Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Afmetingen NMBS sein type I

Gestart door knibbelknabbel, 16 juni 2007, 14:53:45 PM

knibbelknabbel

Kan er iemand aan de afmetingen geraken (of staan ze ergens op het net waar ik over gekeken heb)?

Het gaat over het groot stopsein met rechtopstaand ovaal seinbord, waar (van boven naar beneden) een groene, rode en witte lamp kan instaan...

Dank bij voorbaat...:D

Gerolf

1260 x 600 mm, de witte rand is 40mm breed en 40mm van de rand
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Zal volgende week nen foto nemen, we hebben zo een echt exemplaar in onze club...en denk dat de afmetingen zoiets zijn, en het gewicht..[;)] het weegt zwaar, schrok ervan [:D][:D]

Gerolf

Zijn het alleen de afmetingen van de seinplaat die je moet hebben (die had ik al eerder gegeven), of ook nog andere?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

knibbelknabbel

Als je zoveel mogelijk details kan geven, zou dit goed zijn!

Ik heb namelijk aan Staf DM gevraagd of hij ook deze seinen kan namaken in model. Hij kon dit misschien doen, als hij de juiste afmetingen heeft...

Dit sein is namelijk in model niet gemakkelijk verkrijgbaar. Enkel FBM heeft dit eens gemaakt denk ik. Als dit seintje dan nog eens dezelfde afwerkingsgraad heeft dan de rest van zijn reeks, dan is dit goed h?[:)]

dgrr57

Blijkbaar is er momenteel veel interesse in Belgische seinen [:)]

Ik ben in het bezit van enkele tekeningen. Per tekening heb ik 2-3 uur nodig vooraleer ik deze kan publiceren.

Eentje heb ik juist op mijn site geplaatst (deel documentatie).

Helpt dit [?]
Doe ik verder [?]

MARKLINRIJDER

Of je verder moet doen, dat beslis je zelf maar het is een mooi gegeven.  En er zal zeker interesse in zijn.[;)]

Groetjes,

David

knibbelknabbel

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Blijkbaar is er momenteel veel interesse in Belgische seinen [:)]

Ik ben in het bezit van enkele tekeningen. Per tekening heb ik 2-3 uur nodig vooraleer ik deze kan publiceren.

Eentje heb ik juist op mijn site geplaatst (deel documentatie).

Helpt dit [?]
Doe ik verder [?]



Schitterend! Dat is wat ik moest hebben!

Bedankt!!!!![:)]

trainfreak

In Gent-Zeehaven staan er ook zo seinen, maar die hebben 4 lampen.
Zou de vierde lamp wit zijn voor rood-wit te geven?
Spoorse groeten
Dimitri

Anarchy

Trainfreak,

Een lichtstopsein type I kan maar maximaal 3 lampen hebben:
- Rood
- Groen
- Rood-wit

De seinen uit Gent-Zeehaven die jij bedoeld zullen selectieve sorteerseinen zijn. Deze hebben maximaal 4 lampen:

- Rood
- Geel
- Groen
- Groen-groen

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Trainfreak,

Een lichtstopsein type I kan maar maximaal 3 lampen hebben:
- Rood
- Groen
- Rood-wit

De seinen uit Gent-Zeehaven die jij bedoeld zullen selectieve sorteerseinen zijn. Deze hebben maximaal 4 lampen:

- Rood
- Geel
- Groen
- Groen-groen



Dat lichtstopseinen met 4 lichten bestaan (bestonden) is hier te zien :

(document van de NMBS, 1951).

Van zo een lichtstopsein met 4 lichten heb ik vandaag een tekening op mijn site geplaatst : http://www.tassignon.be/trains/documentation/plans.php.


Anarchy

Dag Patrick,

Deze bestaan niet meer.