Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 61

Gestart door Gerolf, 15 juni 2007, 10:35:35 AM

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door doomslu

Net als bij een echte geboorte in de familie veroorzaakt de geboorte van een nieuwe MSM weer heel wat geklets onder de forum-familie-leden.

Zullen we nu meteen afspreken dat we hier, nadat we het nummer hebben kunnen inzien, ook eens echt onze mening zeggen ? Als medewerker aan dit nummer weet ik graag wat jullie graag en minder graag hebben gelezen, dit met het oog op de toekomst. Het hoeven dus niet allemaal OOO's en AAA's te zijn. (Al mag dat natuurlijk wel [;)] )




>>> Dan zullen er wel al een paar hun geweren laden en klaarhouden,mij niet meer gezien.[V]

Gerrit


doomslu

Allee, Gerrit, niet zo pessimistisch. Lezers van een blad kopen het toch omdat ze er iets aan hebben. En kijk eens naar al die reakties hier voor het verschijnen : dat wil toch zeggen dat er naar elk nieuw nummer wordt uitgekeken ?

Trouwens, kritiek of aanmerkingen kunnen toch leerrijk zijn ? En iedereen is toch ook vrij om aan te duiden wat hij het meest apprecieert. Voor de ene is dat zelfbouw, voor de andere zijn dat nieuwe modellen, enz...

En diegenen die alles afbreken, tja ... die kennen we onderhand wel. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

KroontjesPen

Mooi, dan weet ik wanneer weer even langs de boekhandel moet gaan. [:p]
Jullie maken mij wel nieuwsgierig hoor. [:D]

rgp

Dag,

Gerrit, ik voel mij een beetje geviseerd, maar vindt het niet erg [;)]

Alleen als je buiten dit forum over bijv dit draaadje spreekt dan krijg je als reactie: och zijn de kleine kinderen voor het verschijnen weer 5 blz aan het vol zeveren  met 'heb de gij em al - ik niet, de postbode is nog niet geweest ... en daarna als hij er wel is reacties van super, wreed goed, ...
Het geeft dan een kwaliteit weer die even hoog is dan die die de democratie weergeeft in een centraal Afrikaanse bananenrepubliek [;)]

Er staan in ieder nummer zeer goede artikels, maar het kan steeds beter.  Alleen en dat is nu juist het grote probleem, als de kritiek die men geeft niet past bij een aantal dan kunt ge beter stoppen met commentaar (ik ben hier veel minder) en dat is juist het probleem.

Een voorbeeld: bij ieder baanplan zet daar een DEFTIG sporenplan bij met de plaats vanwaar de foto's genomen worden.  Want nu heb je meestal het raden ernaar hoe debaan in ??n zit en waar de foto's gesitueerd zijn.

Enfin we wachten op nr 61.

Roland

depovero

Zeg, mannen, lezen is goed, maar bij het wachten op het nieuw nummer, wat doen jullie? Oude nummers herlezen, of, toch effekes aan de baan werken? Plannen, afbreken, timmeren, ...

Vraag: waarom kom ik niet veel meer op de fora?
Antwoord: timmermateriaal gaan halen in den brico
Waarom?
Wacht maar oktober volgend jaar af, je zult zien.
Daar doe ik mijn best voor, en mijn familie ook, trouwens.

All?, ik ga zagen en kloppen,

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

janjozef

Denis met mond en hamer [:D] zeker

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

citaat:
Geplaatst door depovero

Zeg, mannen, lezen is goed, maar bij het wachten op het nieuw nummer, wat doen jullie? Oude nummers herlezen, of, toch effekes aan de baan werken? Plannen, afbreken, timmeren, ...
Denis

Juist ja, en soms ook ... schrijven voor het volgende nummer. [;)]

@janjozef : [:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ricky56

H?h?... Gezien vandag in station Luik (bij Press Shop)... Hoop ik zal mijn krijgen s'avonds thuis [:D]

Vrienschappelijk,

Ricky.

bva25j

citaat:
Geplaatst door ricky56

H?h?... Gezien vandag in station Luik (bij Press Shop)... Hoop ik zal mijn krijgen s'avonds thuis [:D]

Vrienschappelijk,

Ricky.



Yippie, ik zal zo vlug mogelijk naar mijn boekhandel gaan :-)

janjozef

heb hem daarjuist gekocht in de press- shop in Brussel noord.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

citaat:
Zeg, mannen, lezen is goed, maar bij het wachten op het nieuw nummer, wat doen jullie? Oude nummers herlezen, of, toch effekes aan de baan werken? Plannen, afbreken, timmeren, ...


Wel, zeker niet herlezen. Meestal belanden die na een uurtje of 2 in het rek om er nooit meer uit te komen. Er staat te weinig in dat als referentie bruikbaar is. Een van de problemen die ik heb met MSM.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

totaal niet akkoord, sommige artikels heb ik maar vluchtig gelezen omdat ze op dat moment niet relevant zijn voor mijn hobby; maar dat wil niet zeggen dat ze dat een jaar later niet wel kunnen zijn. Pak nu het huidige nummer met pakweg 50 Blz over containers en container kranen. Voor mij nu totaal overbodig (wel intressant) maar wie zegt dat op een volgende clubbaan geen containerterminal komt en dan zal hij als eerste bovengehaald worden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Johan, je verrast me.

Ik lees alles. En met behulp van de index ga ik af en toe terug naar ??n of ander artikel, omdat ik het onderwerp op dat moment nodig heb. Dat kan een techniek zijn, een lokbespreking, een baanplan etc...
Ik heb begin dit jaar de voor mij ontbrekende eerste 20 nummers op kop kunnen tikken en ben die tussendoor ook aan het lezen en het valt mij op dat er eigenlijk niets 'verouderd' instaat. Tenzij de aankondiging dat firma X loc Y in 2002 gaat uitbrengen... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Om te beginnen lees ik niet alles. Locbesprekingen oa lees ik nooit want altijd h0 en daar heb ik geen boodschap aan. Zoals je zelf zegt zijn dat ook geen zaken die up-to-date blijven. De enige keren dat ik eens opnieuw opendoe is omdat iemand hier ernaar verwijst en dat ik uit de thread niet kan opmaken waar het over gaat. Misschien als er wat meer zelfbouw rolled materieel inkomt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien

Ik geef Jan Jozef 100% gelijk ,er staan veel artikels (?n baanplannen)in MSM die misschien niet voor iedereen direkt bruikbaar zijn maar die zeker hun waarde met-de-jaren niet zullen verliezen en bijgevolg het bewaren ?n herlezen meer dan waard zijn.

Gerrit