Sgnss containerwagon (wit)

Gestart door BD1701, 09 juni 2007, 11:53:25 AM

BD1701

Beste forumgenoten,

Iedereen kent alvast wel de containerwagons type Sgnss van de NMBS, waarbij de meest opvallende uiteraard de wagons in groene (B-Cargo) uitvoering zijn. Maar nu is mijn vraag; regelmatig zie ik hier in Aalter containertreinen voorbij rijden, met al dan niet homogene samenstellingen van Sgnss wagons, maar wat mij al opgevallen is, is dat er regelmatig witte (soms met zwarte vlakken erop) wagons type Sgnss in de trein aanwezig zijn. Ik ben er zeker van dat dit Belgische wagons zijn. Heeft iemand daar foto's van?
Want ik dacht dat er enkel bruine en groene wagons type Sgnss bestonden??
Foto's van Sgnss wagons in groene of bruine kleur zijn eveneens meer dan welkom, alvast bedankt
 

Jurgen

Ik heb niet zo lang geleden ook zo'n trein gezien. Ik dacht dat hier ook witte wagens tussen zaten. Maar zij waren van het type Sgns. Ik dacht dat er ook ergens een d of een k tussenstond, maar ik ben niet zeker meer. De lading was op alle wagens dezelfde.
Dit was op de lijn tussen Aarschot en Diest.
De loc die toen de trein sleepte was ofwel een DLC ofwel een reeks 27 (of een 21?).
Moest ik nu exact weten wanneer ik die trein gezien had, kon ik eens een foto gaan nemen. Maar speciaal gaan wachten ga ik nu ook weer niet doen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

C.B.

citaat:
Geplaatst door BD1701

Beste forumgenoten,

Maar nu is mijn vraag; regelmatig zie ik hier in Aalter containertreinen voorbij rijden, met al dan niet homogene samenstellingen van Sgnss wagons, maar wat mij al opgevallen is, is dat er regelmatig witte (soms met zwarte vlakken erop) wagons type Sgnss in de trein aanwezig zijn. Ik ben er zeker van dat dit Belgische wagons zijn.



Yep. NMBS bezit deze ook in een grijs/witte uitvoering.
Over die zwarte vlakken:
Dit zijn er geen, maar het is gewoon de vervuiling op de wagen, en de vlakken waar de gegevens op vermeld staan, zijn proper gemaakt.

Groetjes.
Claudio.

ERVIN

Hoi BD1701, straks zal ik wat foto's van zulke wagons posten, het zijn wel wagons in model, dus niet de "echte" h?.
Straks want mijn batterijen van mijn toestel zijn nu aan het laden.

ERVIN

En hier zijn dan de foto's van de wagons die ik op dit ogenblik in mijn collectie heb, de bedoeling is dat ik een sleep van zo'n 10 wagons ga samenstellen, ze zijn allen van Fleischmann...

@BD1701, hopelijk heb je er wat aan?








Tom

Het zijn prachtige wagons, maar niet goedkoop, zowat 40?/stuk.
Tom

BD1701

iedereen alvast bedankt voor de info over deze wagons, jammer dat niemand (voorlopig) geen foto's heeft van de echte modellen van deze toch wel prachtige containerwagons.
@ERVIN, ik heb deze wagons van Fleischmann ook in mijn collectie, prachtige afwerking. Ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar daar stoor ik mij niet echt aan.
 

trainfreak

Is het zoiets dat jullie bedoelen?

De foto is wel niet goed, maar  probeer het zelf eens als de trein voortrijd...

Spoorse groeten
Dimitri

MARKLINRIJDER

Tufken,

Misschien iets voor jou, daarvan een foto'ke te trekken?
Ze staan toch dagelijks iets voor Beveren, Zwijndrecht, een 1/2U te wachten om door te kunnen rijden naar A'pen.

Groetjes,

David

BD1701

Beste treinfreak, het is inderdaad deze wagon dat ik bedoel ondanks het feit dat het een voorbijrijdende trein is, toch een behoorlijk goede foto hoor.
Nog meer van die foto's gewenst aub.
 

trainfreak

citaat:
Geplaatst door BD1701

Beste treinfreak, het is inderdaad deze wagon dat ik bedoel ondanks het feit dat het een voorbijrijdende trein is, toch een behoorlijk goede foto hoor.
Nog meer van die foto's gewenst aub.




Bedankt, vandaag ben ik weer even gegaan en heb diezelfde trein gezien.
Morgen ga ik terug en zal ik proberen een betere foto te maken!
Spoorse groeten
Dimitri

C.B.

Er zat eentje in mijn trein gisteren.



Hier merk je goed, de vervuilde vlakken op de wagen...
behalve waar de gegevens erop vermeld zijn.
Groetjes.
Claudio.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Re460

Er zat eentje in mijn trein gisteren.

Hier merk je goed, de vervuilde vlakken op de wagen...
behalve waar de gegevens erop vermeld zijn.



En ben je zeker dat dit ooit een witte wagen was? [}:)][:p]


Zijn die witte wagens al een keer in model uitgebracht eigenlijk? De Belgische uitvoering natuurlijk h?. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

@Jurgen, die witte wagons zijn er (zie mijn foto's hierboven)maar het zijn Nederlandse, maar de foto die Re460 nu laat zien kan ik goed gebruiken om die wagons eindelijk eens op een deftige manier te gaan verweren.[:p]
Bedankt Re460.[;)]

Jurgen

Dat had ik al gezien Ervin, maar ik zou een Belgische versie willen.
De set waaruit jou wagen komt is trouwens ook niet meer te koop. Op Ebay komt ze af en toe langs, maar dan wel aan zotte prijzen. [}:)]

All?, Fleischmann, je weet wat doen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.