Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Vacuumklok

Gestart door belair, 02 juni 2007, 17:11:41 PM

Stefan Appelmans

Laatste nieuws!
Ik heb waargenomen dat de "grote luchtbellen" dat mijn compresseur goed uit de silicone haalde...was de lucht dat BINNEN het te mallen onderdeel was!! [xx(]
Het onderdeel is hol en de gaten (vensters enz) zijn gestopt met masking tape, zo doe ik het altijd, maar zonder te ontluchten.
Dus beter NIET ontluchten met "het ding" in de mal! Anders is er ook silicone binnen.

Als ik soms Vlaams foutjes maak, zeg het me want mijn "techniek vlaams" is waarscheinlijk niet perfect[:I]
stefan.

Gerolf

Volgens de beschrijving in MSM moet je ontluchten VOOR je giet met de siliconen.
Met de vacuumklok worden dus luchtbellen verwijderd die er tijdens het mengen van de twee componenten zijn ingekomen.
Luchtbellen tijdens het gieten kan je vermijden door eerst een laagje over je moedermodel te penselen en daarna de rest van je siliconenmengsel er over te gieten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stefan Appelmans

Ja, zo doe ik het ook altijd, maar ik heb eens geprobeerd, om te zien...En ik heb gezien[:I]
stefan.