Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Losse draadjes wegknippen?

Gestart door Gerolf, 30 mei 2007, 16:52:12 PM

Gerolf

Naar aanleiding van een pm die ik kreeg van een forumlid, wou ik jullie de volgende vraag voorleggen:

Indien een topic op dit forum geen enkele (aktuele) inhoud (meer) heeft, en de starter van het topic heeft er geen probleem mee, kan dan zo'n "discussie" verwijderd worden?

Voor dingen die "te koop" waren en intussen verkocht zijn lijkt me dit duidelijk kunnen, maar voor informatieve vragen ligt dat misschien wat moeilijker.

Louter ter illustratie - en dus hier GEEN discussie over dat topic zelf: de aanleiding is het topic "treinen niet bestuurbaar". De vraagsteller vroeg me het te wissen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Ik vind zelf dat draadjes niet voor altijd hoeven te blijven. Zelfs al heeft het informatieve waarde, als in een draadje b.v. een jaar lang niet is gereageerd, dan mag het wat mij betreft zonder meer gewist worden. Komt er daarna weer een soortgelijke vraag, dan beginnen we weer fris overnieuw.
En als de topicstarter zelf vraagt om te wissen, daar zou ik dan niet moeilijk over doen.

Treinist

Dag Gerolf;

Ik heb daar geen probleem mee. Van mij mag een oud draadje, of 'dood' draadje verdwijnen.
Ik bijv. heb een topic neergezet over mijn verloren baanplan als waarschuwing voor een ieder die geen backup maakt van zijn plan. Het is inmiddels ruim tweehonderd keer gelezen en het is nu wel duidelijk denk ik. Van mij mag dat eraf.
Er zijn echter draadjes die ik nogvaak doorlees voor informatie of voor plezier en ik denk met mij velen.
Kan dit dan niet in een archief worden bewaard?
En wat is aktueel? Een week, een maand?

Treinist (Gerrit)

trainfreak

Geen slecht idee..

Maar als dan iemand opnieuw begint over een topic dat vroeger al aan bod kwam zijn we wel 'verplicht' om opnieuw alles uit te leggen.

Dus ik zou dat enkel doen in bepaalde topics waar het niet zoveel kwaad kan en niet Praktijk, Digitaal, Sporenplannen enzo...
Spoorse groeten
Dimitri

Ludwig

En waarom zou bijvoorbeeld het aangehaalde draadje verwijderd moeten worden.
Toch niet omdat het niet meer relevant is voor de auteur hoop ik.
Dikwijls zijn topics na een tijdje afgegleden maar zijn ze nog wel interessant voor andere mensen.
Dat draadjes als te koop verwijderd worden vind ik nogal van zelfsprekend maar verder zou ik zeggen, blijf van de overige draadjes af.
Groetjes
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Havoc

Voor de "modelspoorseintjes" kan ik dat begrijpen. Voor de "dienstmededelingen" is het ook mogelijk. Spam berichten zoals we onlangs hadden mogen zeker weg, daar valt niemand over.

Maar alle andere zaken blijven staan! Als je iets wegdoet, wat dan met andere threads waar een verwijzing/link is naar die thread die je wegdoet? Ga je dan alle links aanpassen en een boodschap laten zien van "we vonden het niet meer belangrijk, stel de vraag maar opnieuw"? Dat is nogal respect voor de mensen die er wel tijd in gestoken hebben.

Waarom moet hier altijd alles afgesloten en weggeveegd worden? Dit is op dit forum echt een obsessie. Het is gewoon idioot om daar tijd in te steken. Ik zou liever hebben dat er eens tijd gestoken wordt in het correct werken van het forum dan in zo'n prutsen. Je kan nog altijd niet voortgaan op het merken van gelezen threads.

EDIT: typfout
Met vakantie voor onbepaalde duur.

pabe

Ik kan Johan (Havoc) enkel bijtreden !!

greetz, Paul

Gerolf

- Ik wou dat ik iets kon verhelpen aan de technische werking van het forum.
- Dat "afsluiten en opruimen" een obsessie is op dit forum zou ik toch niet durven stellen.

