Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ice 3 hot spot

Gestart door n/a, 13 juni 2007, 13:20:44 PM

n/a

Vandaag mn ice3 hot spot binnegekregen en meteen getest
na de sporen van roco te legge en  mn roco mouse aan te sluiten, ik heb nog geen vaste baan, meteen de trein er maar eens opgezet.
de lichten ging onmiddelijk aan maar de trein begon ook onmiddelijk te zoemen op een maniet dat me niet echt gezond leek. Ik heb een deel adressen uitgeprobeert om de trein in beweging te krijge en/of de lichten uit en aan te doen maar niets hielp.
Volgens de beschrijving van het product, heb het namenlijk op ebay gekocht
urlhttp://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=300112820257&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=020/url
, zit er een decoder in die zowel analoog als digitaal kan worden bestuurd. Ik weet dus ook niet welke.

dat was dus mijn volgende stap het analoog aansturen. hier echter geen enkel probleem. de lichten switchen wit/rood geen gezoem of niets gewoon zoals het hoort.

Heb ook al een bericht naar de verkoper gestuurd aan wat dit kan liggen maar misschien dat er hier nog mensen zijn die iets gelijkaardigs hebbe meegemaakt.

Iemand suggesties wat ik hier aan kan doen of aan wat het kan liggen?

pabe

Hi Cubyx,

ik heb zo het vermoeden dat er geen decoder in zit... [?]  Zou even het antwoord van de shop afwachten.

groetjes,  Paul


INFO

Bij Piko zijn ze er erg duidelijk over het is een DC model met een NEM652 aansluiting voor een decoder. Die zit er dus NIET in.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Standaard weet ik ook dat de chip er niet instond maar bij de omschrijving stond het volgende:

Stromsystem:         Gleichstrom, Decoder f?r Analog- und Digitalbetrieb
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=020&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&viewitem=&item=300112820257&rd=1&rd=1
dit is de link van het product.
Ik interpreteer dit dus dat er een decoder is geinstalleerd die zowel ondersteuning bied voor analoog en digitaal bedrijf.
Ik heb de ice ondertussen ook opengehad en er zit idd geen digitale chip in, enkel zo'n plaatje met 6 connectortjes om de nem contactpuntjes met elkaar te verbinden. er zitten ook 2 zwarte buisvormige dingetjes op, iemand een id wat dit is? Ik heb dit nog niet gezien bij mn andere loks.
Nog een laatste vraag mss voor mense die het zoude kunnen weten. Als er geen decoder inzit en ik sluit mijn roco mouse aan zou die normaal toch niet mogen reagere, dat gezoem is toch niet normaal.

pabe

beste...,

ik laat de beschrijving in het midden... expliciet wordt er echter niet naar een dcc decoder verwezen, of geimpliceerd dat hij erin zou zitten. [B)]

wat betreft het 'gezoem': als je je Rocomaus aansluit op de sporen, dan zet je een wisselspanning erop, wat de gelijkstroommotor niet zo graag zal lusten...  het 'gezoem' is een protestaktie die snel tot het verbranden van de motor kan leiden...

DCC en analoog DC zijn twee totaal verschillende systemen die opgevangen worden door de decoder.

groetjes,   Paul

PS: oplossing is een DCC decoder in het NEM socket aan te sluiten.  En die twee zwarte dingetjes zijn volgens mij ontstoorspoeltjes bij analoog gebruik. Niet nodig als de decoder is geinstalleerd.

INFO

Die twee zwarte dingetjes, zijn waarschijnlijk de diodes voor de wisselende verlichting rood/wit.

Alleen de waarheid ligt in het midden.