Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Henckens seinen

Gestart door tonycabus, 04 februari 2005, 13:33:30 PM

tonycabus

"Wij vernemen zopas" uit goede bron dat MTE in Blankenberge deze seinen in de shop verkoopt. Goed nieuws? Jean kennende zullen ze waarschijnlijk ook bij prijs zijn....

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

marimon

Zijn dat dus belgische seinen ?
Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

bartie

citaat:
Geplaatst door marimon

Zijn dat dus belgische seinen ?
Marc



Ja, dat zijn Belgische seinen. Ook pb messingmodelbouw verkoopt deze, kijk maar eens naar zijn website bij de online winkel. Je kan trouwens nu de kataloog van Paul Bellon in pdf downloaden.
http://www.pb-messingmodelbouw.com

Groetjes Bart.

Stefke

Als ik het goed heb zijn deze seinen ook verkrijgbaar bij Modeltreinen Vyncke in Oostende en Modelbouwcenter W-vlaanderen in Brugge.
Mvg Stefke
 

loco

Inderdaad, de seinen van Henckens kunnen in elke winkel gekocht worden. Ze moeten ze natuurlijk wel willen bestellen. Invoerder voor Belgi? is (was) Modelbouwcenter West Vlaanderen in Brugge. Ik veronderstel dat dit nog steeds zo is. De seinen zijn een zeer goed alternatief voor wie goedkope Belgische lichtseinen wenst.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Stefke

Denk dat  ze bij Het Spoor ook te verkrijgen zijn.
 

tonycabus

In principe zijn artikelen in elke modelbouwzaak te koop.
Ze moeten ze idd w?l willen besteelen, of op voorraad houden...
Bij Jean Herckens (MTE dus) zouden ze wel eens voordeliger kunnen zijn, hem kennende [;)]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

locomotion

Wat mij bij de seinen van Henckens stoort is dat de mast boven de seinplaat uitkomt. Die zou je moeten afzagen. Ook de lichtsterkte van de seinen is niet uitstekend. Maar het princiepe van de glasvezel is goed.

hpmhenckens

citaat:
Geplaatst door locomotion

Wat mij bij de seinen van Henckens stoort is dat de mast boven de seinplaat uitkomt. Die zou je moeten afzagen. Ook de lichtsterkte van de seinen is niet uitstekend. Maar het princiepe van de glasvezel is goed.



hpmhenckens

citaat:
Geplaatst door hpmhenckens

citaat:
Geplaatst door locomotion

Wat mij bij de seinen van Henckens stoort is dat de mast boven de seinplaat uitkomt. Die zou je moeten afzagen. Ook de lichtsterkte van de seinen is niet uitstekend. Maar het princiepe van de glasvezel is goed.





loco

Dat stompke boven de mast kun je gemakkelijk afzagen. Dit is beschreven in ??n van de nummers in MSM over seinen. Het afzagen doe je dan met een slijpschijfje. Wel opletten dat je het lipje niet doorzaagt. Eventueel opnieuw vastzetten met lijm of met soldeer, en daarna zwart schilderen.



Loco

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door loco

Dat stompke boven de mast kun je gemakkelijk afzagen. Dit is beschreven in ??n van de nummers in MSM over seinen. Het afzagen doe je dan met een slijpschijfje. Wel opletten dat je het lipje niet doorzaagt. Eventueel opnieuw vastzetten met lijm of met soldeer, en daarna zwart schilderen.



Loco



>>> Ik zou die seinpaal langs achteren "aanvallen "met die slijpschijf.Nu heb je nog kans de seinplaat te raken.


Gerrit

Koen

@locomotion,

Het probleem van de lichtsterkte kan opgelost worden door gebruik te maken van high-density LED's. Je moet de leds dan wel afschermen zodat je niet te veel licht onder je baan krijgt. Eventueel moet je ook nog de serieweerstand een beetje aanpassen. Ik heb dit uitgetest met de seinen die ik destijds bij FBM heb aangekocht.Ik vind dat het resultaat dan een stuk beter is.
Nooit te oud om te leren

Gerolf

citaat:
Geplaatst door locomotion
Maar het princiepe van de glasvezel is goed.
Dat vind ik niet, vandaar ook uiteindelijk mijn zelfbouw. Die glasvezels zijn veel te goed zichtbaar.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hpmhenckens

De firma Henckens deelt alle belanghebbende treinhobby-isten mede dat ALLE bezwaren aan de NMBS signalen zijn gewijzigd vanaf 01 juni 2006. De wijzigingen betreffen de boven de seintafel uit-stekende mast, de wat tegenvallende lichtopbrengst en andere mankementen. Wijdanken de forumleden voor hun bijdrage en wij hebben deze serieus bestudeerd en gewijzigt waar mogelijk. De nieuwe uitvoeringen van het TOTALE NMBS programma zijn vanaf 01 juni 2006 verkrijgbaar.
HENCKENS Modelbouw,
Overloon. Nederland.