dan rechts, maar mss was dat wel het defect??[:I]

Anarchy

Erwin,

Knipperlichten = noodremming inzetten als je dit ziet.

ERVIN

@Anarchy, haa voila, dat weten we dan ook weer h?.Thanx.[;)]

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Erwin,

Knipperlichten = noodremming inzetten als je dit ziet.



Defect denk ik ook hoor.
Het is om te waarschuwen dat er iets mis is aan de bestuurder die uit de andere richting komt.
Spoorse groeten
Dimitri

Anarchy

Wel, als ik kom aangereden uit de tegenovergestelde richting en ik zie die trein met knipperlichten geef ik noodremming.

n/a


Jurgen

Ik heb ooit eens op het nieuws gezien dat de lichten van een Break niet van links naar recht knipperden, maar van boven naar onder. Dus sluitsein - frontsein - sluitsein - frontsein...

Dit was bij een ongeval met een wagen of een andere trein of zoiets.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Hmm das vreemd Jurgen,

De knipperlichten bedien je met een rode knop. Dan gaan je koplampen afwisselend knipperen. Ofwel zijn het de baanlichten ofwel de dimlichten.

Break302

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik heb ooit eens op het nieuws gezien dat de lichten van een Break niet van links naar recht knipperden, maar van boven naar onder. Dus sluitsein - frontsein - sluitsein - frontsein...

Dit was bij een ongeval met een wagen of een andere trein of zoiets.


Dag Jurgen
Dat zal zeker niet bij een Break geweest zijn want die zijn koplampen wit/rood staan naast mekaar[:D].
Wat de uitvoering in modelbouw betreft heeft Brelec een printje ontworpen waarmee deze schakeling mogelijk is.
Denk wel dat er voor links en rechts dan wel een aparte led of lampje nodig is.
Jos Break302

Jurgen

Hmm, dan kan het ook horizontaal geweest zijn. [:I]
Maar ik ben er zeker van dat ik afwisselend front- en sluitsein heb zien knipperen. Het kan ook een ander treinstel of zelfs een loc geweest zijn.
Het is gewoon een aantal jaar geleden gebeurd en het was op het VTM-nieuws. Dat weet ik wel nog zeker. [:)]
Ofwel begin ik te flippen, dat kan ook. [:o)]


EDIT: En nog voor ik het bericht wou plaatsen begin ik ineens aan mezelf te twijfelen. [}:)] Waarschijnlijk ben ik toch fout hoor. Ik weet het niet meer. [:(!]
Maar dat het op het VTM-nieuws was, daar ben ik wel nog zeker van. [:o)][:D][:p]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Ik denk dat je fout ben Jurgen, want het zou mij ten sterkste verbazen.

ronny-vdv

Jurgen,

Het spijt me, maar je bent fout.

Het zijn enkel de witte frontlichten die knipperen.
Het knipperen gebeurd wanneer de trein in nood staat om de tegenligger ervan te vergewissen.

Het hoeft niet alleen in volle baan te zijn, het kan ook in rangeerstation of een stelplaats zijn.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

n/a

OK, allemaal ontzettend bedankt voor het uitzoekwerk en de antwoorden. Thnx!