Zelf ben ik ook geneigd om alleen in het "aankondigingen"-deel (koopjes, ...) te snoeien, en dan zeker niet met een kettingzaag [;)]
Spam moet er uiteraard w?l snel uit.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

citaat:
- Dat "afsluiten en opruimen" een obsessie is op dit forum zou ik toch niet durven stellen.


Sorry Gerolf, maar van de tiental forums die ik bezoek is dit het enige waar daar zelfs maar over gesproken/geschreven wordt. Slechts heel zelden wordt er eens iets gesloten maar dan zit het wel een h??l stuk verder dan dat het hier ooit gegaan is hoor. Ik heb -buiten spam- nog nergens een thread weten verwijderen tenzij er legale redenen waren (politiek en copyricht schending). Zo ook de enigen die ik er weten uitvliegen heb waren spammers en iemand die zich uitgaf voor een ander. Hier gaat er geen maand voorbij of er wordt achter slotjes geroepen.

De vraag is enkel: is het de tijd waard die ervoor nodig is? Voor die enkele bytes moet je het niet doen. Voor de leesbaarheid? Na een tijdje staan die posts toch niet meer op de eerste pagina. Als ze er staan, dan kan diegene die wil ze terug zoeken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

citaat:
Geplaatst door cota

En waarom zou bijvoorbeeld het aangehaalde draadje verwijderd moeten worden.
Toch niet omdat het niet meer relevant is voor de auteur hoop ik.
Dikwijls zijn topics na een tijdje afgegleden maar zijn ze nog wel interessant voor andere mensen.
Dat draadjes als te koop verwijderd worden vind ik nogal van zelfsprekend maar verder zou ik zeggen, blijf van de overige draadjes af.
Groetjes
Ludwig




VOLLEDIG MEE EENS

SPOORSE

Gerolf

Bon, ik denk dat er een concensus is. Alles blijft staan, behalve sommige dingen uit de "verkoop"-rubrieken.
Als ik ooit eens niet weet wat doen [;)] [:o)] ruim ik daar op.

Ik zal maar geen slotje op deze thread zetten, zeker ? [}:)] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hobbyist

Ik kan begrijpen dat er vele drradjes moeten blijven staan maar die vaak gelezen zijn en geen antwoord hebben die zullen na maanden ergens staan op een andere pagina en daar worden ze nadien niet meer beantwoordt. Ik zou zeggen, alle draadjes die na 6 maanden geen respons hebben gehad verwijderen, dat scheelt een hoop in zoekwerk. Misschien maakt het forum wat sneller.

Gerolf, Ik heb ondertussen ook al gemerkt dat sommige links die verwijzen naar andere sites niet meer werken ( Deze site's zijn verdwenen). Deze mogen dus verwijderdt worden. ( links elektronica schema's, sporenplannen Frankrijk zijn er enkele van )

INFO

Niets verwijderen zou ik zeggen, alleen bij te koop en aankondigingen van evenementen e.d. even de bezem er door heen.

En van mij mag hier een slot op.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Havoc

citaat:
Gerolf, Ik heb ondertussen ook al gemerkt dat sommige links die verwijzen naar andere sites niet meer werken ( Deze site's zijn verdwenen). Deze mogen dus verwijderdt worden. ( links elektronica schema's, sporenplannen Frankrijk zijn er enkele van )


Dat is aan diegenen die hun links daar geplaatst hebben om dat wat in orde te houden. Als Gerolf zich er mee bezig moet houden om al die links na te gaan om te zien welke er nog in orde zijn dan hebben we nog een dozijn admins nodig. dat kan toch niet de bedoeling zijn.

citaat:
En van mij mag hier een slot op.


Zie je wat ik bedoel Gerolf?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Als ik me niet vergis zijn hier de laaste maanden -terecht- twee draadjes op slot gegaan. Vind ik niet zo veel eigenlijk...[;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *