Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Baanplan Laren Zuid , West en Oost

Gestart door Robert van den Broeken, 02 juli 2007, 23:29:34 PM

Robert van den Broeken

Poos niet geweest hier toch wel iedereens vorderingen gevolgt
Garagezolderbaan is finito wegens vochtproblemen op de ruimte nu een ruimte beschikbaar gekregen binnenshuis op de logeerkamer.

Hier gelijk het baanplan inclusief maten van de tafel de tafel wordt verdeelt in secties ( bakken ) die uitneembaar zullen worden vanwege de breedte van de baan .

urlhttp://www.maj.com/gallery/robertvdb/Modelbaan/tussenstandbaanplan1v5.png/url

En daarna de vraag over de bovenleiding
hier het gedeelte wat van bovenleiding moet worden voorzien
url/url

Ik wil graag gebruik maken van de viessmann bovenleiding heeft iemand van jullie een catalogus en kan uitrekenen hoeveel ik moet bestellen aan bovenleiding dit kan in overleg met mij voor uitgebreide maten of een close up van het gedeelte.

urlhttp://www.maj.com/gallery/robertvdb/Modelbaan/tussenstandbaanplan1v4.png/url

En graag meningen en tips over het baanplan

de wissel die bij de opstelsporen is verkeerd dat wordt gewoon een stukje rechte rail

Mvg
Robert

poco loco

Robert,
begrijp ik uit je baanplan goed dat je 'rondjes' rijdt en er geen fiddle yard/schaduwstation voorzien is? Mij persoonlijk lijkt dat nogal snel tot saaiheid te leiden, terwijl je toch de ruimtelijke mogelijkheden hebt om in verschillende niveaus te werken.
Om constructieve kritiek te krijgen op je introductie is de heilige drievuldigheid steeds welkom: TIJDPERK, PLAATS & THEMATIEK.

Gerolf

Ik heb even het "garagezolder"-baanplan terug bekeken, samen met dit plan.

-Het valt me op dat je meer ruimte hebt, maar op het eerste gezicht geen hoogteverschillen gebruikt.
-De dubbele lijn die naar links-midden op je plan loopt, welke functie heeft die?
-Je centraal station is nogal overladen met wissels, waardoor sommige (opstel-)sporen wel erg kort worden.

Vooraleer je bovenleiding gaat bestellen, zou ik het plan toch eens wat kritischer bekijken. Ga bvb eens kijken naar een echt station [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Robert van den Broeken

bestel ik ook nog lang niet :P

geen tijdperk , nederlands thema niet plaats gebonden .

Ik denk dat ik het achterste gedeelte niet uitneembaar maakt zodat daar een railspiraal in kan voor wel een schaduwstation.

Idd gerolf heb ik een nieuwe ruimte beschikbaar gekregen . En ik ga nu even uitvogenlijk kwa hoogteverschil want dat wordt wel wat mooier van denk ik .

bedankt voor jullie reacties en binnenkort een nieuw baanplan van mij

Mvg
Robert