Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

s88 kabel

Gestart door Iebor, 06 juni 2007, 16:05:34 PM

Iebor

Ik ben op zoek naar s88 verbindingskabels. Ik heb het hele net afgezocht maar kan geen verkooppunt vinden, laat staan in Nederland. Ik zoek geen verlengkabel maar de kabel vanaf het Twin-Center.




INFO

En waar wil je hem dan voor gebruiken?

Oftewel waarom geen verlengkabel?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

De verlengkabel heeft volgens mij een male/female aansluiting en is twee meter lang, tenminste die van LDT. Op mijn bezetmelders zitten verschillende connectoren, of cat5 aansluitingen of female s88 aansluitingen. Mijn baan meet ongeveer 3,5 x 2,5 meter. Ik heb ongeveer 5 bezetmelderprinten die ik moet plaatsen. En om nu 2 meter s88 buskabel te plaatsen tussen elke print lijkt mij wat lang, maar dat is mijn idee. Ik dacht dat 50cm kabel tussen de connectoren voldoende zou moeten zijn. Misschien dat de kabel vanaf het Twin-center naar de eerste unit misschien wel 2 meter zou kunnen zijn maar toch beslist niet langer. Maar dan heb ik volgens mijn bescheiden mening toch twee female aansluitingen nodig? Maar misschien heb ik het fout, dat kan. Ik ben nog steeds geen gevorderde modelbaanbouwer.

INFO

Aan de hand van je omschrijving denk ik dat je de Maaskant printen gebruikt. De eerste sluit je dan aan met een bandkabel, de male kant soldeer je op de plaats van de connector op de print en de andere modules verbind je met de cat 5 aansluiting. ook kun je gemakkelijk zelf zo'n stekkerverbinding maken met een stukje strokenprint en met een stukje busstrip.






Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

Je hebt volkomen gelijk, dat is een goede methode. Bedankt voor jullie antwoorden, dat stel ik zeer op prijs. Draadje gesloten wat mij betreft.