Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

ANDEREN hebben OOK Goede idees !

Gestart door brigaboe, 13 juni 2007, 09:02:42 AM

Havoc

Al eens geprobeerd hier op het deeltje over spoor 0?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Pierre

ik heb je vraag op het draadje onder de O-banen gelezen, dat waar havoc je zei dat je in een draadje over auto's zat. Blijkbaar zoek jij informatie over digitaliseren van O-materiaal. Wel ik kan je zeggen dat je met je vraag bij MTD verkeerd zat. Al onze O-rijders rijden analoog (buiten 1 persoon ligt hun leeftijd tussen de 55 en de 93 met een gemiddelde van 75 of zoiets) denk je nu echt dat die digitaal rijden. Het lijkt mij eerder dat ze je niet konden antwoorden en jij niet wou luisteren, vind ik echt smerig om dan hier zulk een uitleg te komen geven. Waarbij je er nog een aantal zaken bijsleurt die blijkbaar niets met MTD te maken heeft, mooie diplomaat ben jij, ik zou eerder denken een intrigant of zoiets[:(!]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

brigaboe

Wel Jan-Jozef, ik heb gewoon de recentste reactie over O-spoor opgepikt. In O-spoor zit de toekomst maar ik krijg nergens een ernstig antwoord. Je insinuaties van 'intrigant' bevestigen alleen wat ik al heb meegemaakt en daarom reageer ik er eigenlijk niet op.
Ik kom donderdag naar de MTD.
Sans Rancunes, Pierre (al werd je wel heel persoonlijk)

loebaske

Oefff, het zal dan misschien eindelijk opgelost zijn[;)]

martintje

citaat:
Geplaatst door brigaboe

In O-spoor zit de toekomst maar ik krijg nergens een ernstig antwoord.


Dus valt het met die toekomst ook wel mee [:)].
En ik kan het fout hebben, maar volgens mij zit er bar weinig verschil in het digitaliseren van 0 en H0 materieel.
Als je je vragen overal net zo stelt als dat je hier je posts neerzet, kan het dan misschien niet zijn dat mensen je vragen gewoon niet begrijpen???
Mvg Marty

brigaboe

Hoi Marty, ik laat me soms gaan. Vergelijk het met een Airfix op schaal 1/72 en een Revell op 1/12. Beide even goed, maar op die Revell kunt ge dat litteken maken bij de piloot dat op die Airfix niet lukt.
Donderdag zullen Jan-Jozef en ik samen een pot pakken. (En anders komen we in de gazet)
Pierre

martintje

Ik snap het verschil tussen 0 en h0 wel, ik ben ook niet dit weekend met de hobby begonnen [:D]
Maar je had het over digitaliseren, en dat heeft weinig met de schaal te maken.
Nu kom je weer met een voorbeeld, welke cosmetisch is, en dat is dan weer wel schaal afhankelijk, maardat is heel wat andersd dan een decoder erin hangen.
Dat bedoel ik met het onduidelijke in je postings.
Je springt van de hak op de tak, en vergelijkingen die niets met elkaar te maken hebben.
Moge de potten jullie smaken [:D]
(rare jongens, die belgen, wij drinken gewoon uit een glas....[^])
Mvg Marty

brigaboe

Marty, je bent op 38 na de slimste hollander die ik ken, P

martintje

Mvg Marty

brigaboe

M'n vrouw was van 's Gravenhage. op 24 november 1989 dacht zij dat een vrachtwagen met een 40ft container minder sterk was dan haar Mazda. Ik heb dus nog wel wat familie in Nederland. En ik heb al een aantal kennissen opgebouwd zoals bvb Rob van Modelcarparts.
However: Ken je dit nog? STIPNOTERING.... ik ben nog uit de tijd van Veronica, Noordzee: DUS: er is nog hoop voor jou in de TOP-3, P
PS: Ik weet dat ik sarcastisch klink, maar dat zal er nooit meer uit gaan.

rgp

Dag,

Pierre, ik ken de 0-ers van MTD en ik sta verbaasd over wat je zou zijn overkomen.

Anderzijds kun je steeds kontakt opnemen met 0-Forum, de Belgische federatie die nullers verenigt en die poogt om die schaal meer op te voorgrond te laten komen.

Digitalisering: ik moet janjozef gelijk geven, maar er is nog een ander niet te versmaden reden.  In 0 heb je al een serieuze brok dure lokomotieven en de eigenaars willen die in hun originele toestand houden omwille van de waarde.  Ik zie niet zo direct iemand die zijn FULGUREX of LEMACO die niet voorzien zijn van digitale schnitstellen even ombouwen.  Bij LIMA, RIVAROSSI en ansoortgelijke is dat natuurlijke wat anders: die loks worden meestal al uiterlijk gesuperd, van een aangepaste motorisering voorzien en dus is een digitalisering ook geen probleem.

Ga even naar de site van 0-Forum: www.0-Forum.be

Roland

brigaboe

Hoi iedereen, mijn excuses aan iedereen. Meer kan ik niet doen. Als ik een mens op straat in nood zie, dan help ik die en ik verwacht van iedereen hetzelfde. ALS je dan door Jan-Jozef een intrigant wordt genoemd, dan raakt dat mij. De dokter komt langs maar dat is niet alleen om dat. Ik ga hier verder niet op ingaan. Als ik zou neerschrijven ... Ciao, Pierre

Havoc

Digitaliseren van 0 materiaal lijkt me nu ook zo moeilijk niet. Je zet de loc op een analoge baan met een Ampere meter in de voeding. Hangt er een sleep aan, laat die eens bergop rijden etc. Doe bij de hoogste meting 25-50% bij. Zoek dan de decoders in het digitale systeem dat je wil gebruiken die de functies heeft die je wil en die de stroom kan leveren die je uitgerekend hebt. Zoek dan die decoder die in je loc past. Ik vermoed dat de zwaarder h0 decoders voor 0 kunnen dienen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Wel Pierre we zullen dit vanavond uitpraten, en wat dat intrigant bedoelde, je sprak van jezelf als een diplomaat maar daar sta je nog een stuk verder af als ik en ik sta er ver af

Tot straks

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Havoc

.... Je zet de loc op een analoge baan met een Ampere meter in de voeding. Hangt er een sleep aan, laat die eens bergop rijden etc.

Kan eenvoudiger. Houd de loc gewoon tegen zodat de wielen gaan slippen. Dat is dan de hoogste stroomwaarde die je kan overkomen.